Coca-Cola chce znovu zabodovat. Do boje nasadila pomeranče

  17:05aktualizováno  17:05
Společnost Coca-Cola minulý týden odhalila novou příchuť svých světoznámých kofeinových nápojů – pomeranč. Je to první změna v rámci tradiční sestavy této slavné značky za posledních dvanáct let. Firma se jí snaží bojovat proti poklesu počtu zákazníků. Nabídku tradiční řady Coly naposledy rozšířila vanilková příchuť.

Nová příchuť Coca-Coly, Coca-Cola Orange | foto: Coca-Cola

Nová příchuť se pod názvem Coca-Cola Orange objeví na pultech obchodů ve Spojených státech 25. února a bude dostupná i ve variantě bez cukru. Kromě ní testovala firma i další příchutě, malinovou, citronovou a zázvorovou. Ty však nakonec na trh neuvedla.

Na rozdíl od dietních nápojů, u kterých americká firma s chutěmi ve velkém experimentuje, byla řada „tradiční“ Coca-Coly v historii značky změněna jen málokdy. Naposledy tomu bylo v roce 2007, kdy se rozšířila o vanilkovou, předtím pak v roce 1985. Tehdy společnost uvedla třešňovou verzi nápoje.

Nová příchuť přichází v době, kdy Coca-Cola bojuje se stále se zmenšujícím počtem zákazníků. Američané totiž v posledních letech pomalu přestávají nakupovat kofeinové nápoje. Podle průzkumů pak již dokonce nakupují více neperlivé balené vody než sodovky, informuje deník USA Today.

Cola je dobrá, chybí vám pohyb. Firma v Číně ovlivňovala boj s obezitou

Nová příchuť má pravděpodobně za úkol značku v očích zákazníků oživit. Coca-Cola navíc během posledních let čelí silné kritice. Podle některých kritiků totiž s firmami jako Pepsi nebo McDonald´s kvůli zvýšení prodejů aktivně podporuje nezdravý životní styl.

„Když jsme se podívali na naše portfolio příchutí, uvědomili jsme si, že tu máme nezpracovaný diamant,“ řekla Kate Carpenterová z Coca-Coly. „Prodeje třešňové i vanilkové Coly – a jejich dietních variant – v posledních letech výrazně rostly, a to i přes malou marketingovou podporu,“ dodala.

Fotogalerie

Pomerančová příchuť má potenciál příjmy společnosti značně vylepšit. Většina testujících si ji totiž podle firmy nejlépe vychutnala v kombinaci s tradiční Colou, na rozdíl od předchozích příchutí, kterými zákazníci klasickou colu nahrazovali. To by ve výsledku mohlo znamenat vyšší prodeje obou chutí.

Ne vždy přitom byli zákazníci Coca-Coly spokojeni se změnami, které firma provádí. V roce 1985 se firma rozhodla pro uvedení tzv. New Coke (Nové Coly), která úplně nahradila Coca-Colu takovou, jakou i známe. To mezi zákazníky vyvolalo extrémně negativní reakci. Do sídla firmy tehdy podle CNN telefonovaly tisíce lidí – současným ekvivalentem by pravděpodobně byla masivní protestní akce na sociálních sítích.

Společnost tak Novou Colu musela stáhnout. Tehdy však šlo o kompletní změnu celé receptury, kdežto teď firma pouze rozšiřuje své portfolio.

Autor:

Nejčtenější

Polovina Čechů nebere důstojnou mzdu, měli by vydělávat zhruba 30 tisíc

Ilustrační snímek

Jakou byste měli mít mzdu, abyste mohli v Česku žít důstojně? Výzkumníci z platformy pro důstojnou mzdu, na jejíž práci...

Dovolené tisíců Čechů v ohrožení, neštěstí Boeingu dopadá na cestovky

Letadlo typu Boeing 737 společnosti Smartwings

Ohrožené dovolené s odletem z menších českých letišť nebo osekaná linka na Kapverdské ostrovy a do sousedního Senegalu....

Přejmenujte 737 MAX, radí Trump Boeingu v krizi. Na sítích se mu už smějí

Boeingy 737 MAX nesmějí už ani do USA, rozhodl prezident Trump

Americký prezident Donald Trump přišel s receptem na řešení krize ve společnosti Boeing. Podle něj by společnosti...

„Rukávky“ překážejí. Vypitá dětská pitíčka nikdo nechce recyklovat

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Až dva tisíce tun vytříděných PET lahví ročně se podle odhadů recykluje složitěji, než by mohlo. Situaci komplikují...

Velké obchody o Velikonocích: v pátek otevřeno, zavřené budou v pondělí

Ilustrační snímek

Na Velký pátek, kdy si křesťané připomínají ukřižování Krista, budou všechny obchody otevřené. Na Velikonoční pondělí...

Další z rubriky

Burger King láká na whopper bez masa. Stojí víc než klasický

První Burger King v Česku

Americký řetězec Burger King v pondělí oznámil, že do své nabídky uvede nový vegetariánský burger. Podle firmy zákazník...

Možná už nikdy nebudeme mít zisk, varuje Uber budoucí investory

Ilustrační foto

Provozovatel alternativní taxislužby Uber Technologies před vstupem na burzu uvedl, že možná už nikdy nebude v zisku....

Bigboard koupil Hypermedia. Získá i slevový portál a bazar, který měl problémy

Sleva

Společnost Bigboard tento týden oznámila nákup většinového podílu ve firmě Hypermedia. Ta provozuje portály...

Najdete na iDNES.cz