Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hyundai v reklamě provokuje Škodovku. Nasadil kampaň proti „škodám“

  4:34
Mezi málokterými konkurenty na českém trhu to jiskří tak jako mezi českou automobilkou Škoda Auto a korejským Hyundai. Asijská ambiciózní značka, jež některé modely vyrábí v tuzemském závodě v Nošovicích, se už radu let snaží v Česku vůči dominantní Škodě Auto vymezit.

Korejské společnosti Hyundai se v České republice daří, továrna v Nošovicích na Frýdecko-Místecku jede na tři směny. (16. května 2013) | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Nyní přišla s novým sloganem: "Hyundai jde s vámi proti škodám." Ten reaguje na situaci po rozsáhlých povodních. V rámci kampaně automobilka nabízí majitelům vozů poničených povodní bezplatnou prohlídku a slevu na případné opravy.

Možná víceznačnost hesla se však nelíbí v Mladé Boleslavi, kde ji považují za nenápadný atak. "My se snažíme u zákazníků bodovat férovou cenou, ne nízkou úrovní komunikace, která zneužívá obtížnou situaci všech spoluobčanů postižených povodněmi. Navíc je zde také otázka, zda už nejde o parazitování na značce a její dobré pověsti," uvedl Vítězslav Pelc z tiskového oddělení Škody Auto.

Podobné slovíčkaření přitom Hyundai v minulosti využíval. Před časem zákazníkům pokládal v reklamě řečnickou otázku: "Chcete dát přednost vozu s nesrovnatelně menší výbavou? A není to škoda?"

Zástupci společnosti Hyundai Motor Czech jiné významy sloganu odmítají. "Vaší zmínce o domácí automobilce nerozumíme. Naše značka oslovuje úplně jiné cílové zákaznické skupiny - klienty s vyššími než průměrnými příjmy, kteří hledají za své peníze skutečnou kvalitu," reagoval Miloš Adámek, mluvčí Hyundai Motor Czech.

Záměrná provokace?

Přesto marketingoví odborníci považují reklamní styl výrobce ze severomoravských Nošovic za záměrně provokativní.

"Hyundai je v našich poměrech pionýr srovnávací reklamy a konkurence se nebojí. Koneckonců pořád je v pozici vyzývatele největších značek, a k této roli to patří. V anglosaském světě je to běžné," myslí si Ondřej Obluk, šéf agentury Ogilvy & Mather.

"Při povodních dokázala značka reagovat velmi rychle a nabídnout zákazníkům vstřícný krok. Pokud jejich kampaň vyznívá současně jako útok na značku Škoda, jeví se mi to jako malicherné a zbytečné," uvažuje Jan Binar, ředitel agentury McCann Prague.

Hyundai v posledních letech vyhlásil ofenzivu, v jejímž rámci chce ukousnout co největší kus z tržního podílu Škody Auto. To se mu mírně daří. Firma se snaží odbourat vnímání jako asijského výrobce a profiluje se jako domácí automobilka, která nabízí kvalitu za rozumnou cenu.

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už AI píše dopisy ministrům

  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

Protonová léčba už pomohla tisícům pacientů

2. května 2024

Advertorial Dvanáct let působí v Praze Protonové centrum. Za tu dobu jím prošly tisíce onkologických pacientů....

Evropa se opatrně vrací k ekonomickému růstu. Rizikem je kondice Německa

2. května 2024

Premium Evropské ekonomiky se zotavují z kritických let, kdy je dusil energetický cenový šok, inflace i...

Lesníci se zlobí, stát nakonec miliardy na klima v rozpočtu nenašel

2. května 2024

Přes dva roky stát sliboval peníze na dotace pro lesníky, nakonec je ale nenašel a program na...

Hallstatt brojí proti turistům. Omezuje počty autobusů, zastavuje reklamu

1. května 2024

Rakouské oblíbené místo Hallstatt dlouhodobě bojuje s velkým náporem turistů. Místním s návštěvníky...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...