Diskuze

Nejčastější triky obchodníků: jak je rozpoznat a nesednout jim na lep

Každému se může stát, že si koupí něco, co nemá hodnotu. A nemusí jít přímo o nákup u „obchodníků s teplou vodou“. Často jsme totiž ze strany prodejců vystaveni určitému psychologickému tlaku, který si nemusíme plně uvědomovat. Jak takovým nabídkám nesednout na lep, vysvětluje psycholog Jan Urban.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Obchodníci - řemeslníci/autoservisy: naúčtovat nízkou cenu za 1 hodinu práce a pak to nahnat předraženým materiálem a nafouknutým počtem hodin.

0 0
možnosti

Já se divím,že ty řemeslníky vůbec někdo využívá.

0 0
možnosti

No a podobně to chodí i v politice, dnes je politika především marketing (tzv. politický), lidé se rozhodují podle emocí, hezkého plakátu a pak to tu vypadá tak, jak to vypadá. Např. bod č. 6 na to padne jako ulitý-vudce může krást a podvádět, voliči ho přesto bezmezne a oddaně budou volit a obdivovat, s tím, že ostatní počastujou nálepkami za vydatné podpory prezidenta a úspěch zaručen, jen vy jste ti co prokoukli, ostatní jsou žumpa...

1 0
možnosti
Foto

Dalsi trik - levny vyrobek, drahy spotrebni material dodavany jen originalnim vyrobcem. Viz tiskarny k PC a naesmyslne overovani originality cartdrge ...

9 0
možnosti

Tak. "Akční" cena barevné laserovky dva tisíce, ale po cca 100 stranách musíte koupit tonery za 9000. :-/

2 1
možnosti

Článek by mě možná zajímal, ale klikat 9 stránek nebudu.

10 0
možnosti

dalsi z triku je delat proklikavaci clanky

60 0
možnosti

Též jsem otevřel jen první stránku.

9 0
možnosti

Ve výčtu obchodnických triků mi chybí jeden, na který jsem v obchodech již několikrát nachytal. Obchodník umístí do regálu vedle sebe dva téměř identické výrobky (stejná značka výrobku, až na nepatrné odlišnosti stejný obal a stejná etiketa) s tím, že jeden z nich, ten levnější a nezřídka s výraznou cenovkou akční ceny je označen někde dole nevýrazně jako "standard" (nebo ještě lépe nijak) a druhý, výrazně dražší je nepatrným písmem označen třeba jako "premium", "tradiční receptura! apod. s nevýraznou a nenápadnou cenovkou. Samozřejmě, že jak zákazníci berou do ruky zboží, oba výrobky pod cenovkami zamění a Vy nakoupíte omylem "premium", umístěné pod cenovkou s "akční cenou", přičemž omyl zjistíte až u pokladny. A pokud je v regálu akční výrobek již vyprodán (cena platí jen do vyprodání zásob), tak Vám nezbude, než se smířit s "prémiovým" zbožím, pokud nechcete shánět "standard" jinde (samozřejmě už za "neakční" cenu).

19 2
možnosti

J18a14k80u97b 17R23o81u52s

3. 12. 2018 0:45

Nejlepší je ze zásady nekupovat co nepotřebujete, ignorovat veškeré nevyžádané nabídky a s prodejci se prostě nebavit, pak budete vůči všem trikům v podstatě imunní a kromě toho, že ušetříte peníze, ušetříte i spoustu času a nervů.

Je to takový finanční/nákupní minimalismus.

26 3
možnosti

Jenže i podle toho se pozná dobrý obchodník - on vás ke koupi neukecá, vy sám budete přesvědčen, že jeho zboží potřebujete.

6 0
možnosti

To už bylo z dob lovců mamutů.

Dobrý náčelník se sousedním konkurenčním rodem dokázal směnit tři roky padlého mamuta za hromadu pazourků se slovy : - "výjimečně dobře odleželý mamut, vaše děti a starci nebudou mít potíže s kousáním"." Výjimečná nabídka, hned tak další nebude".

A vždycky se někdo povedl nachytat, a koupil hromadu nekvalitního masa.

10 0
možnosti