Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co může zákazníkovi na call centru vadit a jak to řešit

Nemáte čas běžet na pobočku nějaké firmy a radši zavoláte její call centrum. Ale někdy se může stát, že neušetříte čas ani nervy. Co nemilého vás může potkat? A proč?

Hovoříme s klienty, kteří se dovolali před vámi
Linka je někdy přetížená a vy musíte trpělivě čekat na spojení. Existují dvě základní příčiny. Buď je call centrum špatně nastavené, firma chtěla investovat co nejméně, nenajala dostatečný počet operátorů nebo je adekvátně neproškolila, takže jim vyřizování hovorů trvá nepřiměřeně dlouho.

Nebo prostě máte smůlu. Většina firem se snaží dodržet pravidlo zvané 80:20. „To je běžný provozní cíl call center,“ říká Tomáš Studeník z firmy Westminster. „Osmdesát procent hovorů by mělo být přijato do dvaceti vteřin. Pokud se tak nestalo, dostali jste se bohužel mezi dvacet procent těch, kteří musí čekat déle.“

Řešení: Obecně je nejlepší zavěsit. Dost volajících trpělivě čeká třeba i dvacet minut - jen proto, aby nakonec operátorovi z plných plic vynadali. A teprve potom řešili svůj původní problém. Tím se čekací doba jen dál a dál prodlužuje.

Vstřícná firma vám oznámí, jak dlouho ještě budete čekat nebo kolikátí jste v pořadí (tzv. otevřená fronta). Pak se snadno můžete rozhodnout, zda zavoláte později nebo vydržíte na lince.

Pro informace o účtu stiskněte jedničku
Když už někdo volá do call centra, určitě svůj problém bude řešit raději s operátorem než s automatem. Ale jsou i firmy, u nichž se k živému člověku dostanete po dlouhém čekání a naslouchání instrukcím - nebo se k němu taky nedostanete vůbec.

Řešení: Nezavěšujte hned, když uslyšíte automat. Jejich nasazení pomáhá firmám například zvládat nápory v dobách špiček (ráno kolem 9.00, kolem poledne a navečer). Automat může řešit rutinní dotazy, třeba stav účtu, teprve složitější požadavky, například reklamace, odešle na operátory.

Přepojení na operátora samozřejmě nesmí trvat příliš dlouho. Pokud je hlasový průvodce automatu nepřehledný nebo trvá přepojení několik minut, je možná lepší vyřešit svůj problém jinak. Například přes internet. Je dobré firmu informovat, že s nastavením call centra nejste spokojeni.

Upozorňujeme, že váš hovor může být nahráván
Vadí vám odpovědi operátora typu: „nemáte pravdu“ nebo „to nejde.“ Zřizovatelům call center také. Podobné věty totiž řekne jen špatně proškolený operátor. Aby firmy eliminovaly chyby svých zaměstnanců, nahrávají si jejich hovory. Vás na to samozřejmě předem upozorní.

Řešení: Nahrávání hovorů není nic, co by bylo namířeno proti vám. Pokud s ním nesouhlasíte, máte samozřejmě právo zavěsit a vyřídit svůj požadavek jinou cestou.

Je ovšem otázka, zda si pomůžete - monitoring klientských požadavků je běžným způsobem zpětné kontroly zaměstnanců, ať už jste své přání vznesli jakoukoli formou.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Vyvážejí do Asie i do Afriky. Recepturu a stroje si přísně chrání

27. dubna 2024

Jejich výrobek zná každý český chalupář. A často mu jeden nestačí. Přesto Papírna Moudrý stačí...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

KVÍZ: Pravidla penzijního spoření se mění. Víte, jak z něj získat maximum?

28. dubna 2024

Penzijní spoření má v České republice dlouhou historii. Již tři desítky let poskytuje lidem...

Vyvážejí do Asie i do Afriky. Recepturu a stroje si přísně chrání

27. dubna 2024

Jejich výrobek zná každý český chalupář. A často mu jeden nestačí. Přesto Papírna Moudrý stačí...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Cestovní kanceláře posilují. Proč dává zájezdům přednost stále více lidí?

26. dubna 2024

Premium Cestování do zahraničí loni poprvé překonalo úroveň před pandemií covidu, čísla se tak dostala na...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...