Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Série Assassin’s Creed stále boduje. Jaký má recept na úspěch?

Série Assassins Creed oslavila letos jedenáct let od svého vzniku a letošní díl ze starověkého Řecka jistě nebyl poslední. Stejně jako každá populární značka je i „AssCreed“ předmětem časté kritiky. A ačkoliv si to série občas zaslouží, neměli bychom zapomínat, co ji dělá tak výjimečnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a23n 33F58r35i76d15r70i69c78h 6955768419493

Tak boduje jo? Optimalize nula protože tam běží vícero ochran, jako by šlo o svatej grál.

Hra nakonec vypadá stejně jako Origins, čili pokrok nula, postavy mají fake accent, který leckdy nesedí, plus zase jde o dobu ze který máme tisíc jinejch her. Proč nezkusit něco netradičního?

A to se nezmiňuju o možnosti hrát za Kasandru, protože to je dnes "citlivé téma".

0/−4
8.10.2018 11:26

Z47d80e47n10ě89k 26K23r88a81u34s 9926410272600

pokud bys o ty hre neco cetl tak bys vedel ze jeji vyvoj zacal zaroven s origins takze ti tezko nekdo bude delat novou grafiku na dve v podstate stejny hry, akorat v odysee meli rok navic na upravy, a opravy toho co bylo spatne v origins

0/0
9.10.2018 11:03

F66i88l36i32p 75T15ř44e29b70a 6163520258416

AC by byla na PC super serie, kdyby to nebyly bídné překopávky z konzole. Na gamepadu je nějaké to vyhlazování pohybu kamery jistě žádoucí, ale pro mě coby PC hráče je skoro půl vteřiny zpoždění kamery za pohybem myši prostě nepřijatelné a nehratelné. Sůl do rány pak přisypává vědomí, že tto není nějaký bug, ale záměrná optimalizace pro konzole, kterou se u předělávky pro PC prostě nikdo neobtěžoval vypnout.

Přitom je téměř jisté, že jde doslova o jednu proměnnou někde v nastavení...;-O

0/0
8.10.2018 11:07

J21o93s31e48f 62J55u95h27á89s45z 1859132788

Boduje, ale u koho? AC1, AC2 (trilogie) jsou legendarni hry.. AC3 nebylo spatne, bavilo me predevsim budovani osady, ale hrdina dost nesympaticky. AC:BF posledni dobry AC .... Unity, Syndikat repetitivni a pribehove nezajimave, Origins sice hezke, ale s AC serii to nema spolecneho uz vubec nic... je to jen open world (celkem hezky udelany). Dohral jsem Origins na 100% (pred vydanim prvniho DLC) a uz se k nemu nevratil, protoze me to proste nebavilo natolik, abych na to zavzpominal jako treba na ty Piraty.

+1/0
8.10.2018 6:27

E76r38i88k 39A27r17n26o47l81d 8433557299706

CSSR.

0/−1
7.10.2018 22:24

R95a29d75e73k 93Č83e58r15n29ý 8668423700474

Cyberpunk 2077 news: Projekt prý dostal od polské vlády grant s podmínkou, že hra musí vyjít do června 2019...

+3/0
7.10.2018 18:35

L44u10k69á31š 13N32o52v98á76k 1540895530985

Podle mého názoru jde stále o stejnou hru jen v novém kabátku. Osobně nemám rád, když společnost neustále ždímá jeden a ten samý titul... Svědčí to o tom, že vývojáři nemají žádný nový nápady.

+2/−3
7.10.2018 15:32

M35i76l59o76š 48K12r77u65m35p 2304527954

Japonsko by bylo fajn, ale logicky ještě chybí díl ze starověkého Říma

+2/0
7.10.2018 12:11

J60a36n 97H59a19v94r27á91n81e16k 9560269776

Jestli soubojový systém v jedničce a dvojce je z dnešního pohledu "tragický", tak - a asi jsem divný - něco dneska vážně není v pořádku.

Ze soubojového systému jedničky jsem byl totiž nadšený. Působil reálně, fyzika byla téměř cítit (asi povedený motion capturing), nádhera. A taky žádná selanka - přejít do protiútoku vůbec nebyla samozřejmost (např. s hidden bladem se mi to nikdy nepodařilo, myslel jsem si, že to s ním ani nejde). Ve dvojce se systém trochu zjednodušil, ale pořád si zachoval klady toho původního, takže za mě super. K tomu širší výběr zbraní a technik, no paráda. Brotherhood dtto a Revelations dokonce přidaly nové možnosti ovládání, takže za mě ještě víc super.

V trojce byl boj zase o kus jednodušší a o pořádný kus nudnější. Techniky sice atraktivní, ale už to zkrátka nebylo ono a bylo možné povraždit desítky nepřátel bez jediného škrábnutí - to už s realitou nemá nic společného.

