Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Lubomír Ančinec, MF DNES

Velkoobchody Makro a krize: Zachraň si svého živnostníka

  • 37
Drobní obchodníci a provozovatelé restaurací, barů a hotelů jsou při hospodářském poklesu rizikovou skupinou. Tito, většinou živnostníci, zpravidla velmi rychle "balí krám". To si uvědomil jejich dominantní dodavatel - německá velkoobchodní společnost Makro, která tak sama s důsledky krize bojuje.

Zákazníci Makra nyní dostanou při nákupech v těchto velkoobchodech slevu okamžitě, ne jako do teď jednou za čtvrt roku. "Krize naše zákazníky začíná negativně ovlivňovat a tímto krokem chceme, aby se s krizí vypořádali lépe, anebo posílili a získali nové zákazníky," uvedl manažer Makra Aleš Drábek.

Zákazníci, kteří vykazují měsíční obrat dvacet tisíc a více dostanou slevu jedno procento. Těm, co mají tržby od čtyřiceti tisíc nahoru, sleví velkoobchod tři procenta. Sleva platí na všechny položky kromě tabákových výrobků a pohonných hmot, a to okamžitě při nákupu. To může živnostníkům ulehčit kalkulaci cen zboží v jejich prodejně nebo ceny v restauračních menu.

Makro prodá ročně zboží za čtyřicet miliard a v Česku provozuje třináct center, kam jezdí nakupovat osm set tisíc podnikatelů. Nový cenový systém se týká asi sta tisíc podnikatelů, kteří v Makru nakupují. Makro také bude v regionech monitorovat ceny konkurence a garantovat nejnižší ceny v okolí.