Diskuze
Rychlovlakem z Prahy do Brna za 350 korun. Připlácet se Čechům nechce
Děkujeme za pochopení.
Š31t52e72f48a31n 21F65r79i90č37a
Ono to chvíli potrvá. Než se to uskuteční, z dnešních mladých budou mezitím penzisté.
M88i34l18o68š 39A82d10á16m72e87k
350? super!
Tedy pokud budu v Brně za hodinu, vlak bude jezdit na čas. To znamená s minutovou přesností a nebude na trati 3 dny v týdnu výluka.
Domnívám se, že v takovém případě si své zákazníky brzy najde.
O37t66a63k70a93r 89B87e82r35á83n91e41k
VRŽ nemá v Čechách opodstatnění.... Díky časové náročnosti přípravy a to už vůbec nevíme o délce výstavby (20-30let) a těchnakladu na výstavbu ve 100vkach mld. Kč bude jízdenky po zprovoznění stát na dnešní ceny cca 3 tis. Kč, což nikdo nedá. Vlak s 10 cestujícími nedává ekonomicky smysl
... Prostě kravina. Navíc za 30 let budeme mít samoriditelna elektroauta nebo budeme létat a vlak bude celkem silné retro. Co si budeme povídat... do 10 let u nás nikdo ani nekopne, takže je to úvaha o ničem.
B49e46d38ř62i20c30h 16H55e42l83m
Je mi 47 let, s ohledem na svůj pokročilý věk, je šance, že se dožiji rychlovlaků v CZ poměrně mizivá.
D98o23m91i43n62i87k 33M21a71c24á67š
Takže už ve dvou se to vyplatí autem.
J80i78ř57í 42K37o40v95a98ř94í80k
No když se počítá jenom palivo, pak ano.
D83a71n 40B76a72r79t10o27l55d53i
Praha-BV je teď 3,5h I.tř. za 520.
Pokud by jel 2h, tak by za to těch tisíc nebylo nějaké mínus a zaplatil bych to rád.
Vúči autu je to už dnes velmi výhodné.
V74á23c70l80a96v 54P30o46u59s79t69k92a
Příjde mi trochu zvláštní a hlavně i dost zbytečné debatovat o ceně služby, kterou teoreticky bude možné využít nejdříve za dekádu či dvě. Možná.
J64i58ř14í 76S91l74a59v43í87č20e64k
To je věštění z křišťálové koule. Do té doby se může ekonomická situace, daně a ceny výrazně změnit. S ohledem na současné trendy lze předpokládat, že například daně na naftu mohou vystoupat tak vysoko, že dálkový autobus nebude dávat ekonomický smysl a vlaku nedokáže konkurovat. A krátké vnitrostátní lety budou zakázané nebo výrazně zdaněné. Dálkové elektrobusy tu za 10 let nebudou.
EU rychlovlaky financuje, ta už si pohlídá, aby byly "konkurenceschopné".
R28a48d53i20m 96S59v87o17b92o45d28a
V dnešních cenàch bych volil vlak v případě, že by byla cena za zpáteční jízdenku do 1000kč a doba jízdy 45-50 minut.
J34i67n21d64ř64i57c43h 97L81n83ě47n58i53č23k51a
Ono se nelze divit. Po liberalizaci železnice a příchodu open access soukromých dopravců před cca 10 lety, máme díky konkurenci na páteřních linkách železnici hrozně levnou. Když si to přepočteme na kupní sílu, je těžké někde hledat stát, kde jsou na tom na páteřních linkách líp.
Pak je logické, že si moc lidí připlatit nechce. Nejsme na to zvyklí, když posledních 10 let jezdíme za skvělé ceny a kvalita služby se díky konkurenci hodně zvedla. Především u ČD, které konkurence dost dokopala k velkým pokrokům...
L12u53k73á94š 63K48ř53í62ž
No jedna věc je co lidé výplní v průzkumu a druhá co by si opravdu koupili. Když zacolinalo na trase Praha-Ostrava jezdit Pendolino, tak cena za lístek byla cca o třetinu vyšší než jinými vlaky a přesto jsem občas narazil na to, že byly všechny místa vyprodané.....la to ta časová úspora nebyla zase tak velká a byla dána hlavně menším počtem zastávek..
S14t82a43n73i62s29l27a16v 12K51r54u96p11k41a
Do 1000 směšná cena pokud je tam člověk za hodinku max 90min.
R87o69m41a77n 61J75e84s24c47h30k20e
Ne každý je ochoten to dát. Ani já před lety jsem nebyl ochoten dát za rychlíkový příplatek 16 Kčs. Rychlíků jezdilo málo. Problém vidím v celkové síti a návaznosti. Pokud bude fungovat hromadná doprava i na lontě, tak nebudu potřebovat auto. Zatím to drhne a nefunguje. A o spolehlivosti bych také raději nepsal. Jsem velký fanda železnice a když vidím neschopnost státu rozkouskováním naší dráhy, železné lavičky, bourají se čekárny tak se vyhání lid z vlaků.
Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky
Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo...
Zelení navrhují soupis majetku a daň z bohatství. Vtip, reagují ekonomové
Strana zelených přišla před volbami do Evropského parlamentu s návrhem, jak alespoň částečně...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Smrt v oblacích. Let do Singapuru má po silných turbulencích jednu oběť
Třiasedmdesátiletý Brit zemřel a dalších třicet lidí se zranilo při silných turbulencích, které...
Solidarita se nekoná. Německo od léta zvýší přirážku za tranzit plynu
Kontroverzní přirážka za tranzit plynu z Německa se od července zvýší. Poplatek prodražující...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Ruské soudy kryjí Gazprom. UniCredit přijde o majetek, Slováci o arbitráž
Soud v Petrohradě v pátek nařídil zabavit majetek italské bankovní skupiny UniCredit za 463 milionů...
Desítky dlužných miliard. Čechům rostou nedoplatky na daních, pojistném i clu
V Česku narůstají dluhy na pojistném, daních i clu. Dluží firmy, OSVČ i jednotlivci. Důvodem může...
Orbán chce v Budapešti vystavět malou Dubaj. Pomoci mají arabské peníze
Maďarská vláda plánuje v hlavním městě Budapešti postavit malou Dubaj. Moderní výstavba výškových...
Levné čínské zboží zaplavuje Unii. Němci tlačí na revizi celní politiky
Německo usiluje o zrušení daňové úlevy, která zejména čínským e-shopům umožňuje prodávat své...
Polsko zvažuje zkrácení pracovního týdne na 35 hodin, nebo volné pátky
Polské ministerstvo práce a sociálních věcí analyzuje dva návrhy na zkrácení pracovního týdne,...