Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ať je průměrná domácí návštěva přes deset tisíc, sní teplický ředitel

  9:05
Už nechtějí být šedou myškou. Staré logo fotbalové Teplice vyměnily za moderní, z ligové skupiny o záchranu poskočily do střední. Díky zlepšené hře a top soupeřům na Stínadlech na podzim chodilo na domácí zápasy v průměru 7 415 diváků a ředitel klubu Rudolf Řepka věří, že návštěvy dál porostou díky boomu, který český fotbal zažívá
Šéf teplického fotbalového klubu Rudolf Řepka představuje nové logo.

Šéf teplického fotbalového klubu Rudolf Řepka představuje nové logo. | foto: Ondřej Bičiště, MF DNES

„Nedali jsme si žádný cíl, ale přál bych si, aby chodilo přes deset tisíc na každý zápas. Abychom to tam dotlačili,“ sní teplický šéf.

Návštěvy na Stínadlech sice letos na podzim stouply, ale bylo to ovlivněno tím, že na Stínadlech hrály Sparta, Slavia i Plzeň. Souhlasíte?
Určitě to bylo částečně zapříčiněno tím, že přijeli fanoušci Sparty a Slavie, kde je opravdu ten největší boom. My se chceme zaměřit na to, aby se naše návštěvnost dál zvyšovala. Abychom neměli na Spartu a Slavii vyprodáno, zatímco na Jablonec přijdou dva tisíce lidí. Fanoušky chceme dostat na stadion i na ty zápasy, které nejsou vyloženě topové. To je náš úkol.

6. místo

v návštěvnosti drží Teplice v průměr mají 7 415 lidí

Jak toho chcete dosáhnout?
Jedna věc je nalákat je na sport a dobré výkony, druhá, aby je to tady bavilo. Aby přišli do čistého prostředí, aby tu bylo skvělé pohoštění. Aby tady fungovala fanzóna, což jsme zatím zkoušeli během velkých zápasů. A teď budeme přidávat další utkání, abychom lidi naučili na Stínadla chodit. Když bude víc fanoušků, naši kluci budou hrát daleko lépe, a pak budou třeba získávat body i na Spartě, kde jsme k tomu měli v posledním podzimním kole hodně blízko. Ale na hráče to dolehlo, protože nejsou zvyklí na takovou návštěvnost. Tohle cítím jako velmi důležité.

Spartě i Slavii se osvědčilo, že permanentkáře motivuje, aby své místo nabídli dalším, pokud na zápas sami nedorazí. Uvažujete o něčem podobném?
Určitě je důležité, aby lidi chodili, když si koupí permici. Aby věděli, že když nepřijdou, budou to mít příště stejně drahé nebo dražší, ale kdo bude chodit pravidelně, dostane naopak slevu. Také nechceme jen prodat lístky a mít z toho výnos, ale aby tu ti lidé opravdu byli, aby tým povzbudili. Pracujeme na tom, abychom měli nějaká data o fanoušcích, kdo například sbírá šály, kdo si kupuje každý rok dres. Ve světě je to normální, u nás to dělají velké kluby. Sparta má z merchandisingu příjem 80 milionů, tam asi nikdy nebudeme, ale budeme si přát, aby každý fanoušek, který přijde na stadion, měl nějaký „merč“.

Filip Panák ze Sparty a Nemanja Mičević z Teplic v hlavičkovém souboji.

Jak z vašeho pohledu hodnotíte ligový podzim?
Mám všeobecně dobrý pocit, že klub pomalu vystupuje z šedi. Začínáme být zajímaví, tvoříme perspektivní tým se slušným výhledem. Z té šedi jsme vystoupili i díky změně klubové identity, zpětná vazba od fanoušků je velmi pozitivní. A chtěli bychom v tom pokračovat. Víme, že vrcholem pyramidy je vždy A tým, takže samozřejmě chceme, aby získával zkušenosti a byl stále lepší.

Tři české týmy si zahrají na jaře v pohárové Evropě, ligové návštěvy stoupají. Zažívá tuzemský fotbal boom?
Věřím, že fotbal je opravdu na začátku nějakého velkého boomu, zvyšuje se jeho celková image v Česku. Kluby si uvědomily, že je hrozně důležitý nejen sport, ale také investovat do marketingu, pojmout zápas jako zábavu. Asi pomohlo i to, že Sparta získala titul a Slavia ji chce dohnat, že funguje jejich rivalita, že se chtějí vzájemně dorovnávat. Další kapička je, že proběhl tendr na televizní práva a výrazně se navyšují peníze, které půjdou do fotbalu. Zvyšuje se zájem i o kluby, Pavlu Tykačovi najednou dává smysl koupit si Slavii, Ondřejovi Kaniovi dává smysl koupit si Liberec. Jsou to movití lidé, kteří své kluby budou chtít rozvíjet.

Šéf Teplic o hledání majitele i (ne)volbě kouče nároďáku: Skandál, hanba!

