Zoot expanduje do Polska a Maďarska a očekává tržby za miliardu

  16:23aktualizováno  16:23
Největší tuzemský e-shop s módou Zoot.cz plánuje v dalších měsících expanzi do Polska a Maďarska. V Česku je internetový obchod poprvé v zisku a za letošní rok očekává tržby přes miliardu korun. Řekl to spolumajitel Zoot.cz Ladislav Trpák.

Prodejna e-shopu Zoot v Praze. | foto:  Dan Materna, MAFRA

„Jestliže chceme být v módě hlavní hráč na trhu střední a východní Evropy, tak nám ještě několik trhů zbývá. Přemýšlíme o expanzi, kde se díváme i po akvizičních příležitostech,“ uvedl pro ČTK spolumajitel Zoot.cz. Expanzi do Polska a Maďarska chce firma zvládnout do 18 měsíců. Ani v západní Evropě by Zoot podle Trpáka nebyl bez šancí.

Tržby letos vzrostly o 40 procent meziročně a v dalším roce by růst měl být podobný. „Naše ambice je začít šlapat na paty klasickým maloobchodním hráčům, ať už se jedná o H&M či C&A. Naše ambice je dostat se v horizontu tří let nad ně. Růst nad 40 procent ročně se dá udržet,“ dodal Trpák.

Sofware bude klienty i měřit

Ze sortimentu obchodu jsou nejprodávanější šaty, bundy, džíny a trička. Nyní Zoot startuje novinku, která má zákazníkům pomoci při výběru správné velikosti oblečení a odstranit nutnost si zboží zkoušet před koupí. Software bude porovnávat údaje v profilu zákazníka se skutečnou velikostí oblečení naměřenou ve skladu a zákazníka pak například upozorní na nevhodnou objednanou velikost.

Zoot také změní celý způsob chodu výdejen. Z kamenných poboček, které firma nazývá výdejny radosti, se mají stát prodejny nového formátu. Zmizí z nich například prodejní pulty, zákazníci budou mít zboží na vyzkoušení již připravené v kabinkách. Prodavačky také mají mít k dispozici tablety a budou tak moci lépe zákazníkům poradit.

Většinu zákazníků Zootu tvoří ženy, v Česku to je 80 procent, v Rumunsku 60. Nejvíce přitom utrácejí ženy starší 35 let. Řada žen ovšem nakupuje oblečení i pro své partnery.

Zoot.cz upsal v létě během jednoho měsíce dluhopisy v objemu 150 milionů korun (psali jsme zde). Podle Trpáka se další emise v blízké době nepřipravuje. Celkem má obchod nyní 40 výdejen v ČR, na Slovensku a v Rumunsku. Ve špičce předvánoční sezony očekává až 40.000 vyexpedovaných kusů zboží za den. Trh s módou tvoří v Česku zhruba 80 miliard korun, on-line prodej z toho tvoří asi desetinu. Češi podle průzkumů utrácejí nejméně za módu z okolních států. Podíl výdajů na oblečení na celkových příjmech se v ČR blíží třem procentům, například na Slovensku to je ovšem 4,5 procenta.

Autor:

Nejčtenější

Čech vyhrál v loterii Eurojackpot 1,4 miliardy, k výhře už se přihlásil

Ilustrační snímek

V evropské loterii Eurojackpot v pátek vyhrál sázející z České republiky 1 411 860 488 korun. Je to druhá nejvyšší...

Podnikatelský „zázrak“ socialismu. Za úspěchem JZD Slušovice stála StB

JZD Slušovice - socialistický zázrak 80. let

Fenomén, socialistický zázrak – tak se o třítisícových Slušovicích obvykle mluví. Legenda praví, že JZD Slušovice byl...

Obchod s vyřazeným zbožím skupuje věci, které nechtějí ani některé řetězce

ilustrační snímek

Skleničky, hrnečky, brýle, baterie, džíny, sekačky na trávu, sponky do vlasů nebo krém na ruce, to je jen zlomek toho,...

Zemřel Štěpán Popovič, uznávaný manažer, který pomohl Petru Kellnerovi

Předseda představenstva a generální ředitel AGC Flat Glass Czech Štěpán Popovič

Ve věku 73 let zemřel Štěpán Popovič, nejvýraznější polistopadový manažer, který působil na severu Čech, a jeden z...

Itálie zvažuje zavedení paralelní měny. Komise by ji tvrdě potrestala

Zástupce premiéra Itálie a ministr vnitra Matteo Salvini

Itálie, třetí největší ekonomika v EU a zároveň absolutně nejzadluženější člen spolku, si pohrává s myšlenkou na...

Další z rubriky

Agrofert má svolení koupit United Bakeries. Musí však prodat závody

Sídlo společnosti Agrofert na pražském Chodovci.

Holding Agrofert může prostřednictvím své firmy Penam koupit pekárny United Bakeries. Aby však nebyla narušena...

Ticho nade vše. Finský podnikatel roku přišel s budkami na klid před okolím

Budka na telefonování a klid od společnosti Framery.

Soutěže EY Podnikatel roku, která se konala v Monaku, se zúčastnil i Finský podnikatel Samu Hällfors. Vymyslel a vyrábí...

Češi prodali radar na nespokojené klienty. Mění call centra po celém světě

Ilustrační snímek

Čeští investoři v čele s Jakubem Havrlantem prodávají zlaté startupové vejce jménem Brand Embassy. Úspěšný nástroj péče...

Najdete na iDNES.cz