ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Chaosu na železnici má bránit koordinátor výluk. Získá nové pravomoci

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Už dva roky rozkopaný čtrnáctikilometrový úsek mezi Poříčany a Velimí na trase mezi Prahou a Kolínem má jedinou dostatečně kapacitní alternativní objízdnou trasu v podobě severněji umístěné tratě přes Poděbrady, Nymburk a Čelákovice. Ta je ale v současnosti mezi Čelákovicemi a Prahou rovněž rozkopaná. Efektivní odklon není možný ani přes Sadskou, protože lokálka mezi Nymburkem a Poříčany je jen jednokolejná. To je jedna z celé řady výtek, kterou k plánování výluk na Správě železnic mají dopravci. Ty má nově řešit koordinátor výluk.

Jsou i další, třeba případ hlavního nádraží v Brně, kde v průběhu roční rekonstrukce zajížděly vlaky na jižní nádraží. Přestože práce na rekonstrukci kolejiště a opravě mostů přes Křídlovickou a Hybšovu ulici skončily před dvěma roky, výluky v okolí Brna trvají. Stavební práce se totiž přesunuly o kus dál na most přes Šámalovu ulici a vlaky zde opět jezdí jen po jedné koleji, přestože při lepší koordinaci se mohly oba projekty podle Sdružení dopravců Svod Bohemia stavět zároveň.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se