Hrajete někdy i za postavu opačného pohlaví, když máte na výběr?

aktualizováno 
V mnoha hrách nejsou hlavní hrdina nebo hrdinka dány. Pokud máte na výběr, hrajete někdy i za postavu opačného pohlaví?

Assassin's Creed Odyssey | foto: Ubisoft

Kasumi, jedna z hrdinek bojové hry Dead or Alive

Kasumi, jedna z hrdinek bojové hry Dead or Alive

Michael Mlynář -  Nikdy. Přinejmenším tedy téměř nikdy. A nikdy jsem vlastně ani neanalyzoval proč. Asi proto, že si vybírám spíše akčněji laděné hry a tam mi všemožné „drsné holky“ dost často vysloveně lezou na nervy. Naproti tomu třeba v bojovkách mám děvčata ve velké oblibě, ale to je zase žánr, který se asi pro potřeby této ankety tak nějak „nepočítá“.

Dragon Age Inquisition

Většinou to dopadne ještě hůř.

Honza Srp - Ne, nikdy. Vždy se snažím vytvořit si sobě co nejvíce podobnou postavu, abych se s ní mohl lépe identifikovat. Bohužel editory postav umožňují vygenerovat jen svalnaté borce s drsným výrazem, dokonale učesanými vlasy a pečlivě zastřiženým plnovousem. Pravdou je, že mi proto není výsledná postava o moc podobnější, než kdybych si vytvořil prsatou černošku. Každopádně proti herním hrdinkám vytvořeným scenáristou samozřejmě nic nemám: Tomb Raider, Dreamfall, Mirror’s Edge jsou jedny z mých nejoblíbenějších herních značek vůbec.

Kitana

Kitana

Jan Lysý -  Asi tím přijdu o zbytky své mužnosti, když to přiznám veřejně, ale skoro pokaždé. Mám už roky slabost pro akční slečny, takže v Mortal Kombat hraji za Kitanu, ve Street Fighterovi za Cammy, v Tekkenu za Ninu. Je možné, že za to může seriál Xena, který ve mně probudil lásku pro bojovné ženské. A nevypadá to, že by se to někdy mělo změnit.

Dragon Age: Inquisition

Inkvizitor z Dragon Age: Inquisition.

Jakub Žežule - Ano, ale až na druhý pokus. Svoje postavy nicméně většinou nevytvářím podle sebe. Dodávám, že za ženské hrdinky ve hrách nemám vůbec problém hrát, když to hra vyžaduje. Znám však muže i ženy, kterým hraní za opačné pohlaví obecně vadí. Jejich škoda. Ve Skyrimu každopádně jedině za Khajita!

Martin Zavřel - Střídám to poměrně pravidelně a někdy je to docela složité rozhodování. Opačné pohlaví volím většinou tehdy, když ve hře není žádný větší vývoj osobnosti hrdiny (např. Diablo a podobné, spíše akční hry). Důvod je přitom jednoduchý: raději budu ty desítky hodin koukat na pěknou ženskou než na chlapa. Naopak pokud hra obsahuje sofistikovaný vývoj osobnosti hrdiny, nejen že volím stejné pohlaví, ale snažím se i vzhled postavy přiblížit tomu mému, abych se do ní mohl lépe vžít.

Saints Row: The Third - vytváření postavy

Saints Row: The Third - vytváření postavy

Emanuel Svoboda - Dokud nebudu moci hrát za tzv. třetí pohlaví, k hraní na PC mě nedonutíte. Nebo jak vlastně zněla otázka? Obecně se snažím hrát za postavy, jako ta vpravo. 

Petr Zelený - V podstatě vždycky si vyberu radši holku než kluka. Především proto, že se na ně zkrátka lépe kouká a občas mají menší model než jejich mužské protějšky, takže se do nich hůř strefuje. Takže je to vlastně kombinace estetických a praktických kritérií.

World of Warcraft: Battle for Azeroth

World of Warcraft: Battle for Azeroth

Ondřej Zach - Je to hra od hry. Ale třeba ve World of Warcraft jsem při výběru rasy i pohlaví zohledňoval, jak dobře na dané postavě bude vypadat armor set. 

Andrej Brabec - Jako náctiletý jsem hrál výhradně za ženské. Přišlo mi to mnohem víc cool a dodnes si pamatuju diskuzi s někým ve World of Warcraft, kdo podle pohlaví postavy předpokládal, že jsem žena. Když jsem mu to vyvrátil, ptal se mě, proč tedy hraji za ženskou a já opáčil něco jako: „A proč ty si ve hře Ork, když to není tvoje skutečná rasa?“ A bylo po dohadování. V dospělosti jsem často začal vytvářet drsné macho chlapíky. Pořádně ani nevím, proč se to tak změnilo. Ale pokud ve hře není na výběr, nijak mě to netrápí.

Hrajete někdy i za postavu opačného pohlaví, když máte na výběr?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 neděle 2. prosince 2018. Anketa je uzavřena.

Ano 2769
Ne, nikdy 1058
Autor:

Gamescom 2019

Největší světová herní výstava Gamescom 2019 opět přinesla řadu novinek a ukázek nadcházejících titulů. Velkou pozornost si získaly tituly Death Stranding, Watch Dogs: Legion a samozřejmě Cyberpunk 2077.

Témata: Dragon

Nejčtenější

Pět filmů podle her, které kritika rozdrtila, ale nám se líbí

DOA: Na život a na smrt (2006)

Videoherní adaptace patří ve filmové branži mezi „otloukánky“. A přiznejme si to, většinou zaslouženě. Existují ovšem...

EA mají zápis v Guinnessově knize rekordů, za rámeček si ho nedají

Star Wars: Battlefront II

Obhajoba lootboxů ve hře Star Wars: Battlefront 2 se může nově pyšnit světovým rekordem za nejméně oblíbený diskusní...

Dvacet zásadních her roku 1999. Hlasujte, která byla nejlepší

GOTY 1999

Při loňské anketě o nejlepší hru roku 1998 se mohlo zdát, že tehdejší rok neměl v herní historii konkurenci. Letmý...

Excel jako herní platforma, lidé v něm vytvářejí neuvěřitelné věci

Graf v Excelu

Tabulkový procesor od Microsoftu nesmí chybět na žádném pracovním PC a je v podstatě synonymem nudy. Najdou se však...

VIDEO: Jak by vypadal nový Doom, kdyby vyšel na MS-DOS v roce 1994

DOOM 4 VANILLA

Že se nadšení fanoušci snaží udržet své oblíbené hry při životě a neustále je vylepšují, aby na moderních počítačích...

Další z rubriky

Slavnostní zahájení GamesComu přineslo herní premiéry i Death Stranding

Death Stranding

Největší evropská herní výstava GamesCom v Kolíně nad Rýnem odstartovala zdařilou konferencí, která svou formou s...

Pět filmů podle her, které kritika rozdrtila, ale nám se líbí

DOA: Na život a na smrt (2006)

Videoherní adaptace patří ve filmové branži mezi „otloukánky“. A přiznejme si to, většinou zaslouženě. Existují ovšem...

Představujeme Roblox, nenápadnou hru populárnější než Fortnite a Minecraft

Roblox

Roblox letos podle odhadů vydělá svým provozovatelům sto milionů dolarů. Pro většinu lidí starších patnácti let je však...

Najdete na iDNES.cz