Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Rychlovlakem z Prahy do Brna za 350 korun. Připlácet se Čechům nechce

Zatímco Správa železnic přechází s přípravou vysokorychlostních tratí postupně do fáze územního řízení, akademici z pražské Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy a brněnské Masarykovy univerzity zjišťovali, za jakých okolností by byli Češi ochotní přesednout z aut do vlaků, případně vysokorychlostní soupravy vyměnit za lety na krátkou vzdálenost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ŠF

Ono to chvíli potrvá. Než se to uskuteční, z dnešních mladých budou mezitím penzisté.

0 0
možnosti
Foto

350? super!

Tedy pokud budu v Brně za hodinu, vlak bude jezdit na čas. To znamená s minutovou přesností a nebude na trati 3 dny v týdnu výluka.

Domnívám se, že v takovém případě si své zákazníky brzy najde.

2 0
možnosti
OB

VRŽ nemá v Čechách opodstatnění.... Díky časové náročnosti přípravy a to už vůbec nevíme o délce výstavby (20-30let) a těchnakladu na výstavbu ve 100vkach mld. Kč bude jízdenky po zprovoznění stát na dnešní ceny cca 3 tis. Kč, což nikdo nedá. Vlak s 10 cestujícími nedává ekonomicky smysl

... Prostě kravina. Navíc za 30 let budeme mít samoriditelna elektroauta nebo budeme létat a vlak bude celkem silné retro. Co si budeme povídat... do 10 let u nás nikdo ani nekopne, takže je to úvaha o ničem.

1 2
možnosti
BH

Je mi 47 let, s ohledem na svůj pokročilý věk, je šance, že se dožiji rychlovlaků v CZ poměrně mizivá.

3 0
možnosti
DM

Takže už ve dvou se to vyplatí autem.

3 0
možnosti
Foto

No když se počítá jenom palivo, pak ano.

0 0
možnosti
DB

Praha-BV je teď 3,5h I.tř. za 520.

Pokud by jel 2h, tak by za to těch tisíc nebylo nějaké mínus a zaplatil bych to rád.

Vúči autu je to už dnes velmi výhodné.

1 0
možnosti
VP

Příjde mi trochu zvláštní a hlavně i dost zbytečné debatovat o ceně služby, kterou teoreticky bude možné využít nejdříve za dekádu či dvě. Možná.

12 0
možnosti
JS

To je věštění z křišťálové koule. Do té doby se může ekonomická situace, daně a ceny výrazně změnit. S ohledem na současné trendy lze předpokládat, že například daně na naftu mohou vystoupat tak vysoko, že dálkový autobus nebude dávat ekonomický smysl a vlaku nedokáže konkurovat. A krátké vnitrostátní lety budou zakázané nebo výrazně zdaněné. Dálkové elektrobusy tu za 10 let nebudou.

EU rychlovlaky financuje, ta už si pohlídá, aby byly "konkurenceschopné".

0 0
možnosti
RS

V dnešních cenàch bych volil vlak v případě, že by byla cena za zpáteční jízdenku do 1000kč a doba jízdy 45-50 minut.

1 0
možnosti
Foto

Ono se nelze divit. Po liberalizaci železnice a příchodu open access soukromých dopravců před cca 10 lety, máme díky konkurenci na páteřních linkách železnici hrozně levnou. Když si to přepočteme na kupní sílu, je těžké někde hledat stát, kde jsou na tom na páteřních linkách líp.

Pak je logické, že si moc lidí připlatit nechce. Nejsme na to zvyklí, když posledních 10 let jezdíme za skvělé ceny a kvalita služby se díky konkurenci hodně zvedla. Především u ČD, které konkurence dost dokopala k velkým pokrokům...

9 0
možnosti
LK

L12u53k73á94š 63K48ř53í62ž

29. 12. 2022 11:40

No jedna věc je co lidé výplní v průzkumu a druhá co by si opravdu koupili. Když zacolinalo na trase Praha-Ostrava jezdit Pendolino, tak cena za lístek byla cca o třetinu vyšší než jinými vlaky a přesto jsem občas narazil na to, že byly všechny místa vyprodané.....la to ta časová úspora nebyla zase tak velká a byla dána hlavně menším počtem zastávek..

3 0
možnosti
Foto

Do 1000 směšná cena pokud je tam člověk za hodinku max 90min.

2 0
možnosti
RJ

Ne každý je ochoten to dát. Ani já před lety jsem nebyl ochoten dát za rychlíkový příplatek 16 Kčs. Rychlíků jezdilo málo. Problém vidím v celkové síti a návaznosti. Pokud bude fungovat hromadná doprava i na lontě, tak nebudu potřebovat auto. Zatím to drhne a nefunguje. A o spolehlivosti bych také raději nepsal. Jsem velký fanda železnice a když vidím neschopnost státu rozkouskováním naší dráhy, železné lavičky, bourají se čekárny tak se vyhání lid z vlaků.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

22. května 2024

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo...

Zelení navrhují soupis majetku a daň z bohatství. Vtip, reagují ekonomové

23. května 2024  14:25

Strana zelených přišla před volbami do Evropského parlamentu s návrhem, jak alespoň částečně...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Smrt v oblacích. Let do Singapuru má po silných turbulencích jednu oběť

21. května 2024  14:37,  aktualizováno  15:23

Třiasedmdesátiletý Brit zemřel a dalších třicet lidí se zranilo při silných turbulencích, které...

Solidarita se nekoná. Německo od léta zvýší přirážku za tranzit plynu

24. května 2024

Kontroverzní přirážka za tranzit plynu z Německa se od července zvýší. Poplatek prodražující...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Ruské soudy kryjí Gazprom. UniCredit přijde o majetek, Slováci o arbitráž

17. května 2024  18:04,  aktualizováno  21:40

Soud v Petrohradě v pátek nařídil zabavit majetek italské bankovní skupiny UniCredit za 463 milionů...

Desítky dlužných miliard. Čechům rostou nedoplatky na daních, pojistném i clu

25. května 2024

V Česku narůstají dluhy na pojistném, daních i clu. Dluží firmy, OSVČ i jednotlivci. Důvodem může...

Orbán chce v Budapešti vystavět malou Dubaj. Pomoci mají arabské peníze

25. května 2024

Maďarská vláda plánuje v hlavním městě Budapešti postavit malou Dubaj. Moderní výstavba výškových...

Levné čínské zboží zaplavuje Unii. Němci tlačí na revizi celní politiky

25. května 2024

Německo usiluje o zrušení daňové úlevy, která zejména čínským e-shopům umožňuje prodávat své...

Polsko zvažuje zkrácení pracovního týdne na 35 hodin, nebo volné pátky

25. května 2024  8:45

Polské ministerstvo práce a sociálních věcí analyzuje dva návrhy na zkrácení pracovního týdne,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!