Diskuze

Vlaky by mohly jezdit až dvoustovkou, chybí ale zabezpečení i zákony

Cestující po českých železnicích by se mohli dočkat jízdy až dvousetkilometrovou rychlostí. Správa železniční dopravní cesty už tuto rychlost vlaků zkušebně testuje na trati mezi Pardubicemi a Chocní a Břeclaví a Vranovicemi u Brna. Na takové cestování by se ale muselo změnit zabezpečení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DS

daveos

29. 6. 2010 12:59
Úspora při 200 km/h

Vlak EC Břeclav-Brno , doba jízdy 33minut (při max. 160km/h) , v případě 200km/h by byl čas cca 29 minut .. investice stovek milionů? na takovém kousku trati zatím asi ne.

0 0
možnosti
JK

PepaK

29. 6. 2010 18:03
Re: Úspora při 200 km/h

Zrovna na tomto úseku by to stovky milionů nebyly, neb na téhle trati nejsou s jedinou výjimkou žádné úrovňové přejezdy...

0 0
možnosti
CR

chemba

28. 6. 2010 14:50
Vlaky by mohly jezdit až dvoustovkou

ale musí být nový železniční svršek, lokomotivy, vagony a nádraží a signalizace.Jinak není naprosto žádný problém.

0 0
možnosti
JD

tarten

28. 6. 2010 17:12
Re: Vlaky by mohly jezdit až dvoustovkou

Vůbec ne. Signalizace, několik zbylých přejezdů, a nová legislativa by řekla, jestli něco s nástupištěma. Zkuste si o tom něco přečíst.

0 0
možnosti
JD

tarten

28. 6. 2010 0:29
"Dráhy navíc během příštích let získají dvacet lokomotiv 380

"Dráhy navíc během příštích let získají dvacet lokomotiv 380 ze Škody Transporation, které dvoustovku umějí."

Odkud pochází informace v tét formě? 380 už tahá úspěšně zkušebně nákladní vlaky, na podzim to bude zkoušet s osobními, a ke konci roku bude možná hotová celá dvacítka. S prodejem ČD se čeká na splnění všech podmínek, tedy na razítka příslušných úřadů i pro okolní země. Snad to bude letos, možná příští rok. Ale formulace "během příštích let" navozuje překvapivě dojem mnohem delšího horizontu. Je k tomu nějaký důvod?

0 0
možnosti
JD

tarten

28. 6. 2010 0:52
Re: "Dráhy navíc během příštích let získají dvacet lokomotiv 380

Jak jezdí s nákladními vlaky někdo zachytil na  videjko: http://www.youtube.com/watch?v=QhV2ZJ4pz54

Takhle jezdí zatím první kus, číslo 007. ;-) Brány Škodovky opustilo ještě šest dalších, zatím směrem na zkušební okruh u Velimi .

0 0
možnosti
JD

tarten

27. 6. 2010 21:24
"Stát pořídí měřicí vozy za půl miliardy. Pro rychlejší..."

Tak už je každému jasné, jak nesmyslný plivanec je v tom odkazovaném článku "

Stát

pořídí měřicí vozy za půl miliardy. Pro rychlejší tratě, než má"?;-D

0 0
možnosti
JP

kjuba.pavlicek

27. 6. 2010 15:08
To je teda název jak stehno

Já bych moh bejt třeba prezidentem USA... Chybí mi ale americký občanství a hlasy americkejch voličů... Nebo bych moh bejt taky nejlepšim hokejistou na světě... Chybí mi ale talent a trénink... :-D :-D :-D

Hoši co kdybyste tam napsali něco ve stylu "České dráhy usilují o zvýšení maximální rychlosti vlaků na 200km/h" Nezlobete se na mě, ale takhle to vypadá jako kdyby to psal nějakej sexy mozek tohleto...

0 0
možnosti
JD

tarten

27. 6. 2010 21:33
Re: To je teda název jak stehno

V článku vlastně není, že by o to České dráhy vysloveně usilovaly. Ty jen kritizují, že už se to nemohlo udělat dávno. Usiluje o to stát prostřednictvím své státní organizace Správa železniční dopravní cesty.

0 0
možnosti
;

;-)

27. 6. 2010 12:50
"modernizace" koridorů byla černou dírou na peníze

Mnohem efektivnější a bezpečnější by bylo postavit oddělenou vysokorychlostní železnici čistě pro osobní přepravu již projektovanou na vysoké rychlosti - po vzoru Shinkansen a TGV. Různé modernicace jsou velmi nákladné a málo efektivní.  Zejména v ČR. Jinak nechápu, proč nělze mít úrovňové přejezdy, když třeba v Rusku jezdí vysokorychlostní vlaky Sapsan po trati se speciálně upravenými přejezdy, kde se vysunou zábrany tak, aby na trať nešlo vjet.

0 0
možnosti
1

109e

27. 6. 2010 13:22
Re: "modernizace" koridorů byla černou dírou na peníze

Koridor a rychlodráha jsou dvě naprosto jiné věci. Koridor je potřeba, rychlodráha se bude stavět tak, jako tak. Jsme uprostřed Evropy, jiná možnost není.

0 0
možnosti
S

sámvelkýmao

27. 6. 2010 12:30
no

to je šílený.za nás jezdila pára devadesátkou  a jakej to byl šrumec...........

0 0
možnosti
JD

tarten

27. 6. 2010 2:17
Například v Německu mohou vlaky jezdit až třísetkilometrovou

Ve Francii jezdí 320, a mohli by 350 km/h. O Číně a Japonsku nemluvě, možná se brzy dočkáme Šinkansenu na 400 km/h.

0 0
možnosti
S

sámvelkýmao

27. 6. 2010 12:31
Re: Například v Německu mohou vlaky jezdit až třísetkilometrovou

a hikari 500............

0 0
možnosti
JJ

nenápadně maskovaný Kei

26. 6. 2010 21:33
nanic

0 0
možnosti
JK

kuchi22

26. 6. 2010 19:26
stacilo by

ono by uplne stacilo kdyby ty slavne "koridory na 160km/h" byly skutecne staveny na 160km/h (v praze se pinda rozjede a pred svinovem pribrzdi) a ne jak ted.

0 0
možnosti
JD

tarten

27. 6. 2010 2:19
Re: stacilo by

Nestačilo, 160 km/h železnice může úspěšně konkurovat autobusu na dálnici, ale autu jen ekonomicky, časově moc ne.

0 0
možnosti