Coca-Cola chce znovu zabodovat. Do boje nasadila pomeranče

  17:05aktualizováno  17:05
Společnost Coca-Cola minulý týden odhalila novou příchuť svých světoznámých kofeinových nápojů – pomeranč. Je to první změna v rámci tradiční sestavy této slavné značky za posledních dvanáct let. Firma se jí snaží bojovat proti poklesu počtu zákazníků. Nabídku tradiční řady Coly naposledy rozšířila vanilková příchuť.

Nová příchuť Coca-Coly, Coca-Cola Orange | foto: Coca-Cola

Nová příchuť se pod názvem Coca-Cola Orange objeví na pultech obchodů ve Spojených státech 25. února a bude dostupná i ve variantě bez cukru. Kromě ní testovala firma i další příchutě, malinovou, citronovou a zázvorovou. Ty však nakonec na trh neuvedla.

Na rozdíl od dietních nápojů, u kterých americká firma s chutěmi ve velkém experimentuje, byla řada „tradiční“ Coca-Coly v historii značky změněna jen málokdy. Naposledy tomu bylo v roce 2007, kdy se rozšířila o vanilkovou, předtím pak v roce 1985. Tehdy společnost uvedla třešňovou verzi nápoje.

Nová příchuť přichází v době, kdy Coca-Cola bojuje se stále se zmenšujícím počtem zákazníků. Američané totiž v posledních letech pomalu přestávají nakupovat kofeinové nápoje. Podle průzkumů pak již dokonce nakupují více neperlivé balené vody než sodovky, informuje deník USA Today.

Cola je dobrá, chybí vám pohyb. Firma v Číně ovlivňovala boj s obezitou

Nová příchuť má pravděpodobně za úkol značku v očích zákazníků oživit. Coca-Cola navíc během posledních let čelí silné kritice. Podle některých kritiků totiž s firmami jako Pepsi nebo McDonald´s kvůli zvýšení prodejů aktivně podporuje nezdravý životní styl.

„Když jsme se podívali na naše portfolio příchutí, uvědomili jsme si, že tu máme nezpracovaný diamant,“ řekla Kate Carpenterová z Coca-Coly. „Prodeje třešňové i vanilkové Coly – a jejich dietních variant – v posledních letech výrazně rostly, a to i přes malou marketingovou podporu,“ dodala.

Fotogalerie

Pomerančová příchuť má potenciál příjmy společnosti značně vylepšit. Většina testujících si ji totiž podle firmy nejlépe vychutnala v kombinaci s tradiční Colou, na rozdíl od předchozích příchutí, kterými zákazníci klasickou colu nahrazovali. To by ve výsledku mohlo znamenat vyšší prodeje obou chutí.

Ne vždy přitom byli zákazníci Coca-Coly spokojeni se změnami, které firma provádí. V roce 1985 se firma rozhodla pro uvedení tzv. New Coke (Nové Coly), která úplně nahradila Coca-Colu takovou, jakou i známe. To mezi zákazníky vyvolalo extrémně negativní reakci. Do sídla firmy tehdy podle CNN telefonovaly tisíce lidí – současným ekvivalentem by pravděpodobně byla masivní protestní akce na sociálních sítích.

Společnost tak Novou Colu musela stáhnout. Tehdy však šlo o kompletní změnu celé receptury, kdežto teď firma pouze rozšiřuje své portfolio.

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Desítky lidí se otrávily ve špičkové španělské restauraci. Žena zemřela

Ilustrační snímek

V restauraci RiFF ve španělské Valencii, zmíněné v prestižním michelinském průvodci nejlepších podniků, kde se můžete...

Zásilkovna vytáhne do boje s Českou poštou, začne doručovat balíky

Ilustrační snímek

Česká přepravní společnost Zásilkovna, která se zabývá výdejem zboží z e-shopů, začne na jaře doručovat také balíky....

Dopis pošta doručí jen jednou týdně. Vybranou zásilku až za tři dny

Ilustrační snímek

Česká pošta šetří, nestíhá tak doručovat včas, a proto plánuje, že některé druhy zásilek bude roznášet méně často než...

Soumrak hotovosti. V Česku je Apple Pay a stát rozdá platební terminály

V Česku už funguje Apple Pay. Jak ho aktivujete?

Vstup platební služby Apple Pay může Česko přiblížit ekonomice bez hotovosti. Službu, která umožňuje propojení platební...

Konec kšeftů. Stát se rozhodl, že si dálnice bude opravovat sám

Ilustrační snímek

Během následujících deseti let postupně zmizí z dálnic sypače a pluhy soukromých firem. Stát se totiž rozhodl, že...

Další z rubriky

Za každý den důchodu 100 tisíc. Mercedes se o svého šéfa štědře postará

Dieter Zetsche na archivním snímku 2006: tehdy uváděl luxusní SUV GL, později...

Šéf německé automobilky Daimler Dieter Zetsche v květnu letošního roku ukončí po dlouhých 43 letech svou kariéru ve...

Neplatič Amazon. Druhý rok v řadě nebude platit federální daň z příjmu

Jeff Bezos, prezident a výkonný ředitel amerického obchodního portálu Amazon.com

Část Američanů se zájmem čekala na to, kolika místná bude federální daň, kterou zaplatí technologický gigant Amazon. Ta...

Lidé jsou na slevách závislí jak na cukru, řekl šéf H&M. Omezí je

Logo H&M

Zboží švédského oděvního řetězce H&M si Američané zvykli často nakupovat ve slevách. Nový šéf v USA Martino Pessina to...

Najdete na iDNES.cz