Mluvčí ČSA Daniel Plovajko k ukončenému jednání pouze uvedl, že se vedení ČSA po zvážení všech aspektů rozhodlo nepokračovat v projektu vstupu do Travel
Servisu.
Tuzemský národní dopravce měl přitom podle dobře informovaného zdroje ČTK rovným dílem kupovat od obou vlastníků Travel Servisu, tedy od společnosti Unimex Jiřího Šimáněho a společnosti Lerox manželů Vikových.
Původní vlastníci by si ve firmě uchovali kontrolu buď prostřednictvím zlaté akcie či nepatrného podílu nad 50 procent.
Letadlo s turisty přes poškození doletělo |
Spekuluje se, že jednání o fúzi neprospěla nedávná kauza, kdy letadlo Travel Servisu pokračovalo v letu přesto, že při startu zavadilo zádí o vzletovou dráhu.
Do Prahy pak přiletělo s poškozeným pláštěm. Podle odborníků mohl let skončit tragicky. Firma pak v informování o události mlžila. VÍCE ZDE
Pomohly by si obě firmy
Spojení aerolinek by přitom podle odborníků prospělo oběma stranám.
ČSA by v Travel Servisu získaly zpět charterové lety, o které je menší soupeř v minulosti připravil. Také stamiliony korun, které za nejrůznější služby Travel Servis platí jiným subjektům, mohly skončit u ČSA.
Národní letecký dopravce mohl s novým partnerem vytvořit i takzvanou nízkonákladovou společnost, která by konkurovala stále agresivnějším malým firmám ze zahraničí.
Na fúzi by vydělal také Travel Servis. Především by mohl využívat vyspělý rezervační systém ČSA. Obě firmy by přitom těžily ze vzájemné úspory nákladů.