Začíná být fotbal dobrý byznys?
Tady v Česku ještě asi pořád ne, ale už to není tak, že si někdo koupí klub a zjistí, že televizní práva jsou vlastně za nula, že do toho bude muset cpát jen peníze, vykrýt ze svého třeba půlku rozpočtu. Noví zájemci o vstup do fotbalu cítí, že teď je hodnota akcií nízko a že bude vzrůstat.

Jak se projeví, když do fotbalu půjde ještě víc peněz?
Kluby si budou moct dovolit lepší hráče, což znamená ještě větší úspěch v Evropě, který je už teď obdivuhodný. Až to dotlačíme na 10. místo v evropském koeficientu a český mistr půjde přímo do Ligy mistrů, bude to další posun. Sparta nebo Slavia budou mít zase víc peněz, nakoupí si hráče z Teplic či z Liberce. A peníze přijdou i do menších klubů. Vidím to velmi nadějně.

Jedna kniha, dvě obálky, bohemácká a teplická. Legenda Bičovský vzpomíná

Jak vnímá teplický výstup z šedi vedení města?
Postupně se nám daří zlepšovat spolupráci. Všímají si progresivních kroků, co děláme, a myslím, že máme jejich respekt. Jsem moc rád za to, že nás vnímají jako rodinné stříbro, že nám chtějí pomoct i finančně. Na rok 2024 nám navýší příspěvek na mládež, což je důležité, abychom třeba měli na dobré trenéry a mohli pokračovat v „tunění“ naší mládeže. Zastupitelstvo dokonce odsouhlasilo částku, kterou vynaloží na propagaci města skrze fotbalový klub, vidíme tam velmi pozitivní kroky. Věřím, že fotbal bude dělat radost nejen Tepličanům, ale i městu, které budeme dobře reprezentovat.

Jak konkrétně město navýší podporu teplické mládeži?
Ze dvou milionů na pět. A další dva miliony korun dá na propagaci města skrze fotbal, to už nám připadá, že to jsou velmi důležité částky. Už loni nám město pomohlo s nějakými investicemi, například traktor, s nímž se obhospodařuje trávník, z poloviny zaplatilo. Opravdu cítíme, že to je velmi pozitivní, příspěvek do fotbalu se zdvojnásobil, za což bychom chtěli poděkovat.

Už jsme nechtěli být šedivý klub. Přerod se podařil

Sexy Teplice. Nová identita dodala fotbalovému klubu šmrnc, prodej (nejen) dresů se po faceliftu až ztrojnásobil. Už žádné mouchy snězte si mě, skláři se odhodlali jít s dobou. „Je fajn, že kluby napříč ligou se snaží do svého zviditelnění investovat. Když se ještě před pár lety řešil rozpočet, marketing bylo sprosté slovo,“ vzpomíná Martin Kovařík, na Stínadlech dlouholetý ředitel marketingu a komunikace.

V březnu žluto-modří ukázali po téměř třech dekádách nové logo i celou identitu, od aktuální sezony jim vdechli život. A fanoušci radikální proměnu přijali dobře. „Jen v jednotkách procent byli proti, naopak 66 procent reakcí jsme měli pozitivních, zbytek neutrálních,“ prozrazuje Kovařík. „Přechod, abychom už nebyli ten šedivý klub, se podařil.“

Martin Kovařík, ředitel marketingu a komunikace a tiskový mluvčí FK Teplice, s Cenou Lukáše Přibyla.

Nadšení příznivců se propsalo do zvýšeného zájmu o merchandising, tedy o klubové dresy, šály a další předměty. „V e-shopu je nárůst skoro trojnásobný, pokud srovnám podzim 2023 a rok předtím. Začínám vnímat náš merch i na lidech, kteří ani nechodí k nám na fotbal,“ líčí funkcionář. „Na vánočních trzích mě chytil majitel jedné kavárny, velký slávista. A říkal, že si koupil naši kšiltovku, protože se mu teplické logo líbí a chce ho nosit.“

Kovařík se snaží, ať je fotbalového klubu v Teplicích plno. I mimo samotný stadion. „Sparta, i když se jí nedařilo, do marketingu investovala. A teď se jí to vrací. Jednadvacetkrát v řadě vyprodala Letnou, to je neuvěřitelné,“ žasne marketingový šéf. „Chceme být vidět víc i ve městě. Máme v nákupních centrech polepené eskalátory, vchod, do našich barev chceme sladit autobusové zastávky v Alejní, řešíme další plochy. Ať lidé vnímají, že Teplice jsou fotbalové město.“

Průměrná návštěva se na Stínadlech vyhoupla nad sedmitisícovou hranici, byť k tomu pomohlo, že Teplice na podzim hostily obě pražská S, která táhnou nejvíc. „Ale i když se tady hrály poháry a taky jsme měli podzimy se Spartou i Slavií, taková návštěvnost tady v lize nebývala. Povedlo se nám po 24 letech, že jsme měli dvakrát přes 15 tisíc diváků. Naposledy to bylo v roce 1999.“

Pomohly i fanzóny, které ze zápasu udělaly zábavné odpoledne. Pilotní projekt z utkání se svatou trojicí české ligy, tedy Spartou, Slavií a Plzní, se osvědčil, takže skláři fanzónu v menším měřítku rozšířili i na další soupeře.

