- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Obchodníci - řemeslníci/autoservisy: naúčtovat nízkou cenu za 1 hodinu práce a pak to nahnat předraženým materiálem a nafouknutým počtem hodin.
Já se divím,že ty řemeslníky vůbec někdo využívá.
No a podobně to chodí i v politice, dnes je politika především marketing (tzv. politický), lidé se rozhodují podle emocí, hezkého plakátu a pak to tu vypadá tak, jak to vypadá. Např. bod č. 6 na to padne jako ulitý-vudce může krást a podvádět, voliči ho přesto bezmezne a oddaně budou volit a obdivovat, s tím, že ostatní počastujou nálepkami za vydatné podpory prezidenta a úspěch zaručen, jen vy jste ti co prokoukli, ostatní jsou žumpa...
Dalsi trik - levny vyrobek, drahy spotrebni material dodavany jen originalnim vyrobcem. Viz tiskarny k PC a naesmyslne overovani originality cartdrge ...
Tak. "Akční" cena barevné laserovky dva tisíce, ale po cca 100 stranách musíte koupit tonery za 9000.
Článek by mě možná zajímal, ale klikat 9 stránek nebudu.
dalsi z triku je delat proklikavaci clanky
Ve výčtu obchodnických triků mi chybí jeden, na který jsem v obchodech již několikrát nachytal. Obchodník umístí do regálu vedle sebe dva téměř identické výrobky (stejná značka výrobku, až na nepatrné odlišnosti stejný obal a stejná etiketa) s tím, že jeden z nich, ten levnější a nezřídka s výraznou cenovkou akční ceny je označen někde dole nevýrazně jako "standard" (nebo ještě lépe nijak) a druhý, výrazně dražší je nepatrným písmem označen třeba jako "premium", "tradiční receptura! apod. s nevýraznou a nenápadnou cenovkou. Samozřejmě, že jak zákazníci berou do ruky zboží, oba výrobky pod cenovkami zamění a Vy nakoupíte omylem "premium", umístěné pod cenovkou s "akční cenou", přičemž omyl zjistíte až u pokladny. A pokud je v regálu akční výrobek již vyprodán (cena platí jen do vyprodání zásob), tak Vám nezbude, než se smířit s "prémiovým" zbožím, pokud nechcete shánět "standard" jinde (samozřejmě už za "neakční" cenu).
Nejlepší je ze zásady nekupovat co nepotřebujete, ignorovat veškeré nevyžádané nabídky a s prodejci se prostě nebavit, pak budete vůči všem trikům v podstatě imunní a kromě toho, že ušetříte peníze, ušetříte i spoustu času a nervů.
Je to takový finanční/nákupní minimalismus.
Jenže i podle toho se pozná dobrý obchodník - on vás ke koupi neukecá, vy sám budete přesvědčen, že jeho zboží potřebujete.
To už bylo z dob lovců mamutů.
Dobrý náčelník se sousedním konkurenčním rodem dokázal směnit tři roky padlého mamuta za hromadu pazourků se slovy : - "výjimečně dobře odleželý mamut, vaše děti a starci nebudou mít potíže s kousáním"." Výjimečná nabídka, hned tak další nebude".
A vždycky se někdo povedl nachytat, a koupil hromadu nekvalitního masa.