- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vlak EC Břeclav-Brno , doba jízdy 33minut (při max. 160km/h) , v případě 200km/h by byl čas cca 29 minut .. investice stovek milionů? na takovém kousku trati zatím asi ne.
Zrovna na tomto úseku by to stovky milionů nebyly, neb na téhle trati nejsou s jedinou výjimkou žádné úrovňové přejezdy...
ale musí být nový železniční svršek, lokomotivy, vagony a nádraží a signalizace.Jinak není naprosto žádný problém.
Vůbec ne. Signalizace, několik zbylých přejezdů, a nová legislativa by řekla, jestli něco s nástupištěma. Zkuste si o tom něco přečíst.
"Dráhy navíc během příštích let získají dvacet lokomotiv 380 ze Škody Transporation, které dvoustovku umějí."
Odkud pochází informace v tét formě? 380 už tahá úspěšně zkušebně nákladní vlaky, na podzim to bude zkoušet s osobními, a ke konci roku bude možná hotová celá dvacítka. S prodejem ČD se čeká na splnění všech podmínek, tedy na razítka příslušných úřadů i pro okolní země. Snad to bude letos, možná příští rok. Ale formulace "během příštích let" navozuje překvapivě dojem mnohem delšího horizontu. Je k tomu nějaký důvod?
Jak jezdí s nákladními vlaky někdo zachytil na videjko: http://www.youtube.com/watch?v=QhV2ZJ4pz54
Takhle jezdí zatím první kus, číslo 007. Brány Škodovky opustilo ještě šest dalších, zatím směrem na zkušební okruh u Velimi .
Tak už je každému jasné, jak nesmyslný plivanec je v tom odkazovaném článku "
Stát
pořídí měřicí vozy za půl miliardy. Pro rychlejší tratě, než má"?
Já bych moh bejt třeba prezidentem USA... Chybí mi ale americký občanství a hlasy americkejch voličů... Nebo bych moh bejt taky nejlepšim hokejistou na světě... Chybí mi ale talent a trénink... :-D :-D :-D
Hoši co kdybyste tam napsali něco ve stylu "České dráhy usilují o zvýšení maximální rychlosti vlaků na 200km/h" Nezlobete se na mě, ale takhle to vypadá jako kdyby to psal nějakej sexy mozek tohleto...
V článku vlastně není, že by o to České dráhy vysloveně usilovaly. Ty jen kritizují, že už se to nemohlo udělat dávno. Usiluje o to stát prostřednictvím své státní organizace Správa železniční dopravní cesty.
Mnohem efektivnější a bezpečnější by bylo postavit oddělenou vysokorychlostní železnici čistě pro osobní přepravu již projektovanou na vysoké rychlosti - po vzoru Shinkansen a TGV. Různé modernicace jsou velmi nákladné a málo efektivní. Zejména v ČR. Jinak nechápu, proč nělze mít úrovňové přejezdy, když třeba v Rusku jezdí vysokorychlostní vlaky Sapsan po trati se speciálně upravenými přejezdy, kde se vysunou zábrany tak, aby na trať nešlo vjet.
Koridor a rychlodráha jsou dvě naprosto jiné věci. Koridor je potřeba, rychlodráha se bude stavět tak, jako tak. Jsme uprostřed Evropy, jiná možnost není.
to je šílený.za nás jezdila pára devadesátkou a jakej to byl šrumec...........
Ve Francii jezdí 320, a mohli by 350 km/h. O Číně a Japonsku nemluvě, možná se brzy dočkáme Šinkansenu na 400 km/h.
a hikari 500............
ono by uplne stacilo kdyby ty slavne "koridory na 160km/h" byly skutecne staveny na 160km/h (v praze se pinda rozjede a pred svinovem pribrzdi) a ne jak ted.
Nestačilo, 160 km/h železnice může úspěšně konkurovat autobusu na dálnici, ale autu jen ekonomicky, časově moc ne.