Vlak se stovkami lidí uvázl na pět hodin v tunelu mezi Francií a Británií

  • 35
Po poruše autovlaku v noci na středu zůstaly stovky lidí na pět hodin v podmořském tunelu mezi francouzským Calais a britským Folkestonem. Obsluha Eurotunnelu je vyvedla servisním tunelem na britskou stranu, nejsou žádné zprávy o zraněných.

Ve Francii se u dopravního terminálu kvůli závadě tvořily dlouhé fronty aut čekajících na další vlaky. Ve středu o tom informovaly zpravodajské servery The Guardian a BBC News.

Vlak služby Le Shuttle naložený osobními auty s pasažéry vyjel v úterý odpoledne z Calais a směřoval do Folkestonu, cestou se však porouchal. Cestující se zavazadly a někteří i se psy šli pěšky vedlejším tunelem, poté nastoupili do náhradního vlaku, který obvykle přepravuje autobusy, uvedla agentura DPA. Pasažéři své dojmy hojně sdíleli na sociálních sítích.

„Jeli jsme vlakem v 15:50, asi po deseti minutách jízdy všechno zhaslo a vlak se zastavil. Řekli nám, že musí prozkoumat problém s koly. Trvalo přibližně hodinu a půl, než to prověřili, a samozřejmě nic nenašli,“ uvedl cestující Michael Harrison, který dorazil do Folkestonu šest hodin po odjezdu z Calais. Obvykle cesta trvá 35 minut.

Společnost se omluvila za potíže

Provozovatel vlaku Eurotunnel Le Shuttle se omluvil za nepříjemnosti. Podle BBC News byli pasažéři evakuováni nouzovým služebním tunelem a následně je náhradní vlak přepravil do terminálu ve Folkestone.

Společnost uvedla, že incident začal, když přestalo fungovat poplašné zařízení vlaku, což si vyžádalo prošetření. Podle mluvčího jsou takové mimořádné události neobvyklé, ale nikoli výjimečné. Jsou však údajně mnohem běžnější na vlacích převážejících nákladní vozy, než na těch, které převážejí osobní automobily.

Britské železnice opět ochromila stávka. V provozu byla pětina vlaků

„Shuttle byl převezen ke kontrole a prohlédnut. Z preventivních důvodů, pro jejich bezpečnost a pohodlí, jsme převezli cestující na palubě na jiný shuttle služebním tunelem,“ dodal mluvčí.

Sedmatřicetiletá Sarah Fellowsová z Birminghamu agentuře PA řekla, že servisní tunel byl „úděsný“. „Bylo to jako v hororovém filmu. Prostě jste šli do propasti, aniž byste věděli, co se děje. Všichni jsme museli zůstat pod mořem v této dlouhé frontě,“ cituje BBC pasažérku. „V tunelu byla plačící žena, jiná žena, která cestovala sama, měla panický záchvat,“ líčila Fellowsová.

Eurotunel je nejdelší podvodní tunel na světě, měří 50 kilometrů a 37 kilometrů vede pod Lamanšským průlivem. Od zahájení provozu v roce 1994 tunelem projelo 465 milionů cestujících a 95 milionů vozidel, uvádí provozovatel Getlink.

,