Památkově chráněný Moravský most radnice nákladem 24 milionů korun opravovala od konce května do října.
Dělníci na mostě obnovili povrchy vozovky a chodníků, opravili mostní závěry a litinovému zábradlí dali antikorozní nátěr. Spodní část mostu dostala sítě proti holubům. Most o délce 54 metrů pochází z roku 1914, jeho součástí je od roku 1917 i vodní elektrárna.
Stavbaři kromě přestavby křižovatky na kruhový objezd také přebudovali širší okolí dopravního uzlu. Především vybudovali nová přestupní stanoviště městských a linkových autobusů. Město přestavba vyšla na 63,6 milionu korun včetně daně, z nichž až 43 milionů korun by měla pokrýt evropská dotace, uvedla radnice.
Důležitý dopravní uzel
Křižovatkou Fortna prochází vnitřní silniční okruh kolem historického jádra města a také je na ní důležitý přestupní uzel hromadné dopravy. Před přestavbou se na křižovatce a u zastávek MHD ve špičkách tvořily kolony aut.
Na místě bývá mnoho studentů, protože v okolí je několik středních škol, kampus univerzity a vědecká knihovna. U křižovatky je i okresní soud, kasárna a zimní stadion.
V těsném sousedství křižovatky město v roce 2019 dokončilo nákladem 26 milionů korun opravu krytého schodiště Bono publico, které spojuje prostor Fortny s historickým Velkým náměstím.