Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ninja Gaiden 2 na TGS hratelně

  12:06
Momentálně nejznámější hra z ranku těch nejtěžších se dočká druhého dílu. Ryu Hayabusa sice pořád vypadá, že neumí ani pořádně chodit, ale se zbraněmi evidentně dost potrénoval.

Ninja Gaiden 2 Když už jsme se den před zahájením letošní Tokyo Game Show zúčastnili akce Sony, nemohli jsme druhý den dopoledne odmítnout ani nabídku Microsftu, jenž prezentoval čerstvě oznámenou hru Ninja Gaiden 2. Zvláště tedy poté, co jsme se o naší pozvánce dozvěděli až na letišti v Amsterdamu při přestupu do Tokya. V předchozích dnech totiž byla celá akce průběžně svolávána a rušena. Nakonec se ale Tomonobu Itagaki zjevně dobře vyspal, takže se prezentace uskutečnila.

Víceméně jedinou kaňkou na přitažlivém grafickém zpracování byl pouze pohyb hlavní postavy.

Když se to vezme kolem a kolem, tak vlastně ani nevíme, proč si původní Ninja Gaiden vysloužil tak vysokou oblibu. Akční žánr ve skutečnosti ničím Ninja Gaiden 2 zásadním neobohatila a navíc ještě byla pekelně těžká. Na druhou stranu ale představovala skutečnou výzvu a jen málokdo ji dokázal zhnuseně odhodit. Přinejmenším tedy v případech „vyměklých“ verzí Black nebo Sigma. Proto jsme i přes výše uvedené výtky uvítali oznámení druhého dílou s radostí. A po tom, co jsme mohli vidět, se na něj již teď těšíme. Škoda jen, že se nám ovladač nedostal přímo do rukou.

Hned v úvodu bylo zřejmé, že nás čeká řada nových lokací, čímž ovšem rozhodně nemyslíme, že by jedna pevnost ninjů byla vyměněna za jinou, ale skutečnost, že se ve druhém dílu podíváme například i do New Yorku. Hned od prvních okamžiků navíc bylo jasné, že zdejší lokace působí organičtějším dojmem než v první hře, takže víceméně plynule přejdete z tržiště do ulic a podobně. Rozhdně se to nedá označit jako zcela volný pohyb, ale hra už alespoň nepůsobila tak rozkouskovaně jako poprvé. Všechna prostředí jsou zároveň mnohem detailněji ztvárněna, čímž vyšlo jasně najevo, že s převodem verze Sigma na PS3 se grafici Ninja Gaiden 2 příliš nepárali.

Víceméně jedinou kaňkou na přitažlivém grafickém zpracování byl pouze pohyb hlavní postavy. Pochybnosti o tom, zda je Ryu Hayabusa doopravdy ninja, tedy nadále přetrvávají. Jeho pohyb je totiž stále tak podivně toporný jako dosud. Alespoň tedy pokud zrovna nebojuje. Pokud se ale naopak v okolí nějaký ten nepřítel objeví, rozjede Ryu hodně pohledný taneček. Akce nabyla na dynamičnosti a Ryovy techniky na brutalitě. Největší sranda nastává, když ze svého arzenálu vytáhne něco na způsob obří kosy, to pak začíná krev cákat i z okolních baráků. Mimochodem, krve je zde rovněž o poznání více než v prvním dílu a její přítomnost si člověk navíc uvědomí například i z takového „zbytečného“ detailu, jako je třeba oklepání krve ze zbraní poté, co Ryu vymlátí vše živé v okolí. Ono taky aby tady krev nestříkala po litrech, když některé pohyby jsou samy o sobě hodně drsné.

Ninja Gaiden 2

Téměř všechno, co NG2 na TGS předvedl, vypadalo hodně šťavnatě.