„I na Bohemku, přestože chumelilo, přišly některé děti dvě hodiny předem. Budeme v tom pokračovat i na jaře,“ prozrazuje Kovařík. „Zvažujeme další možnosti, co ještě přidat, aby to nebylo jen o sportu. Aby lidé přišli na společenskou událost, užít si to celá rodina. To je ideál, ale je dlouhá cesta, abychom lidi takto nastavili.“

Přispívají k tomu i statistické údaje, které klub sbírá. „Budoucnost je v datech. Když fanouška neznáte, těžko s ním můžeme pracovat. Můj úkol je, abychom se s daty ještě posunuli,“ předsevzal si Kovařík. „Přál bych si, aby nám na začátek chodilo pravidelně šest tisíc diváků. A pak to tlačit dál.“

EURO 2024: Los skupin, program zápasů, stadiony

Fotbalové EURO 2024 se bude hrát od 14. června do 14. července 2024 v deseti neměckých městech. Čtyřiadvacet účastníků bude rozděleno do šesti čtyřčlenných skupin. Čeští fotbalisté se v základní skupině střetnou s Portugalskem, Tureckem a Gruzií.

Česko - Portugalsko, Česko - Gruzie, Česko - Turecko
Mužstvo Z V R P S B
1. AC Sparta PrahaSparta 29 23 4 2 66:25 73
2. SK Slavia PrahaSlavia 29 21 6 2 60:22 69
3. FC Viktoria PlzeňPlzeň 29 18 5 6 64:33 59
4. FC Baník OstravaOstrava 29 13 5 11 46:37 44
5. FK Mladá BoleslavMl. Boleslav 29 12 7 10 49:45 43
6. 1. FC SlováckoSlovácko 29 11 7 11 37:38 40
7. FC Slovan LiberecLiberec 29 10 9 10 44:44 39
8. SK Sigma OlomoucOlomouc 29 10 7 12 39:41 37
9. FC Hradec KrálovéHradec Kr. 29 9 10 10 31:36 37
10. FK TepliceTeplice 29 9 9 11 31:37 36
11. Bohemians Praha 1905Bohemians 29 7 11 11 27:39 32
12. FK JablonecJablonec 29 6 11 12 34:44 29
13. FK PardubicePardubice 29 7 7 15 28:40 28
14. FC ZlínZlín 29 5 10 14 36:60 25
15. SK Dynamo České BudějoviceČ. Budějovice 29 6 5 18 32:60 23
16. MFK KarvináKarviná 29 5 7 17 29:52 22

1. až 6. tým postupuje do skupiny o titul, 7. až 10. tým bude bojovat v play off o Evropu a 11. až 16. tým se utká ve skupině o záchranu.

  • Nejčtenější

Anglie - Brazílie, Francie - Německo. Kde zdarma sledovat sobotní fotbalové šlágry?

21. dubna 2024

Víkend je ve znamení reprezentačního fotbalu a přináší řadu atraktivních zápasů. Po pátečním...

Slavia zakopla, Sparta vyhraje základní část. V elitní skupině bude i Boleslav

20. dubna 2024  14:20,  aktualizováno  21.4 20:05

I když doma dostali tři góly, sparťanští fotbalisté v sobotu odpoledne v divokém utkání s Baníkem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský

25. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  13:52

Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Stadion ztichl a on vládl. Messiho svlečený dres provokoval i inspiroval

21. dubna 2024

Seriál Na tváři monokl a ret krvácející tak, jako by právě dobojoval v ringu. Ale v tu chvíli už ho...

Kloppa nahradí Slot, Liverpool se domluvil s Feyenoordem na jeho uvolnění

27. dubna 2024  8:56

Na lavičku fotbalistů Liverpoolu, kterou po sezoně opustí po téměř devíti letech německý kouč...

Není střelec. Ví, co dělá. Zábranskému věří funkcionáři, fanoušci ale váhají

27. dubna 2024  8:28

Nejpozději v pátek měl podnikatel Pavel Svoreň přebírat od Václava Bartoňka většinu ve fotbalové...

Sigma se brání auditem proti nařčením: Prodeje majetku nebyly nevýhodné

27. dubna 2024  7:17

Fotbalová Sigma si nechala od poradenské společnosti Grant Thornton posoudit prodeje nebytových...

Real Madrid vede po výhře v San Sebastianu španělskou ligu už o 14 bodů

26. dubna 2024  23:19

Fotbalisté Realu Madrid zvítězili 1:0 v San Sebastianu a mají v čele španělské ligy náskok už 14...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...