A Tale in the Desert - egyptská sága

  • 2
Máte už dost všech těch novinkových článků o připravovaných RPG, 3D akcích či realtimových strategií? Už se vám stýskalo po nějakém tom ohlášení nové onlinovky? Rádi byste si zase po dlouhé době přečetli něco o hře, kterou si s největší pravděpodobností nikdy nezahrajete? Ano? Právě máte příležitost…
A Tale in the Desert

Máte už dost všech těch novinkových článků o dalších a dalších připravovaných RPG, 3D akcích či realtimových strategií? Už se vám stýskalo po nějakém tom ohlášení nové onlinovky? Rádi byste si zase po dlouhé době přečetli něco o hře, kterou si s největší pravděpodobností nikdy nezahrajete? Ano? Já to věděla a rozhodla jsem se vaši (přiznám, že dost prapodivným) choutkám vyjít vstříc. Dnešní článek proto věnuji připravovanému MMORPG titulu jménem A Tale in the Desert, za nímž stojí společnost eGenesis, a aby to nebyla až taková nuda, tak jsem alespoň vybrala hru, která se od svých souputnic přeci jen něčím liší.

To něco je prostředí, protože těžko najít hru, v níž byste se ocitli v Egyptě, ještě k tomu starověkém. Zvláštnosti však tímto zdaleka nekončí, ale teprve začínají. V těsném závěsu za neobvyklým prostředím následuje neobvyklá náplň - ani náhodou zde totiž nepůjde o bitky s příšernými kreaturami či s jinými lidmi, ale o mnohem sofistikovanější přístup ke hře. Ten je v tomto případě reprezentován soustředěním se na relativně mírumilovné cíle, A Tale in the Desert jako je například politika, stavitelství či jiné bohulibé činnosti. Poněkud podivně sice zní uším RPG hráčů fakt, že v A Tale in the Desert nejsou nejen žádné souboje, ale ani žádná monstra, žádná magie a v podstatě ani žádné NPC, pouze další živí hráči, ale věřme autorům, že vědí, co dělají.

Pokud si to pořád nedovedete tak nějak konkrétně představit, tak vězte, že v kostce to bude vypadat tak, že vrchní faraón (tedy ten úplně nejvrchnější, nebo snad znáte nějaké podřízené faraóny?) dostane od tajemného cizince úkol (tak zřejmě to s tou faraónovou nedotknutelností nebude tak horké, když k němu může kdekdo přijít a otravovat ho s kdejakou pitomostí :-)). Cizincův úkol spočívá ve zkoušce faraónových lidí, kteří jako správné podřízené ovečky budou muset projít sedmi testy, jejichž názvy mám snad napovědí, oč v nich půjde - Leadership (vůdcovství), Thought (přemýšlení), Human Body (lidské tělo), Worship (uctívání), Architecture (architektura), Art and Music (umění a hudba) a Conflict (konflikt). Každý z hráčů se pokouší podat co nejlepší výkon v některé z těchto sedmi disciplín a všichni dohromady se navíc snaží postavit slavné monumenty, které v dnešní době Egypt charakterizují. Začínáte sice s používáním jednoduchých předmětů a nástrojů, ale A Tale in the Desert později se vypracujete, a pokud třeba nejste schopni některé úkoly, naložené na vaše bedra, splnit sami, zkuste osvědčený výměnný obchod - sežeňte něco, co je v kurzu, a směňte to za to, co potřebujete.

Stejně jako v jiných RPG či MMORPG je i tady vaše postava charakterizována souborem statistik, číslem své dosažené úrovně, schopnostmi, které jste ji naučili, a věcmi, které má nashromážděny v inventáři. Zvláštností poslední, zato však o to zajímavější, je fakt, že autoři tvrdí, že pokud se hráčům nebude něco líbit na stávajících pravidlech, stačí jim sepsat petici a sesbírat pod ní dostatečný počet podpisů (tuším, že jeden tisíc), programátoři změní herní principy dle jejich přání. A Tale in the Desert nemá pevně stanovené datum vydání, ale zatím se počítá s rokem 2002.


Témata: bitka, Petice