Diskuze

Návrat Boeingu 737 Max se odkládá, tvrdí dopravci. Zbrzdí ho instruktáž

Čekání na návrat letounů Boeing 737 MAX na oblohu se možná protáhne až do srpna. Ve středu to novinářům řekl šéf Mezinárodní asociace leteckých dopravců Alexandre de Juniac. Zároveň však dodal, že konečné rozhodnutí leží na regulátorech. Ti přitom zvažují udělit letadlům 737 MAX povolení koncem června.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KR

K23a81r63l 12R42i33e51g15e56l

30. 5. 2019 15:41

Cpat do stareho draku stale vykonnejsi motory je v urcite fazi nesmysl, zakonite nakonec dojde k poruse stability a ovladatelnosti, ktera se nasledne musi "kompenzovat" nejakym rychle reagujicim systemem. Chyba se sice odstrani ale priste vznikne nova pri jinem rezimu v jine situaci ci poloze.

2 5
možnosti
JM

J35a68n 61M92a39r89e14k

30. 5. 2019 14:58

No tak. Jsme na idnes. :-).

0 0
možnosti
JM

J46a43n 82M15a49r86e92k

30. 5. 2019 15:01

Telefon. Pro pana Martina Vrbu.

0 0
možnosti
TP

U nas se ten problem tyka asi jenom koupaku, ale Norwegian s nim letal pres Atlantik, a tedka musi nasazovat pujcene A330. Vubec bych se nedivil, kdyby ho to nepolozilo.

0 0
možnosti
PM

P77e30t95r 80M81u50n25z83a97r

30. 5. 2019 14:38

Banka jim půjčí, protože ví, že nakonec všechno zacáluje Boeing.

1 0
možnosti
JK

J21a24n 29K82o14m54r35s88k38a

30. 5. 2019 14:01

Piloti si zvykli že jsou polobozi.

Ale zatím jsou, zcela jistě hlavně ti mladí, pouze mačkači knoflíků.

Ale když se letadlo chová nestandardně, a oni na to mají reagovat ručním převzetím řízení, tak jsou vyplašení a spoléhají se na automatiku.

Pro nechápavé, letadlo je vybaveno pěti hlavními přístroji typu umělý horizont, sklonoměr, výškoměr a variometr + gyrokompas. Ty tam byly už od začátku létání. a v podstatě na základě těchto přístrojů se dá letět.

2 21
možnosti
JN

J15o52s77e15f 60N87o68v64a65k

30. 5. 2019 14:10

jen pro doplneni ... kolikrat jste aspon na simulatoru zazil "Airspeed unreliable" s permanentnim overspeed nebo stall warningem a kolikrat jste to dokazal uspesne vyresit aniz byste presvihl rychlosti na klapkach nebo privedl ero do stallu? Jen se ptam ... ma to prece 5 hlavnich pristroju tak by to mela byt brnkacka ne? a to se bavime o simulatoru, kde jde o prd ... vite jaky to asi musi byt kdyz vam fakt de o zivot a tech 79tun se riti rychlosti o oktere ani nemate tuseni protoze nevite cemu verit? Ale to chytrakum jako jste vy asi nema smysl moc vykladat, vy vite sve .. 5 pristroju ... :-/

15 1
možnosti
JN

J21o55s56e23f 35N12o15v83a52k

30. 5. 2019 13:55

Zdroj avherald:

On Apr 11th 2019 The Aviation Herald received a full copy of the Flight Operations Manual (FOM), Revision 18B released on Nov 30th 2018, which is currently being used by Ethiopian Airlines (verified in April 2019 to be current). Although Boeing had issued an operator's bulletin on Nov 6th 2018, which was put into Emergency Airworthiness Directive 2018-23-51 dated Nov 7th 2018 requiring the stab trim runaway procedure to be incorporated into the FOM ahead of the sign off of this version of the FOM (the entire document is on file but not available for publishing), there is no trace of such an addition in the entire 699 pages of the FOM.

It turned out, that only very cursory knowledge about the stab trim runaway procedure exists amongst the flight crew of Ethiopian Airlines even 5 months after the EAD was distributed. In particular, none of the conditions suggesting an MCAS related stab trim runaway was known with any degree of certainty.

Possibly contributing factors into the accident:

- Corporate Culture within Boeing in designing aircraft

- Corporate Culture within FAA in certifying aircraft

- Corporate Culture in Ethiopian Airlines, which did not ensure their flight crew were fully aware of the implications of the LionAir Crash and the related EAD as well as Boeing and FAA approved emergency procedures

- Less than optimal crew performance, e.g. loss of situational awareness with respect to speed and thrust

Podle toho to nevypada, ze by p. Kelner nemel pravdu ... ale chapu .. odborniku co "vi sve" je tu dost ...

1 0
možnosti
JN

J16o21s82e80f 14N55o92v42a54k

30. 5. 2019 14:03

Jinymi slovy, Ethiopian nikdy neinformoval svoje piloty o tom co bylo pricinou katastrofy LIONu, o buletinu ktery vydal Boeing jak takove situaci predejit. Bylo zjisteno ze piloti Ethiopianu maji pouze "zbeznou" znalost postupu pri pripad "Ruanway Stabilizer" ... atd ... "obdornici" si jiste prelozi zbytek ...

Jak rikam, KAZDA mince ma 2 strany a Boeing v tom nejede sam .. a oni to dobre vedi i operatori ... zbytek je jen divadylko pro cestujici.

0 0
možnosti
PL

Asi nemůžou sehnat dobrovolníky na testování...

0 0
možnosti
MH

M22a84r58t72i52n 94H97o87l26y

30. 5. 2019 13:21

No a vyhodil nekdo ty nekompetentni lidi, co rozhodovali? Chteli usetrit par mega, misto toho prisli o miliardy a zabili par stovek lidi.

5 0
možnosti
PS

P77e30t11r 28S76k54á33l48a

30. 5. 2019 13:02

někdo už měl naplánovanou eutanazii a musí to odložít :)

1 1
možnosti

P31e22t27r 43Š32i44m75e83k

30. 5. 2019 12:45

Takže z výsledků šetření plyne, že kapitán Keller zas tak velký odborník nebude, jak se prezentoval.

Ten chudák dneska sedí někde v koutě a lituje, že vůbec něco říkal. R^

12 1
možnosti
NM

Jakože si myslíte, že pokud se v jedné věci splete, tak tím přestává být odborník? Nemyslím si.

2 0
možnosti
MV

M96a44r65t29i51n 69V35r39b75a

30. 5. 2019 12:40

„Neočekáváme, že by se něco stalo dříve, než za 10 až 12 měsíců,“ citovala Juniaca agentura Reuters. -> v originálu angličtině : “We do not expect something before 10 to 12 weeks in re-entry into service,” IATA Director General Alexandre de Juniac told reporters in Seoul. Celkem zásadní rozdíl...;-)

19 0
možnosti
Foto

Hodinky holinky hlavne ze se to natahuje :D

4 0
možnosti