"Podpořili jsme myšlenku, aby se v Bratislavě vyráběl nový typ auta, který Volkswagen nyní vyvinul. Má jít o malý rodinný automobil. Bratislava má velmi dobré podmínky, aby byla v této soutěži (o získání výroby) úspěšná," uvedl Fico. Dodal, že o nové investici by se mělo rozhodnout v dohledné době.
Největší automobilový koncern v Evropě už na Slovensku v závodě u Bratislavy montuje sportovně-užitková vozidla Volkswagen Touareg a Audi Q7 a vyrábí karoserie pro Porsche Cayenne. Montují se tu ale i automobily Škoda Octavia.
Zisk VW stoupl o čtvrtinu
Slovenský premiér ocenil, že VW na Slovensku vyrábí právě luxusnější vozy známé svou kvalitou. Zdůraznil také, že Slovensko se pro zahraničního investora ukazuje jako atraktivní země. Zdůvodnil to mimo jiné rychlým zavedením eura, kvalitní, byť stále poměrně levnou pracovní silou a v porovnání s jinými zeměmi politickou stabilitou.
Slovenský závod Volkswagenu loni výrazně snížil výrobu především kvůli negativnímu vlivu hospodářské krize. Z továrních linek sjelo zhruba 188 tisíc aut, zatímco v roce 2007 to bylo téměř čtvrt milionu automobilů. Čistý zisk jednoho z největších tahounů slovenského průmyslu přesto stoupl o více než čtvrtinu na 283,5 milionu eur (7,6 miliardy Kč). Společnost Volkswagen Slovakia zaměstnává více než 7 700 lidí.
O hospodářské krizi a zvláště o krizi v automobilovém průmyslu dopoledne Fico jednal s dolnosaským premiérem Christianem Wulffem. S politikem, jenž je významným členem Křesťansko-demokratické unie (CDU) kancléřky Angely Merkelové, se Fico shodl, že opatření na stimulaci ekonomiky by měly evropské země provádět v součinnosti. Zároveň slovenský premiér varoval před jakýmikoli formami protekcionismu.
"Buď se budeme v rámci Evropské unie chovat solidárně a přežijeme, nebo pojedeme na vlastní triko a prohrajeme všichni," prohlásil Fico. Wulff s ním souhlasil.