Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Češi výrazně mění nákupní zvyklosti. Sázka na nízkou cenu je minulostí

Začínáme mít chuť opět více nakupovat. Nově však již nesázíme na levný, ale dobrý nákup. Utrácíme rozumněji a jen tak něco nekoupíme. Oproti dřívějšku umíme vyčkávat a nákupu věnujeme čas. Pečlivě porovnáváme cenu a kvalitu zboží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
GER

Gemars E. Rommel

7. 6. 2011 16:52
Sondáž

Já jsem sondoval 1 celý rok, než jsem si koupil ojeté auto. Půl roku jsem věnoval výběru značky. Z 10let starých aut jsem vybral jako nejužitečnější pro mě Ford Focus. Další půl roku jsem hledal konkrétní kus, který bych chtěl. Našel jsem jeden vyjímečný. A dodnes jeho nákupu nelituju. Nicméně super bylo, že měsíc po nákupu mě vykopli z práce. Dnes mám již další zaměstnání, ale ta podpásovka byla fakt hustá. Toho auta bych se nerad pro jeho jedinečnost zbavoval.

0 0
možnosti
PN

lynxxx

7. 5. 2011 17:38
Krize nekrize

vždy důkladně zvažuji, za co a kde utrácím. Výběr zboží podle důležitých parametrů, porovnání na netu i v zahraničí.

Ztrácet čas a nervy při výběru v nákupních centrech je naprosto zbytečné (pokud si to tedy nechci osahat před nákupem něco již vybraného).

Stejně nakonec spousta internetových obchodů je pobočkou kamenné firmy. A tak si zboží jedete vyzvednout třeba do toho nákupního centra. Tam zjistíte, že to co jste koupili na netu za 2400 v krámě stojí 3450 (poslední zkušenost s kufrem Samsonite).

Ušetřené peníze člověk může investovat a vydělat. Kdo myslí jinak, jeho chyba, že mu peníze stále chybí.

0 0
možnosti
VK

TVK

6. 5. 2011 23:17
Rozhoduje zákazník

Obchodníci by si měli uvědomit jednu věc. Zákazníka absolutně nezajímá jejich přežití, reálné náklady nebo za kolik danou věc nakupují. Zákazník porovnává, jaký produkt a služby dostane za nějakou cenu (v ekonomii viz. maximalizace užitku). Takže pokud zákazník neocení jiné, dodatkové a větší služby kamenného obchodu vůči netu, tak to znamená, že je kamenný obchod neumí "prodat" , zákazník je nepotřebuje  a nevidí v nich pro sebe přínos.

Dalším faktem je, že čím dál tím víc věcí se přesouvá do kategorie "spotřebních" a nemá smysl řešit jejich reklamace a opravy. Tzn. že pokud tato věc nevydrží 2 roky, třeba ještě reklamuji, pokud mi to stojí za námahu, čas a peníze  Vydrží 2 roky, Ok. Vydrží 3, super, ale je už technicky beznadějně zastaralé a nové ve stejné kvalitě a parametrech si koupím za maximálně polovičku (viz. spotřební elektronika).

0 0
možnosti
G

Garbage

7. 5. 2011 11:12
Re: Rozhoduje zákazník

OK smirme se s tim, ze zadne kamenne obchody patrne nebudou nebo alespn ne na mensich mestech a vyrizeno. Ono obchodniky taky nakonec nebude zajimat jestli mate kde co okouknout kdyz jim nedate vydelat a pujdou delat nejakou lepe placenou praci.Problem bude i treba se zavedenim novych znacek zvlást u kterych sortimetnich skupin, protoze po webu se ziskava duvera velmi tezko predevsim u veci ktere jiz neznate z doby minule.

0 0
možnosti
AS

kajak v zakoně

6. 5. 2011 21:00
to je zajímavý..

jsou lidi, kteří nám tady pořád tvrdí, že tu obyčejný člověk málem umírá hlady..8-o;-)

0 0
možnosti
PN

lynxxx

7. 5. 2011 17:40
Re: to je zajímavý..