Jistých změn doznala i hratelnost. Pochopitelně se stále jedná o akci toho nejčistšího brusu, ale zdá se, že na hráče bude klást ještě vyšší nároky než první díl. Těžko nyní soudit, zda bude „dvojka“ ještě o něco obtížnější, ale je zřejmé, že bude potřeba v boji využívat pestřejší škálu pohybů a zatím se zdá, že Itagaki dostojí své pověsti člověka, jenž při tvorbě her nehodlá přistupovat na žádné kompromisy. Zářným příkladem budiž pasáže s protivníky vybavenými samopaly, kde bylo potřeba blokovat, rubat a uskakovat, pokud možno všechno najednou. V prvním Ninja Gaidenu šlo sice víceméně o to samé, ale dvojka budí dojem, že zde bude potřeba vše ještě lépe kombinovat a hlavně mít oči ještě více na stopkách. Nicméně skutečnost, že tito soupeři střílejí se skutečně hodně velkou oblibou, opět naznačuje, že i co se týče obtížnosti jako takové, tak asi opravdu zase trochu přituhne. Co se týče soupeřů obecně, jejich skladba se Ninja Gaiden 2 zdá velmi pestrá, takže se nedivte, že až vymlátíte bandu chlápků se samopaly, vyběhnou na vás obrovští chodící netopýři.

Zatím jsou to ale všechno spíše jen spekulace, protože dokud si hru sami nezahrajeme pořádně, pak můžeme jen odhadovat. Každopádně již nyní vše nasvědčuje tomu, že čas, který uplynul od vydání prvního dílu, byl využit velmi zodpovědně, o čemž ostatně svědčí i vysoká úroveň hratelné ukázky, která byla v Tokyu odborné veřejnosti představena prakticky ihned po prvním oznámení hry. Tak snad tedy aby ještě ve finální verzi Ryu neběhal jako retard a můžeme být zcela spokojeni. Na druhou stranu, asi bychom to Ninja Gaidenu 2 ve výsledku odpustili, protože všechno ostatní, co na TGS předvedl, vypadalo hodně šťavnatě a navíc pravdou je, že to nikdy nemělo být o běhání, ale v prvé řadě o ukrutné akci.

Index očekávání: 85%

Témata: Playstation 3
  • Nejčtenější

Herní krásky, které berou dech. A jeden krasavec k tomu

magazín 2. 6. 2024 31

Ač se puritáni a politicky hyperkorektní lidé snaží bojovat proti sexy postávám na každém kroku,...

Vyděrač už dva roky každý den zabíjí jedno NPC, chce pokračování Skyrimu

novinky 1. 6. 2024 17

Od vydání zatím posledního dílu série The Elder Scrolls už uplynulo víc než dvanáct let a...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Taková břečka dostala zelenou? Hráči si ohledně novinky neberou servítky

magazín 4. 6. 2024 7

Minulý týden PlayStation odhalil nové informace ohledně chystaných her a jedna z nich vyčnívá v ne...

Nejlepší hra roku 2022 míří na PC, majitelé playstationů se mají na co těšit

novinky 31. 5. 2024 18

Dlouho očekávaná prezentace PlayStationu sice ničím nepřekvapila, přesto nelze mluvit o zklamání....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Hlavní hrdinkou nové hry od autorů šokující Agony bude posedlá nymfomanka

novinky 31. 5. 2024 26

Polské studio Madmind oznámilo nepřímé pokračování své hororové hry Succubus. Ve hře s výmluvným...

Hloupnou hráči? Studie ukázala, že strategie zajímají stále méně lidí

novinky 5. 6. 2024 10

Analytická společnost Quantic Foundry zveřejnila výsledky průzkumu hráčské motivace. Ukázalo se, že...

Kanadská pobočka studia Avalanche nevydržela ani rok, o práci přijde 50 lidí

novinky 4. 6. 2024 3

Po pouhých osmi měsících od svého založení končí montrealská pobočka studia Avalanche. Jejich...

Z klasické arkádové střílečky Metal Slug bude tahová strategie

novinky 4. 6. 2024 0

Žánr tahových strategií se ještě do konce letošního roku dočká nečekaného přírůstku. Svoji odbočku...

Drsňácká Yakuza se dočká hraného seriálu, ukáže příběh oblíbeného hrdiny

novinky 4. 6. 2024 0

Drsňácká herní série Yakuza, kterou už dnes známe pod názvem Like a Dragon, se ještě letos dočká...

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Posedlost sexem, tíže lásky, nekrofilie. Gejšin příběh zmátl Japonsko

Vine se jím sex, mocná záliba v sexu. Rovněž láska. Neukojitelná, doslova vražedná. Onen příběh se odehrál v kulisách...

Brankář Dostál zklamal fanynky. Randí s finskou volejbalistkou, bývalkou Nečase

Neprůstřelný gólman Lukáš Dostál (23) byl hvězdou letošního mistrovství světa v hokeji. Nadšení z něj byli nejen mužští...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...