Naprosto jsem zaplakal u čtyřky (a Rogue), kde nebylo možné protivníka usekat jednotlivými zásahy, ale bylo naprosto nezbytné provést primitivní kombo. Takže drtit myšítko s tím, že o pravděpodobnosti úspěchu nerozhoduje váš um, ale statistiky použité zbraně. Plus fakt, že různé druhy mečů (šavle vs. rapír) mají naprosto stejné techniky a animace, mi přišel smutný.

Unity jsem měl v ruce zatím jednou, nejsem nadšen z levelů protivníků ani ze soubojového systému, ale kvituji s povděkem, že se pokusili udělat boj výrazně náročnější a nutit tak hráče postupovat fikaněji.

Origins a Odyssey znám zatím jen z let's playů, a za tragický bych označil právě systém těchto dvou nejnovějších dílů. Přijde mi hloupé, že hra, která se velmi snaží věrně modelovat historické prostředí, používá systém soubojů vhodný do fantasy RPG, kdy zbraně prostě nějak pronikají protivníkem i jeho zbraněmi a... no už mlčim.

Sorry za slohofku, ale tohle téma je mi blízké a AC1 je moje srdcovka. A ano, uznávám, že realističnosti přikládám velkou váhu, v čemž se asi s mnohými neshodnu.

+3/−4
7.10.2018 11:06

O20n12d29ř93e50j 39S32e74k67e17r98a 1377796646649

Deuce.

A propos - Odyssey právě hraju a byť hodnotím systém soubojů poměrně pozitivně, mám dvě velké výhrady.

1) Animace skrytého zabití je vymyšlená tak pitomě, že začnete za nepřítelem a klidně skončíte dva metry před jeho původní pozicí, hezky na očích jeho kámošů. Navíc obsahuje prvek doražení, který se tam zdá se objevuje náhodně, a pak akce trvá strašně dlouho a opět zbytečně zvyšuje riziko odhalení.

2) Většinu standardních útoků lze zachytit parírováním, nicméně někdy projdou skrz obranu a vůbec netuším, podle čeho to dopředu odhadnout. Většinou jde o útoky jedovatými nebo ohnivými zbraněmi, ale už jsem to zažil i u normálních.

Ještě ke skrytému zabití - není na to spolehnutí, občas se prostě neprovede.

0/0
7.10.2018 12:13
Foto

M14i21c24h57a72l 69M75e34r91d88a 2800371969702

2) Když nepřítel nebo jeho zbraň zčervená (nejsem si jistej co z těch dvou), tak nejde blokovat a musíte se vyhnout.

0/0
7.10.2018 13:03

O91n78d59ř80e65j 45S81e82k24e94r97a 1767376536379

Ano. Proto jsem tam psal o standardních útocích. Abych jasně vyloučil ty speciální, které takto blokovat nelze.

0/0
7.10.2018 13:29
Foto

M69i78c54h39a22l 79M67e58r82d55a 2120851199392

Tak to bude asi načasování. Párkrát se mi taky stalo, že to vypadalo, že se bráním, ale útok prošel. A jsem si jistej, že to bylo kvůli tomu, že jsem zmáčkl tlačítko o trochu dřív.

0/0
7.10.2018 20:45

O22n23d41ř60e82j 87S56e28k71e44r81a 1807886256269

Je to možné, nicméně zrovna před chvílí se mi stalo, že u jednoho řadového bojovníka procházel každý, zatímco odrazit jeho kolegy nebyl problém. Uvidíme po další záplatě.

Tip pro hraní: ochočené zvíře na vás po reloadu hry zaútočí.;-)

0/0
7.10.2018 21:11

J79a45k26u48b 64Ž22e44ž51u24l26e 1137432957141

Tragický byl proto, že se jednalo prakticky jen o to, držet tlačítko pro blok a byl jste v bezpečí. Stačilo se neustále krýt a včas zmáčknout tlačítko pro protiútok a měl jste prakticky vyhráno. Systém trojky se od Brotherhood a Revelations moc nelišil, klidně jste zřídil armády bojovníků v sérii útoků, kterou většina postav nemohla blokovat a padla na jednu ránu. Origins a Odyssey mi přijdou v rámci série suveréně nejlepší systémy zvlášť s těžší obtížností (zkušenost z první ruky). Ale nic proti vkusu.

+2/−2
7.10.2018 13:35

O78n79d35ř51e70j 11M63a46r93e48k 2962187972445

Tady asi někdo nehrál první díl a tudíž nebojoval proti templářskému rytířovi.

0/0
8.10.2018 10:38

J71a58k32u64b 50B77o47h39o62n31ě95k 8945706989257

Kombinace casual gameplay a Hollywoodské historie.

Na první pohled si člověk může připadat jako super borec (šplhání, skoky, boj) i když je to ve skutečnosti klasická konzolová gaučovka.

