Coca-Cola chce znovu zabodovat. Do boje nasadila pomeranče

  17:05aktualizováno  17:05
Společnost Coca-Cola minulý týden odhalila novou příchuť svých světoznámých kofeinových nápojů – pomeranč. Je to první změna v rámci tradiční sestavy této slavné značky za posledních dvanáct let. Firma se jí snaží bojovat proti poklesu počtu zákazníků. Nabídku tradiční řady Coly naposledy rozšířila vanilková příchuť.

Nová příchuť Coca-Coly, Coca-Cola Orange | foto: Coca-Cola

Nová příchuť se pod názvem Coca-Cola Orange objeví na pultech obchodů ve Spojených státech 25. února a bude dostupná i ve variantě bez cukru. Kromě ní testovala firma i další příchutě, malinovou, citronovou a zázvorovou. Ty však nakonec na trh neuvedla.

Na rozdíl od dietních nápojů, u kterých americká firma s chutěmi ve velkém experimentuje, byla řada „tradiční“ Coca-Coly v historii značky změněna jen málokdy. Naposledy tomu bylo v roce 2007, kdy se rozšířila o vanilkovou, předtím pak v roce 1985. Tehdy společnost uvedla třešňovou verzi nápoje.

Nová příchuť přichází v době, kdy Coca-Cola bojuje se stále se zmenšujícím počtem zákazníků. Američané totiž v posledních letech pomalu přestávají nakupovat kofeinové nápoje. Podle průzkumů pak již dokonce nakupují více neperlivé balené vody než sodovky, informuje deník USA Today.

Cola je dobrá, chybí vám pohyb. Firma v Číně ovlivňovala boj s obezitou

Nová příchuť má pravděpodobně za úkol značku v očích zákazníků oživit. Coca-Cola navíc během posledních let čelí silné kritice. Podle některých kritiků totiž s firmami jako Pepsi nebo McDonald´s kvůli zvýšení prodejů aktivně podporuje nezdravý životní styl.

„Když jsme se podívali na naše portfolio příchutí, uvědomili jsme si, že tu máme nezpracovaný diamant,“ řekla Kate Carpenterová z Coca-Coly. „Prodeje třešňové i vanilkové Coly – a jejich dietních variant – v posledních letech výrazně rostly, a to i přes malou marketingovou podporu,“ dodala.

Fotogalerie

Pomerančová příchuť má potenciál příjmy společnosti značně vylepšit. Většina testujících si ji totiž podle firmy nejlépe vychutnala v kombinaci s tradiční Colou, na rozdíl od předchozích příchutí, kterými zákazníci klasickou colu nahrazovali. To by ve výsledku mohlo znamenat vyšší prodeje obou chutí.

Ne vždy přitom byli zákazníci Coca-Coly spokojeni se změnami, které firma provádí. V roce 1985 se firma rozhodla pro uvedení tzv. New Coke (Nové Coly), která úplně nahradila Coca-Colu takovou, jakou i známe. To mezi zákazníky vyvolalo extrémně negativní reakci. Do sídla firmy tehdy podle CNN telefonovaly tisíce lidí – současným ekvivalentem by pravděpodobně byla masivní protestní akce na sociálních sítích.

Společnost tak Novou Colu musela stáhnout. Tehdy však šlo o kompletní změnu celé receptury, kdežto teď firma pouze rozšiřuje své portfolio.

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Desítky lidí se otrávily ve špičkové španělské restauraci. Žena zemřela

Ilustrační snímek

V restauraci RiFF ve španělské Valencii, zmíněné v prestižním michelinském průvodci nejlepších podniků, kde se můžete...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Zásilkovna vytáhne do boje s Českou poštou, začne doručovat balíky

Ilustrační snímek

Česká přepravní společnost Zásilkovna, která se zabývá výdejem zboží z e-shopů, začne na jaře doručovat také balíky....

Dopis pošta doručí jen jednou týdně. Vybranou zásilku až za tři dny

Ilustrační snímek

Česká pošta šetří, nestíhá tak doručovat včas, a proto plánuje, že některé druhy zásilek bude roznášet méně často než...

Soumrak hotovosti. V Česku je Apple Pay a stát rozdá platební terminály

V Česku už funguje Apple Pay. Jak ho aktivujete?

Vstup platební služby Apple Pay může Česko přiblížit ekonomice bez hotovosti. Službu, která umožňuje propojení platební...

Další z rubriky

Harleje u mladých nefrčí, preferují praktičtější dopravní prostředky

Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa Karen Davidsonová

Slavná značka motocyklů Harley-Davidson se snaží udržet na hladině. Objem prodejů legendárních harlejů za poslední...

Facebooku hrozí obří pokuta za ochranu soukromí. Může jít do miliard dolarů

Ilustrační snímek

Facebooku hrozí, že v USA dostane od Federální komise pro obchod (FTC) vůbec nejvyšší pokutu, která kdy byla udělena...

Další módní značka stahuje rasistický výrobek. Gucci se zbavuje svetru

Módní značka Gucci stáhla z prodeje svetr, který údajně připomíná rasistické...

Luxusní značka Gucci po rozsáhlé kritice na sociálních sítích ve čtvrtek stáhla z prodeje nejnovější model svetru...

Najdete na iDNES.cz