Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Němci odsouvají modernizaci železnic. Postihnout to může i Česko

Málo peněz, hodně projektů. Spousta dopravních staveb v Německu se kvůli financování posune až za rok 2070, jak dříve popsal magazín Spiegel. Kvůli přeshraničním projektům, které se v obou zemích připravují, to sousední plánovači nedávno řešili také s českými partnery.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AN

Bez EU bychom nezvladli opravit D!, trtvvalo to 17 roku.

Kdyz loni pred volbymi Babis s Havlickem predvedli, ze jsme investovali do D1 22 miliard, nepozvali jsme nikoho z EU, ta nam zaplatila z tech 22 miliard celych 18 miliard.

Muzeme dale nadavat na Brusel.

Rakousko ma dalnici pred Mikulovem u nas se jeste planuje snad uz 30 roku.

Podivejme se na rakouske dalnice v Alpach, ono vsak staci podivat se na Chorvatsko nebo Slovinsko.

Pokud je tu hlavni, aby bohati neuseli platit vyssi dane (vcetne OSVC), tak se

budovat nebude. Koho zajima zeleznice, tam jezdi socky, spravni chlapci jezdi v SUV 180 km rychlosti a nikoho to nezajima.

1 0
možnosti
JV

J67i57r89i 23V83r53a57b53e77c

17. 11. 2022 17:20

Co se divíte, to je typické, české. Dojit EU a nadávat.

0 0
možnosti

Nevím, jak může (ne)modernizace německých železnic postihnout Česko. Snad jedině v tom ohledu, že se rozdíl mezi oběma železnicemi nebude tak rychle zvětšovat. Vždyť jsme za Německem sto let za opicemi a bylo to dokonce tak i kdysi dávno za temných let Honeckerovy DDR. I tehdy byli na tom Němci s jejich Deutsche Reichsbahn lépe. U nás je to stále jak za císaře Franze Josefa, blahé paměti. Jen s pořádně rozhlédněte třeba po našich a německých nádražích, to je to, co cestujícího m. j. zajímá v první řadě. A ty vagony, rychlost, čistota, servis... Škoda mluvit!

0 0
možnosti
JS

Elektrifikace a modernizace železnic v EU by měla být prioritou. Přineslo by to větší propojenost a úsporu imisí i pohonných hmot.

Kdyby u +- každého milionového města byl hub na rychlou překládku kontejnerů, mohly by Evropu křižovat nákladní vlaky místo kamionů, které by obstarávaly jen lokální doručení z hubu. Stejně tak by Evropa měla mít síť rychlých vlaků. Zkuste dnes jet vlakem z Prahy do Paříže, Londýna nebo Stockholmu. Je to nesmysl, rychlejší a levnější je letět nebo jet autobusem. Města by měla mít propojenou síť příměstských vlaků, metra, tramvají atd.

EU místo konstruktivní činnosti vyhazuje miliardy na podporu solárních panelů a inženýři v automobilkách ztrácení obrovské množství času a financí na vývoji motorů, které vypustí o pár gramů méně CO2 na kilometr. Nejdřív je potřeba vychytat velké ryby.

4 0
možnosti
MS

Tak hlavne, ze maji hnupove nemecky zeleny dost penez na pseudoekologii. Tady mi prave ta investice davala smysl. Byla by opravdu pro kazdeho. Uspora emisi mohla byt mnohem vetsi nez u nejakych vezeniku a elektroauticek, ktera se nakonec pro nedostatek materialu a slozitost infrastruktury nikdy nenasadi. Do pekla s vama...

3 0
možnosti
RT

Takže zakážeme auta a nevylepšíme vlaky a MHD. Celý je to o zabránění pohybu.

1 1
možnosti
Foto

Nejlépe je v situaci kdy se automobilová doprava prodražuje odsunout modernizaci železnic. Fakt dost dobrý, budeme asi chodit pěšky :-D

2 0
možnosti
VF

I když němci něco odsunou stejně budou rychlejší. Tady jde všechno děsně pomalu. Před pár lety se Babiš smál že jihočeská část D3 bude u hranic dřív než Rakouská a kde jsme. Ještě se ani nestaví všude a dokončení v nedohlednu. D11 se taky odsouvá dleko do budoucnosti.

0 0
možnosti
JS

Při tom elektrifikace železnice a MHD nepotřebuje problémové a drahé baterie ani nabíječky, takže to dává mnohem větší smysl, než ta stále protěžovaná elektrická auta.

10 0
možnosti
JS

Socialistickým způsobem hospodaření jde všechno postupně do kopru, z toho není jiného úniku, než říct socializmu papá;-).

4 0
možnosti
VN

Tak auta budou elektrická, to je to nejdůležitější. Přes to vlak nejede. A dieselové lokomotivy budou vesele jezdit dál. :⁠-⁠(

9 1
možnosti
  • Nejčtenější

Číňané naletěli ruským podvodníkům. Zaplacené tisíce tun mědi nikdy neviděli

13. června 2024

Obří čínský státní obchodník s komoditami vyšetřuje ztrátu, kterou mu způsobili ruští podvodníci....

Místo investování práci jen předstírali. Banka zaměstnance načapala a vyhodila

14. června 2024

Americká banka Wells Fargo propustila část svých zaměstnanců, protože zjistila, že svou práci jen...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Fanouškům Anglie a Srbska prodají jen „ředěné“ pivo. Šikana, zní z Ostrovů

14. června 2024  11:35

Nedělní utkání základní skupiny fotbalového Eura mezi Anglií a Srbskem je podle organizátorů vysoce...

Potraviny jako před krizí. Kuřecí za stovku, cibule i za patnáct, říká web

18. června 2024

Ceny některých potravin proti stejnému období minulého roku výrazně zlevnily. U některých...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Hospodaření státu vypadá hrozivě. Vláda už skoro vyčerpala letošní schodek

15. června 2024

Premium Výsledek hospodaření státu vypadá po necelé půlce roku hrozivě. Vláda si naplánovala schodek 252...

Japonci účtují turistům vyšší ceny. Má to svou logiku, vysvětlují odborníci

20. června 2024

Návštěva japonského hradu Himedži by mohla cizince brzy vyjít šestkrát dráž než místní obyvatele....

Plané předpovědi. Spotřeba fosilních paliv byla rekordní i loni, říká studie

20. června 2024

Ačkoliv celosvětové zastoupení čisté energie postupně roste, podobné je to i v případě fosilních...

Zábava na prvním, druhém i třetím místě. Pražský Máj se otevřel hostům

20. června 2024  15:33

Obchodní dům Máj na pražské Národní třídě se po dvou letech dočkal svého otevření a ukázal se ve...

Firmy vyzvaly Fialu, aby přerušil schvalování zákona o kyberbezpečnosti

20. června 2024  15:02

Velké tuzemské firmy vyzvaly premiéra Petra Fialu (ODS), aby přerušil legislativní proces...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!