Diskuze
Zlevňování podle Českých drah: Z Ostravy do Kolína dráž než do Prahy
Děkujeme za pochopení.
jenda3
Ať žije Žaluda
Koho jiného by to napadlo? Hlavně když také levně pronajímá drážní pozemky v Praze
mfVčera
Ale s tím měl Jančura počítat.
Jediná možnost je, přidat další vagony a výrazně snížit cenu.
Anonym152
hm
ČR je jeden velký kocourkov... Pro 1 milion Pražáků a 311 000 Ostraváku se vpusti na dráhy konkurence, aby pro zbytek republiky se zdražilo jízdné(ČD chtějí zdražovat, proč asi? Když na jediné výdělečné trati přišly o peníze díky konkurenčnímu boji)... Tím neříkám konkurence ne... Jenom je mi na blití, že se tu uvede a zakoření monopol za souhlasu státu a pak se to teprv řeší... A to ještě takovým divným způsobem, kdy na to doplatí 80% zbytku ČR...
Proč stát nechává vzkvétat monopoly jako byly Telecom, jsou ČEZ, ČD a pak až mají dominantní postavení tak teprv vpouští konkurenci? To aby zaměstnal UOHS?
ElLoco
Re: hm
1) ČD zdražuje, protože se zvyšuje DPH, ČD ty peníze navíc jenom přesune státu
2) Nemůžete počítat jenom Ostravu, celá ostravská aglomerace má kolem 1 milonu obyvatel, ti všichni spoje Ostrava - Praha využijí
Gróf
Hrubě zkreslená skutečnost.
Tvrzení autora článku, že, cituji "Jízdenka ČD mezi Prahou a Ostravou koupená na pokladně je teď o 135 korun levnější než u RegioJetu." je nepravdivé. Ceny RegioJetu jsou včetně rezervace místa. Jízdneka ČD je bez rezervace místa. Nejlevnější jízdenku ČD lze zakoupit jen na základě věrnostní In karty, která však sama o sobě stojí 999 Kč, atd.
TigerM
Re: Hrubě zkreslená skutečnost.
inkarta stoji 900,- na 3 roky... + levnejsi tarif od vodafone...
ray.doyle
Re: Porušení hospodářské soutěže...
No bohužel jsem většinu roku v zahraničí, tak to mi v tom docela "brání"...
semelik
to je podobná ptákovina, jako když stála kdysi jízdenka
pro čtyři lidi míň než pro dva, takže se vyplatilo koupit si skupinovou a průvodčímu tvrdit, že dva z vlaku někde vypadli.
Případně se to řešilo jako v Rusku při koupi lahve vodky - u pokladny stáli lidi a čekali až dojdou další, aby cestovali ve skupině.
Takový akce snad nemůže vymyslet jeden stodukát, na to musí mí ČD nějaký tým.
P.spk
Ekonomická úvaha
Pak nezbývá, než že si cestující do Kolína koupí jízdenku do Prahy a vystoupí v Kolíně.......
Politicky nekorektni Artaban v01
Ceske draho
Prezamestnanost u Ceskeho Draha lze demonstrovati i poctem prispevku od ajzponaku a placenych diskuteru typu Turista -.
Ceske Draho rozpustit a management podle antimonopolniho zakona radne potrestat.
109e
Re: Ceske draho
Drahý kníže! Spinkej dál, máme tak jistotu, že nic nezkazíš! Dobrou.
RodoDendron0005
Když tu čtu za kolik se jezdí, tak jedu raději autem.
i s vedlejšími náklady.
109e
Re: Když tu čtu za kolik se jezdí, tak jedu raději autem.
Tak to máte něco s kalkulačkou.
ray.doyle
Porušení hospodářské soutěže...
Jsem zvědavý, co s tím Antimonopolní úřad udělá, tohle je podle mého případ jako z učebnice... Já osobně už bych ČD kvůli jejich politice a kvalitě služeb z principu přestal na trase Ostrava-Praha využívat a jezdil jen se SA...
Gróf
Re: Porušení hospodářské soutěže...
Myslím, že Antimonopolní úřad nemá jinou možnost, než případnou stížnost SA zamítnout. ČD mají dlouhodobě propracovanou cenovou politiku, a prodej omezeného kontingentu levnějších jízdenek je v dnešní době běžný ve všech druzích dopravy. Dopravci zajišťuje alespoň částečné vytížení spojů. Tuto cenovou politku Č známe z dob, kdy SA ještě nezačala neuvažovat o vstupu na železnici. Rozhodně nelze jízdenky Sporotiket vztahovat k novému produktu SA. Existovaly i před tímto produktem. Vůbec nejvyšší slevy jsou pak jen pro stálé zákazníky, kteří prokazují věrnost Českým drahám In kartou, kterou, aby na ni dosáhli, si ovšem předplatitelsky museli, tuším za 990 Kč zakoupit. Je to naopak SA, které na tomto slevovém systému parazitují, a poskytují slevy cestujícím s touto kartou, aniž by tito byli prokazatelně jeho věrnými zákazníky. Pokud k jízdnému připočítáme i cenu karty, pak ČD prodávají jízdu dráž, než SA, které kartu neprodávají, a tedy cenu karty do jízdného kalkulovat nemohou.
Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky
Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo...
Zelení navrhují soupis majetku a daň z bohatství. Vtip, reagují ekonomové
Strana zelených přišla před volbami do Evropského parlamentu s návrhem, jak alespoň částečně...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Smrt v oblacích. Let do Singapuru má po silných turbulencích jednu oběť
Třiasedmdesátiletý Brit zemřel a dalších třicet lidí se zranilo při silných turbulencích, které...
Ruské soudy kryjí Gazprom. UniCredit přijde o majetek, Slováci o arbitráž
Soud v Petrohradě v pátek nařídil zabavit majetek italské bankovní skupiny UniCredit za 463 milionů...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Šéf Rohlíku si šťouchl do poplatků konkurence. Přitom podobné účtuje taky
Do servisních poplatků rozvážkových společností se v těchto dnech na sociální síti X opřel šéf...
ANALÝZA: Fixovat energie, či nefixovat? Komu se vyplatí a na jak dlouho
Premium Ceny energií se vracejí na předkrizové hodnoty, a to rychleji, než se očekávalo. Domácnosti, kterým...
Deset tisíc bitcoinů za dvě pizzy. První transakce by dnes měla hodnotu 16 miliard
Květen roku 2010 zaujímá ve světě kryptoměn zvláštní místo. Je to totiž poprvé, kdy bitcoiny...
Rozhodčí tribunál zakázal ruskému Gazpromu vést v Rusku soud proti ČEZ
Rozhodčí tribunál Mezinárodní obchodní komory (ICC) podle energetické společnosti ČEZ zakázal...
Britské hraniční kontroly jsou neefektivní, miliardy přišly vniveč, hlásí úřad
Zavedení hraničních kontrol ve Velké Británii po odchodu z Evropské unie se dlouho odsouvalo....