PlayStation Move

PlayStation Move

Pohybový ovladač Move musí zaujmout i zkušené hráče. Jinak bude pouze epizodou

  • 9
Novým systémům pohybového ovládání je předpovídána skvělá budoucnost. Vyhráno ovšem ještě nemají ani náhodou.

Když před několika lety vydala firma Nintendo svou konzoli Wii založenou na pohybovém ovládání, hovořila o revoluci v herním světě. Sice už víme, že se toho zase až tak moc nestalo, ale to nebrání konkurenčním držitelům formátů, společnostem Sony a Microsoft, tvrdit to samé i dnes, kdy na trh uvádějí svá řešení pohybového ovládání.

David CageAby ale skutečně došlo k zásadním změnám v celém herním průmyslu, nestačí mít pouze pohybové ovládání, jak ostatně ukázal příklad Nintenda. To navíc bylo, že první a nový způsob ovládání zkombinovalo s velmi levným hardwarem samotné konzole, a tak má v tuto chvíli již tak říkajíc vyděláno. Prohlášení o revoluci proto mohou v Nintendu oprášit vždy jen u příležitosti nějaké té významnější tiskové konference.

Naproti tomu konkurenti Sony i Microsoft vložili značné investice jak do vývoje svých aktuálních konzolí, tak i do nových pohybových ovladačů. Je tedy jejich prvořadým zájmem, aby se tyto investice vrátily, což se jim ale s největší pravděpodobností nepovede, pokud půjdou stejnou cestou jako Nintendo. Tedy cestou spíše jednodušších her s cílem oslovit co nejširší obec potenciálních zákazníků.

A tvrdí to i David Cage, šéf vývoje nedávné vynikající příběhové hry Heavy Rain, PlayStation Movejenž se rozpovídal konkrétně na téma ovladače Move od Sony. "Opravdu hodně záleží především na softwaru, protože hardware pracuje velmi dobře," nechal se slyšet v nedávném rozhovoru. Má ale značné pochybnosti: "Pokud by měl Move sloužit pouze příležitostným hráčům, pak v životě konzole nebude hrát velkou roli. Ale pokud by našel podporu u špičkových her, pak by to mohlo být zajímavé."

Cage se tak shoduje s kolegou Alainem Correm z Ubisoftu, jenž se již dříve nechal slyšet, že podle jeho názoru pohybové systémy Move a Kinect dlouhodobě neprodlouží životní cyklus konzole PlayStation 3, respektive Xboxu 360. Jejich uvedení na trh sice v krátkém horizontu zvýší zájem zákazníků, ale určitě nebudou důvodem, proč by firmy Sony a Microsoft v následujících pěti letech nevydaly konzole nové generace.

Podle Davida Cage tak je pro dlouhodobý úspěch technologie Move potřeba, aby oslovila i zkušené hráče, kteří se hrám věnují již delší dobu. Jako tvůrce Heavy Rainu je ostatně vcelku přirozeně zastáncem her pro dospělé publikum. A to všemožné kolekce party hříček pro příležitostné hráče rozhodně nejsou.

Heavy Rain - MadisonCo se týče Heavy Rainu, je v přípravě i nová verze, která bude podporovat pohybový ovladač Move. Cage do ní ale velmi realisticky žádná velká očekávání nevkládá. A to ani přesto, že vyjádřil potěšení nad tím, že v Sony měli zájem, aby hra nový ovladač podporovala.

Po jejím vydání ale předpokládá jen mírné zvýšení aktuálních prodejů. "Myslím, že dojde k jistému oživení prodejů, což je i důvod, proč nás v Sony o Move verzi požádali, ale prodá se toho miliarda kopií?" vznáší Cage lehce ironickou řečnickou otázku a hned si i odpovídá: "Nevím, ale myslím si, že lidé, kteří o hru měli zájem, si ji už pořídili."