Nespokojený Gameekonom

  • 732
Manhunt inspirací k vraždě, obchody stahují titul z pultů *** Atari hlásí další neúspěšné čtvrtletí *** Acclaimu hrozí nedobrovolný odchod z burzy *** EA pokračuje v nákupech *** Herní divize Sony je v mínusu

Manhunt inspirací k vraždě, obchody stahují titul z pultů
Manhunt je nechutná stupidní hra, která se shodou okolností slušně prodává, právě díky lidské fascinaci hnusem a brutalitou. Obviňovat počítačovou hru z toho, že způsobila vraždu, je ale stejně scestné jako podobné hry vyvíjet. Přesto se v Británii stalo a řada tamních prodejců her stáhla z pultů krabice s touto hrou pro Playstation 2 poté, co sedmnáctiletý mladík zabil čtrnáctiletého kluka – prý inspirován hrou. Britské bulvární deníky tragédii uvedly pod titulkem Vražda podle Playstationu hned na první stránce.
Fakta sice nesvědčí o tom, že by pro mladého vraha byl právě Manhunt impulsem k vraždě, není ani jisté, že patřil mezi jeho oblíbené hry. K vraždě použil kladivo a nůž, obě zbraně jsou k dispozici i ve zmíněné hře, ale nejspíše i v dalších a navíc jde o snadno dostupné nástroje. Moralistická otázka stojí následovně: je vraždící sedmnáctiletý kluk skutečně obětí hry, nebo spíše obětí společnosti a svých rodičů? Copak vy si dokážete představit, že po pár hodinách v Painkillerovi vezmete dubové kolíky a půjdete vraždit do školy?
Zdroj: Daily Mirror

Atari hlásí další neúspěšné čtvrtletí
Po tom, co Atari provedlo online hře Horizons, se ani není čemu divit, že zprávy o neúspěších této společnosti prznící kdysi slavné jméno šíříme se spokojeným úšklebkem. Ale k věci, management společnosti Atari ohlásil hospodářské výsledky za první čtvrtletí finančního roku 2005, které skončilo 30. června 2004. Prodeje společnosti v tomto období klesly o 41,1 milionu dolarů na 110,3 milionu dolarů ze 151.4 milionu ve stejném období předchozího roku. Hrubý příjem se snížil takřka o polovinu na 12,1 z loňských 23,8 milionu.
Propastný rozdíl v meziročním srovnání je zaviněn komerčním úspěchem hry Enter The Matrix před rokem. Atari navíc operuje tím, že firmu před nejhorším zachrání kontroverzní Driv3, který má přinést zvrat v klesající tendenci prodejů ve druhém čtvrtletí. Nejspíše díky podplaceným recenzím v britském tisku a marketingové kampani, která spolykala miliony dolarů. Na druhou stranu není jisté, co pokládá Atari za zvrat a úspěch, pokud se zatím prodala polovina vyrobených kopií, může to podle pesimistických scénářů znamenat, že Atari ve finále prodělá i na Driv3ru!
Atari v pohledu investorů nepomohla ani ztráta licence na Unreal, kterou získal konkurenční Midway. Podle ředitele Atari prý nebyla nabídka majitele práv přijatelná z finančních důvodů. Snad Epic od Midwaye získá více peněz a my kvalitnější péči o zákazníka. Na druhou stranu Atari dokázalo získat i několik nových licencí. Strategii však firma staví zejména na nových dvou titulech spojených se jménem Matrix, což ale po rozpačitém přijetí druhého a třetího dílu také není žádná záruka dokonalého úspěchu.
Co čeká Atari v dohledné budoucnosti? Ztráta 19 milionů za druhé čtvrtletí, mírný růst tržeb. Třetí čtvrtletí by mělo být o trochu lepší, ale to si slibují všechny distribuční společnosti díky bujarosti vánočního trhu, jenže ve velké konkurenci budou mít šanci prosadit se jen ti nejlepší, zda mezi ně bude patřit Dragon Ball Z nebo Duel Masters, nový Rollercoaster Tycoon či Piráti Sida Meiera, to je zatím otázkou. Ale Atari si věří, přes všechny trable chce ve finančním roce 2005 vydělat až 30 milionů při obratu 470 milionů dolarů. Nedobře je na tom po uplynulém čtvrtletí ještě Konami, naopak si polepšil Ubisoft, který vydělal na uvedení PS 2 verze hry Splinter Cell: Pandora Tommorow.
Zdroj: Gamasutra

Acclaimu hrozí nedobrovolný odchod z burzy
Syn, sytý, syrový, sýkora, sýček... Ano, jako sýček si připadám, když musím hlásit další v řadě špatných zpráv podtrhující mizérii oligopolního trhu distribuce videoher. Další obětí je Acclaim, který čelí hrozbě v podobě nuceného opuštění burzy Nasdaq. Společnost obdržela předběžné varování, které dává Acclaimu půl roku na to, aby zvýšila hodnotu svých akcií na požadované minimum. Po uplynutí této lhůty zváží vedení burzy směřování společnosti a možná nabídne další tři měsíce, pokud budou mít akcie Acclaimu výrazný rostoucí trend, i když nedosáhnout požadované dolarové hodnoty.
Pro Acclaim je to skutečně těžká situace, současná hodnota cenných papírů s jmenovkou Acclaimu je 19 centů, celková tržní hodnota firmy tak představuje pouhých 25 milionů dolarů, minimální tržní hodnota firmy pro obchodování na Nasdaqu je ale 35 milionů. A jak zvýšit hodnotu akcií na dvojnásobek během půl roku? S tím si nejspíš neporadí ani nový výkonný ředitel Acclaimu Rod Cousens.
Zdroj: Yahoo!

EA pokračuje v nákupech
Po nákupu Cryteku, o kterém jsme psali před týdnem, se manažeři EA pustili do dalšího kola akvizicí. Tentokrát se jim podařilo oznámit převzetí britského vývojářského studia Criterion. EA už před oznámením tohoto kroku souhlasila s distribucí futuristické závodní hry Burnout 3. Nyní jí jde zejména o platformu renderWare, která se EA hodí do jejího portfolia vývojářských nástrojů.
EA při oznámení akvizice ujistila trh, že RenderWare včetně chystané verze 4 bude nadále licencován třetím stranám. Někteří nezávislí vývojáři se bojí, že toto oznámení nemusí odpovídat skutečným záměrům Electronic Arts, ale dokud se do EA nepustí úřad na ochranu hospodářské soutěže, tedy jeho americká obdoba, bude si EA posilovat svůj virtuální monopol, co to dá.
Zdroj: Tisková zpráva

Herní divize Sony je v mínusu
Sony jako celek oznámila zvýšení zisku za druhé čtvrtletí 2004 na 208,4 milionu dolarů, což je, klidně nevěřte, více než dvacetinásobek ve srovnání s předchozím rokem. Nicméně herní divize zaznamenala ztrátu poměrně významných 25,9 milionu dolarů. Na vině jsou náklady na vývoj a výzkum pro Playstation 3 a PSP. Prodej her přitom stoupl na 38 milionů prodaných kusů, prodej konzol poklesl na 710 tisíc kusů, ve stejném období minulého roku to byl více než trojnásobek. Ale není se čemu divit, celková nainstalovaná báze je už tak veliká, že ani setrvalé snižování cen nemůže vyvolat masovější vlnu nákupů.
Zdroj: Forbes