Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Mezi vedením Volkswagenu a zaměstnanci je napětí, a to kvůli Tesle

Mezi vedením největší evropské automobilky Volkswagen a závodní radou firmy panuje napětí. Firma se jednak nadále potýká s výrobními problémy kvůli nedostatku čipů, jednak šéf podniku Herbert Diess připouští, že konkurence ze strany americké automobilky Tesla může být pro Volkswagen problém. Obavy se ale ve čtvrtek před několika tisíci zaměstnanců snažil rozptýlit, uvedla agentura Reuters.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TP

Analytik Peter Sabela: "Pripravme sa na blackouty, kvôli preťaženiam el. siete!" - 11 minút, slovenčina

https://www.youtube.com/watch?v=OSIbPssPFWo

0 0
možnosti
MB

mňa najviac na tom zaráža, že to je čisto strojárska problematika. A tá s elektromobilitou stále nemá a nebude mať nič spoločného. Takže takto si to viedli tí kapitáni priemyslu vo svete. Chrápali jako když tiskne. To je čisto Elonov "kozmický" prístup ako keď pracuje na vesmírnych technológiach. Prístup v Tesle ten samý ako v SpaceX a "prepojenie" mozgov špičkových vývojárov v oboch firmách. Ten chlapec nám ešte kade čo predvedie.

0 0
možnosti

To jsou představy. Samozřejmě, že pokud má VW udržet své místo na slunci, musí udělat reformy a ne se držet stále stejného zkostnatělého přístupu. Ostatně právě kvůli tomu nemá čipy, protože mu je přece vždycky někdo za pár šušňíků vyrobí, ne? No ono se ukazuje, že ne. Automobilky si zvykly sdírat své dodavatele z kůže, protože věděly, že když neodeberou, dodavatel docela snadno krachne a oni mají na výběr z X dalších. Teď se jim to vrací, protože dodavatelé se během pandemie zaměřili na něco jinýho a nejisté automobilky posílají k šípku a vracet se k nim nechtějí. Logicky. Tesla si velkou část všeho dělá in-house, integrace jejího výrobního řetězce je obrovská, mnohem větší, než u VW Group.

0 0
možnosti
MP

Vymezovat se proto Tesle je podobné jako proti Apple. Je to součástí dlouhodobého PR , reálně ikdyž Tesla se jeví jako progresivní firma objem jejich zákazníků je ale silně cenově omezený. Teoreticky má i vendor lock a to i v znalostech a možnostech kupce/uživatele.

Tesla pokud žádné dělat evropskou kvalitu tak ohrozí jen vyšší patra značek a modelů ale na objemy Na užších páteř není schopna zaútočit.

0 0
možnosti

Tesla už evropskou kvalitu dělá. Dovozy z Číny.

1 0
možnosti
MK

Zaměstnanci VW mají volební právo a tak stačí volit strany které nejsou tak extrémní.

Ze začátku by stačilo stopnutí dotaci na elektrické vozidla, čímž by Tesla pravděpodobně krachla.

1 2
možnosti
Foto

Jako že by Tesla krachla kvůli stopnutí dotací v Německu? ;-D

1 0
možnosti
VP

Přestaňte mít snahu nahradit klasická auta tímto elektrickým nesmyslem. Zamyslete se co byl primární cíl - zlepšit životní prostředí ve městech. Pro městský provoz nepotřebuji krávu velkou jako Tesla, Eniaq apod ale malé auto s dostačujícím dojezdem. Pak ani nepotřebuji super vnitřní vybavení. A hlavně si vezměte kalkulačky a začněte počítat. I když nataháte silné kabely, nebudou stačit trafostanice ale ani zdroje elektřiny. Teď se vám to v elektroautech jezdí ale při představě i 50% zastoupení budou nepoužitelné protože je nenabijete, nebude kde, čím a nikdo nebude trávit svůj volný čas u nabíječky. Už žádné sportovní aktivity až přijedu odpoledne na sídliště z práce, ale hledání a hledání volného kabelu abych se ráno zase dostal do práce. Prostě hovadina.

6 7
možnosti
Foto

Jenže trh se neřídí tím, co lidi potřebují, ale co chtějí. Že prvními zákazníky kupujícími elektromobily jsou bohatší lidé, kteří jsou zvyklí na nějaký svůj (nad)standard a rikšu na baterky by si nikdy nekoupili, je naprosto evidentní. Tam cílí automobilky v první řadě, až se tato část trhu nasytí, tak se zaměří na střední třídu. Je to logický vývoj, nejinak tomu bylo v začátcích automobilismu, nejprve jen „zábava" pro bohaté a až s příchodem Fordu T se z toho stala masová záležitost. Elektromobilita dnešní doby se svého „Fordu T" dočká nejdříve za 10 let, ale spíš více.

