Reklamní spot, který firma tento týden zveřejnila, cílí na konzervativní část Ameriky, jejíž důvěru ztratila. Komerční video oslavuje farmáře, řidiče i všechny, kteří pracují v továrnách. To všechno má pomoci vyžehlit potíže, kterou rozpoutala oznámená spolupráce s trans ženou Dylan Mulvaneyovou. Ta na síti TikTok zveřejnila video, ve kterém otevírá plechovku piva Bud light.
Krátce nato se na ni snesla lavina nenávistných komentářů od odpůrců transgender lidí, kteří video označili jako nejnovější genderovou propagandu. Šéf společnosti Brendan Whitworth poté vydal prohlášení, které pobouřilo i LGBTQ+ komunitu a její podporovatele, informuje web CNN.
Situace je podle CNN učebnicovým příkladem kulturních válek v USA, pivovar čelí výhrůžkám, někteří zaměstnanci agresi a ponižování. Anheuser-Busch musí navíc ustát propad v tržbách kvůli masivnímu bojkotu piva, hodnota firmy klesla jen během týdne od startu kontroverzní kampaně o pět miliard dolarů. Pivovar se už z části oklepal a teď se další marketingovou kampaní snaží získat podporu zpět.
Společnost také vrací peníze distributorům úměrně podle poklesu prodejů, většina z nich dostane zpět mezi dvaceti až padesáti centy za láhev, píše web Beer Business Daily.
Nový slogan televizní reklamy „tohle jsme my“ zachycuje „nadšené lidi, kteří sdílejí lásku k nejlepšímu pivu v Americe,“ tvrdí společnost. V reklamě se míhá Jonesboro, osmdesátitisícové město státu Arkansas nebo texaský Houston, tedy místa se zarytou republikánskou tradicí.
Country a fotbal
„Závazek k našim lidem je jen silnější, je na čase dostat na světlo lidi, kteří tráví většinu času v zákulisí, naše zaměstnance, kteří pivovar ženou kupředu,“ říká Whitworth. Reklama je součástí větší kampaně, která se snaží o usmíření s distributory. Jiné komerční spoty například vyzdvihují country hudbu nebo hráče NFL, nejvyšší ligy amerického fotbalu.
V dubnu Whitworth promluvil k veřejnosti, o bojkotu ani „duhové“ komunitě se ani slovem nezmínil, jen plytce popsal, že cílem firmy je propojovat lidi s pivem na stole. Lidskoprávní organizace projev znechutil.
Minulý týden se pivovar vyjádřil podruhé. „Leccos se stane kontroverzní velmi snadno, myslím, že je to důležitý budíček pro nás marketéry, abychom zůstali pokorní,“ sdílela své myšlenky hlava marketingového oddělení Marcel Marcondes.
„Je těžké sledovat všechny ty debaty, které společnost rozdělují, když navíc ve velké části zahrnují i naši značku Bud Light,“ pokračuje ve svém proslovu na Mezinárodním festivalu kreativity. Zdůrazňuje, že by firma měla více naslouchat svým zákazníkům a být otevřena novým věcem.
Z trůnu nejprodávanějšího piva v Americe sesadil Bud light mexický ležák Modelo especial, tento titul značka nesla více než dvacet let. Za minulý měsíc klesly jejich tržby o dvacet čtyři procent, za celý rok ale pivovar stále zůstává v čele amerického žebříčku.