Před barákem mi sedí alespoň 40 bezdomovců na lavičkách... Hrozný pohled.

0 0
možnosti
J

janní

6. 5. 2011 19:43
má zkušenost týden stará

pobíhala jsem po nákupním centru, že si koupím jistý druh bílé sukně,tak nějak jsem nekoukala ,co je to za obchod,zajímala mě sukně

zkoušela jsem si ty sukně tak nějak napříč obchodním centrem,asi v pátým sem přišla, že na každý něco objevím..že tahle má sice příšernou podšívku, no tak ji doma holt vystřihnu a dám si tam něco lepšího, že jsem šikovná a poradím si..nesu k pokladně a kouknu na cedulku 3900,- +-.No to jsem ji vrátila zpět, za tyhle prachy nebudu nic upravovat!! Od těch ostatních se nelišila v ničem a ty stály od 590-1290(baťovské ceny...)tak z nás prosím obchodníci nedělejty voly...díky

0 0
možnosti
J

janní

6. 5. 2011 19:25
hahaha

á zase reklamní článeček, co bychom jako zákazníci měli dělat

fakt to žeru - a značka u oblečení dneska, kvalita začíná být skoro totožná dyť to dneska v Asii šijou ty samé švadlenky z materiálů velmi podobných

jo kvalitu miluji - ale třeba takové bio, tam věřím jen tomu, co mám ze statku nebo urvu na zahradě8-o

0 0
možnosti
Z

zpj

6. 5. 2011 17:42
_

To jsou zase keci ;-D

0 0
možnosti
L

Lobos

6. 5. 2011 17:36
Kazdy nakupuje v emerice....

at je to cokoliv... usetri par stovek.... Pak zkuzte, co vam ten obchod rekne, kdyz budete uplatnovat svou dvouletou zaruku....;-D

0 0
možnosti
OP

Bětka

6. 5. 2011 16:37
Kamenný obchod

Jsem majitelkou dost specializovaného obchodu a prodávám v něm sama. A vy zákazníci mě prachsprostě zneužíváte.Až na výjimky. Přijdete,vytaháte informace a pak si zboží objednáte na internetu.Vůbec vám nedojde,že přeprava 70 kg těžké zásilky něco stojí a já vám to za stejné peníze dovezu domů.Se zárukou a garantuji opravdu to,co jste si vybrali. Pak se vracíte s tím,že máte takový a takový problém nebo se vám stalo to a to a chcete zachránit. A slevy? To je kolikrát na mrtvici,pracujeme s marží 20-25% /ceny jsou dostupné na netu a mají být v celé republice stejné/ a zákazníci drze požadují 40-70% jako nabízí třeba výrobci oken. Odchází s větou:tak mi jdeme tam,kde nám tu slevu dají. Takže článek je sice optimistický,ale u nás jsou tito uvědomělí zákazníci zatím v menšině.

0 0
možnosti
KD

SecondWisdom

6. 5. 2011 16:55
Re: Kamenný obchod

Nebreč. Uvědomělý neznamená nakupuje u tebe. ;-)

0 0
možnosti
W

whitemagic

6. 5. 2011 15:56
zboží si nechám předvézt v krámě

a pak si vybranou věc objednám z internetu.Obchodníci se z nás snaží udělat debily viz mauntfield a jeho super služby.ale že mají na některém zboží i 800% za to bych sekal ruce.kdop si myslí že se značkou kupuje kvalitu tak se opravdu velmi plete

0 0
možnosti
OP

Bětka

6. 5. 2011 17:13
Re: zboží si nechám předvézt v krámě

Moutnfield jen využil hlouposti českého národa.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

Vyvážejí do Asie i do Afriky. Recepturu a stroje si přísně chrání

27. dubna 2024

Jejich výrobek zná každý český chalupář. A často mu jeden nestačí. Přesto Papírna Moudrý stačí...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Cestovní kanceláře posilují. Proč dává zájezdům přednost stále více lidí?

26. dubna 2024

Premium Cestování do zahraničí loni poprvé překonalo úroveň před pandemií covidu, čísla se tak dostala na...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...