Historie super na pohled, plná cameo existujících postav a v pozadí konspirační příběh.

+5/−1
7.10.2018 9:20

8573487910511

A je to porad k něčemu jo? Ja u těch Ubisoftich věcich jsem po par zkušenostech dost obezretny

0/−2
7.10.2018 8:45

R48o90b18i39n 20D87o61l78e85č95e29k 3396653774728

Assassin's Creed mám rád, zatím jsem se u všech dílů, co jsem hrál, velice bavil. Nejlepší mi přišla asi dvojka, v těsném závěru Brotherhood a Black Flag.

Další díl bude dle mě ve starověkém Římě. Ovšem nejvíce bych si přál Japonsko, v období Sengoku džidai, taková variace na na Šóguna od Clavella by se mi velice líbila. Japonsko má díky své úžasné kultuře největší potenciál a navíc ninjové aka asasíni a samurajové aka templáři jsou jasní :-)

+1/−1
7.10.2018 1:16
Foto

S92a90m61u61e65l 58K73u25p58k39a 9563103114472

O tom Japonsku sa inak dost spekuluje: https://www.dailystar.co.uk/tech/gaming/720921/Assassin-s-Creed-2019-Is-Ubisoft-making-game-set-in-Japan-with-samurais-Latest-News-Rumour

0/0
7.10.2018 6:01

J88a54k56u54b 68B16o36h41o47n44ě12k 8705906519197

Jo, další prznění historie, která už se pod nánosem moderních mýtů ani nedá poznat, to zní přesně jako úkol pro Ubisoft :-)

0/−1
7.10.2018 9:25

J32a64k28u31b 77Ř18í62h94a 4825439772331

Jaké prznění? Člověče, je to hra. Je to fikce. U toho se tak nějak očekává, že se reálná historie trochu upraví pro potřeby hry. A zrovna AC si nikdy nehrál na reálný popis historických událostí. Těmi se pouze inspiruje. Hlavně neříkejte, že jste vždy AC bral jako historickou faktickou hru? To co píšete platí snad o všech filmech, knihách, hrách.... o všem co si jako námět berou historické události.

0/0
7.10.2018 10:01

J42a78k81u19b 85B23o89h40o48n74ě69k 8595506409547

Tím chci říct, že to, co se dneska ukazuje jako ninja nemá vůbec nic společného s tím, jak historicky působili. Ze všech možných skutečných skupin (pro nedostatek lepšího výrazu) je tahle dnešní kulturou absolutně nejvíc změněná k nepoznání.

A pokud se tohle opravdu řeší jako možnost, tak tam prostě budou zase ti idiotští chlápci v černém a nebude to jenom volné ztvárnění historických událostí, ale něco úplně mimo historii.

+1/0
7.10.2018 10:18

O56n58d90ř73e16j 64S91e92k20e34r32a 1927836926719

Taky se může ukázat, že pověsti kolem ninjů vznikly na základě neuvěřitelných schopností assassinů, kteří se mezi nimi lehce ztratili, a kteří díky svým genetickým dispozicím dokázali neuvěřitelné věci. Třeba vycítit nehybného nepřítele skrz metrovou zeď...;-)

0/0
7.10.2018 10:30

J22a76k45u72b 57B59o37h57o88n80ě59k 8125446629157

Pokud tam budou zobrazení skuteční ninjové (většinou pro odlišení používám původní termín shinobi) podle historie a v rámci nich nějak assassínská frakce, tak bych s tím problém neměl :-)

0/0
7.10.2018 19:00

O76n90d32ř61e14j 14S19e36k22e40r49a 1677566866929

Na remake jedničky moc nevěřím, protože by to znamenalo hru v podstatě vyvinout znovu - systém ovládání a soubojů je její integrální součástí. Remaster bych ale uvítal a bral všemi deseti.

No a další díl série bych si dovedl představit na Novém Zélandu. Sice nevím, co by tam assassini dělali, ale dal by se tam udělat hezký easter egg, spočívající v objevení pozůstatků Hobitína.:-)

0/0
7.10.2018 0:35
Foto

S38a95m68u35e97l 33K85u92p80k26a 9973693204232

Hra by sa mohla odohravat na uzemi dnesnej Australie a NZ, pricom by tam ale bola rozvinuta civilizacia, ktoru neskor postihne prirodna katastrofa a cely kontinent pokryje hruba vrstva piesku. Ludia, ktori preziju, sa stanu povodnymi obyvatelmi Australie. Odohravalo by sa to v 20 000 BC a volalo by sa to Assassin's Creed Atlantis ;-D

0/0
7.10.2018 6:04
Foto

M14i29c39h87a42l 43M98e41r79d88a 2610851639152

Atlantis bude určitě v Odyssey.

0/0
7.10.2018 12:46

Najdete na iDNES.cz