Ty doby, kdy jste si v obchodě koupili hru a měli jste jistotu, že vás čeká ucelený zážitek, jsou dávno pryč. Dnešní móda „živoucích“ titulů, které se z vás neustále snaží tahat peníze, je všudypřítomná.
Zatímco tenkrát jsme si mohli maximálně tak připlatit za přídavek v podobě datadisku, dnes se vývojáři nestydí ze svých příběhů vystřihnout důležité pasáže, aby je následně mohli prodávat za dodatečný příplatek. Pokrok šel tak daleko, že možnost utrácet peníze máme už přímo z hlavního menu, které pak třeba u her od Ubisoftu působí spíše jako slevový leták ze supermarketu.
Just got an in-game advertisement when I tried to go to the map
byu/triddell24 inxboxone
Panují přitom obavy, že by ani toto nemusel být konečný stav. V novějších dílech populární série Assassin’s Creed (jmenovitě Odyssey, Origins a Valhalla) se totiž zobrazovala reklama na další tituly studia už i přímo během hraní. V jednom ze zaznamenaných případů můžeme například sledovat, jak se hráči po stisknutí odpovídajícího tlačítka místo kýžené mapy zobrazila informace o dvacetiprocentní slevě na zatím poslední díl série Mirage (naše recenze).
Podle vydavatelství však šlo o politováníhodný umyl, nikoliv záměr. „Jednalo se o důsledek technické chyby, která již byla opravena. Naším záměrem bylo zobrazit propagaci hry Assassin’s Creed Mirage v rámci novinek v hlavní nabídce ostatních her Assassin’s Creed. Bohužel tato technická chyba způsobila, že se propagace místo toho objevila přímo v herním menu,“ píše se v oficiálním prohlášení s tím, že chyba byla okamžitě po nahlášení odstraněna.
Znepokojení fanoušci si ovšem nejsou jistí, jestli spíše nešlo o nenápadné testování jejich reakcí. Někteří z nich si totiž pamatují, že k podobnému přešlapu došlo už v minulosti. Čeká nás doba, kdy se reklamním balastem budeme muset prodírat i ve hrách, za které jsme si zaplatili? Technicky to evidentně problém není, ostatně free 2 play tituly (nejen) na mobily jsou reklamami prolezlé už teď.
Z podobným systémem už ostatně experimentovalo i vydavatelství Take Two, které své publikum nechalo sledovat reklamy při načítání zápasu v sérii NBA 2K (viz náš článek).