Korejské společnosti Hyundai se v České republice daří, továrna v Nošovicích na

Korejské společnosti Hyundai se v České republice daří, továrna v Nošovicích na Frýdecko-Místecku jede na tři směny. (16. května 2013) | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Hyundai v reklamě provokuje Škodovku. Nasadil kampaň proti „škodám“

  • 407
Mezi málokterými konkurenty na českém trhu to jiskří tak jako mezi českou automobilkou Škoda Auto a korejským Hyundai. Asijská ambiciózní značka, jež některé modely vyrábí v tuzemském závodě v Nošovicích, se už radu let snaží v Česku vůči dominantní Škodě Auto vymezit.

Nyní přišla s novým sloganem: "Hyundai jde s vámi proti škodám." Ten reaguje na situaci po rozsáhlých povodních. V rámci kampaně automobilka nabízí majitelům vozů poničených povodní bezplatnou prohlídku a slevu na případné opravy.

Možná víceznačnost hesla se však nelíbí v Mladé Boleslavi, kde ji považují za nenápadný atak. "My se snažíme u zákazníků bodovat férovou cenou, ne nízkou úrovní komunikace, která zneužívá obtížnou situaci všech spoluobčanů postižených povodněmi. Navíc je zde také otázka, zda už nejde o parazitování na značce a její dobré pověsti," uvedl Vítězslav Pelc z tiskového oddělení Škody Auto.

Podobné slovíčkaření přitom Hyundai v minulosti využíval. Před časem zákazníkům pokládal v reklamě řečnickou otázku: "Chcete dát přednost vozu s nesrovnatelně menší výbavou? A není to škoda?"

Zástupci společnosti Hyundai Motor Czech jiné významy sloganu odmítají. "Vaší zmínce o domácí automobilce nerozumíme. Naše značka oslovuje úplně jiné cílové zákaznické skupiny - klienty s vyššími než průměrnými příjmy, kteří hledají za své peníze skutečnou kvalitu," reagoval Miloš Adámek, mluvčí Hyundai Motor Czech.

Záměrná provokace?

Přesto marketingoví odborníci považují reklamní styl výrobce ze severomoravských Nošovic za záměrně provokativní.

"Hyundai je v našich poměrech pionýr srovnávací reklamy a konkurence se nebojí. Koneckonců pořád je v pozici vyzývatele největších značek, a k této roli to patří. V anglosaském světě je to běžné," myslí si Ondřej Obluk, šéf agentury Ogilvy & Mather.

"Při povodních dokázala značka reagovat velmi rychle a nabídnout zákazníkům vstřícný krok. Pokud jejich kampaň vyznívá současně jako útok na značku Škoda, jeví se mi to jako malicherné a zbytečné," uvažuje Jan Binar, ředitel agentury McCann Prague.

Hyundai v posledních letech vyhlásil ofenzivu, v jejímž rámci chce ukousnout co největší kus z tržního podílu Škody Auto. To se mu mírně daří. Firma se snaží odbourat vnímání jako asijského výrobce a profiluje se jako domácí automobilka, která nabízí kvalitu za rozumnou cenu.