Pokrývka hlavy je podle agentury Reuters vyrobena z lehkého pružného materiálu a je navržena tak, aby neomezovala výkon sportovkyň. Prodávat se bude pod značkou Nike Pro Hijab a firma doufá, že tím osloví bohaté arabské trhy.
Reklama na sportovní hidžáb však vzbudila rozporuplné reakce. Firma v ní představuje muslimky, jak běhají v teniskách po ulicích, boxují nebo jezdí na skateboardu. Snaží se bořit stereotypy spojené s muslimskými ženami a sportem. Za první dva dny video na YouTube zhlédlo 400 tisíc lidí.
Mluvčí Mezinárodního červeného kříže v Iráku Sara al-Zawqariová považuje reklamu jako pozitivní. Podle ní se dotýká postavení žen v muslimské společnosti a může posílit jejich sebevědomí.
Ne všechny reakce však byly tak vřelé. „Myslím, že tato reklama se nepovedla. Tohle není pravdivý obraz arabských, muslimských žen. Nechceme nosit hidžáb a běhat v ulicích,“ napsala například na Instagram společnosti Nike uživatelka Nada Sahimiová.