„Pomyslný černý puntík přidělili cestující dodržování jízdního řádu, nicméně náš vliv je v tomto případě deset procent. Za zbytek mohou faktory, které neovlivníme,“ uvedl Jiří Ješeta, náměstek ředitele ČD odpovědný za osobní dopravu.
Největší spokojenost naopak České dráhy evidují u nákupu jízdních dokladů a přístupu vlakového personálu. Tady se hodnocení v průměru pohybuje okolo 4,6 hvězdiček, uvedly ČD v tiskové zprávě.
Rychlovlaky v Česku mají problém: příliš mnoho zastávek. Zbrzdí je a zdraží |
Šanci hodnotit uplynulou jízdu ale nemají všichni cestující, ale pouze ti, kteří mají jízdenky zakoupené elektronicky prostřednictvím aplikace Můj vlak. Tuto formu odbavení v současnosti používá zhruba 40 procent cestujících s Českými drahami a podíl lidí s elektronickou jízdenkou stále roste. Například současný 40procentní podíl představuje ve srovnání s předcovidovým rokem 2019 patnáctiprocentní nárůst.
Zavedení hodnocení služeb Českých drah je jedním z kroků, kterým chce ministerstvo dopravy přitáhnout více lidí k cestování po železnici. „Bude to předmětem pravidelného vyhodnocování. Abychom viděli, kde nás ještě tlačí bota a kde už jsou cestující spokojeni,“ popsal smysl hvězdičkového hodnocení ministr dopravy Martin Kupka.
Ten souběžně s zavedením hodnocení oznámil i podmínky, za kterých se vedení Českých drah dočká odměn. Pravidla, takzvaná KPI, už dříve před tím zavedl u státního správce kolejí – Správy železnic.