Ten mnohokrát vyvrácený nesmysl s nedostatkem elektřiny a infrastruktury snad ani nemá cenu komentovat. Snad jen, že vozový park se nezmění přes noc, bude to trvat nejméně 30, spíše až 50 let, za tu dobu se toho dá stihnout, stačí porovnat elektrorozvodnou síť dnes a před 50 lety. Nezaměňujte nápad EK se zákazem výroby spalováků k roku 2035 s realitou a už vůbec ne s kompletním přechodem na elektromobilitu. I kdyby se od roku 2035 už žádný spalovák nevyrobil, tak než úplně vymizí bude trvat nejméně dalších 15 let, nemluvě o tom, že ten zákaz ještě není definitivní a bude se nepochybně odsouvat, pokud na to nebude potřebná úroveň infrastruktury a technologií.

3 1
možnosti
PV

No tak budou elektricky VW za polovicku a budou k dostani v Lidlu, ne? ;-D

1 0
možnosti
TM

Ten Diess je normálni cvok, nikoho horšího už v celem koncernu nenašli, tak tam dali jeho.

0 0
možnosti
Foto

Diess je v podstatě krizový manažer, má nelehký úkol, zachránit VW před nevyhnutelným krachem, který hrozí, pokud neobstojí na trhu s elektromobily, kde jim pomalu ujíždí vlak a Diess se ho snaží ze všech sil chytit. Zatím ještě šanci má, ale nebude to mít lehké.

3 0
možnosti
RL

Pouze jako tým dokážeme Volkswagen uchránit před budoucností,“ řekl Diess na schůzce se zaměstnanci.........a to je přesně ono čím se zatuchlej koncern liší od tesly.

1 0
možnosti
Foto

Jestli to není spíš chyba v překladu.

1 0
možnosti
JK

Koncern Volkswagen jinou možnost než se snažit dohnat Teslu nemá. Tesla je o několik parníků před dalšími automobilkami. Má dobře zvládnutý software i jeho pravidelné aktualizace. Spotřeba aut TESLY je o 10-20% procent nižší než je tomu u aut VW. A navíc, Tesla dělá doslova revoluční kroky, jak snížit výrobní náklady. Např. přední a zadní část podvozku, která si jinak vyžaduje několik desítek operací a robotů (lisování, sváření nebo lepení), je u Tesly záležitost jediné operace. Pomocí obrovských lisů každých 45 sek. vyjede z lisu celá přední část, příp. zadní část podvozku. To výrazně šetří náklady. Nejsou třeba desítky robotů a výrobní linka se podstatně zkrátí.

U Tesly už teď, ještě pred zavedením tohohle systému, trvá výroba jedno vozu 10 hodin. U Volkswagenu je to 30 hodin.

Umístění gigatovárny Tesly do Německa byl geniální tah. Němci kupují hlavně německé vozy a Tesla bude německým vozem. Pro zbytek Evropy je značka Made in Germany také atraktivní.

Mimochodem podíl vozů s elektromotorem - plug-in hybridy + elektrovozy v Západní Evropě roste od desítky procent ročně. Někde jsou to dokonce násobky.

8 1
možnosti

Mohl byste prosím uvést zdroj pro dobu výroby jednoho auta u VW a Tesly? Zatím jsem našel jeden obecný zdroj, který tvrdí, že výroba jednoho auta trvá 17 hodin.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

Přepych na umělých ostrůvcích. V Dubaji ožívá projekt luxusních vil

5. května 2024

Uměle vybudované souostroví ve tvaru mapy světa se po léta považovalo za symbol excesů, které Dubaj...

Jak se peče uran. Reportáž z hlídané továrny, kde vzniká palivo do elektráren

5. května 2024

Korejská republika vyrobí téměř třicet procent elektrické energie prostřednictvím domácích...

Pár kilometrů, poloviční ceny. Byty na severu Čech jsou dražší než v Německu

5. května 2024

Premium Navzdory zpomalení ekonomiky a vysokým úrokovým sazbám cena nemovitostí na českém trhu za poslední...

Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích

4. května 2024

Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!