Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Stát zrušil večerní rychlíky z Liberce do Ústí. Naštval turisty i studenty

Ministerští úředníci kvůli úspoře zrušili část posledních rychlíků z Liberce do České Lípy, Děčína a Ústí nad Labem. Jde o největší zásah do odjezdu posledního vlaku za posledních čtyřicet let. Cestujícím ani pracovníkům na dráze se nové úpravy jízdních řádů nelíbí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PV

P48a95v48e60l 41V69l21a68s

20. 9. 2013 9:20

Hlavně že nezrušili zcela zbytečné, málo užívané rychlíky přezdívané Švejk z Prahy do Budějovic přes Beroun, Březnici. Jde o motorové rychlíky nesmyslně jedoucí z Prahy do Zdic po elektrifikované trati chvíli před a po rychlíku Praha Plzeň. Stát na ně doplácí 150 milonu. To se to ČD jezdí.

0 0
možnosti

M63a73r28e44k 82Š26i85m21o31n

13. 9. 2013 13:56

Když je ten večerní vlak tak vytíženej, proč ho neprovozuje někdo bez dotací? Pan Jančura na to má vozítka, mohl by, ale to by musela byrokracie fungovat trochu rychleji.

0 0
možnosti
RJ

Poslední vlak je pochopitelně obvykle vytížený nejméně. Ale to neznamená, že by se měl rušit.

Posuzovat by se měla vždy celá linka. Ti lidi co jezdí tím posledním vlakem totiž logicky ubudou i z některého ranního či dopoledního spoje v opačném směru. Navíc mnoho lidí z toho předposledního bere ten poslední jako rezervu, kdyby se v práci či ve městě zdrželi a když ten spoj skončí, přesunou se do aut taky.

A hlavně, ta "úspora" je pouze virtuální. Pro dopravce to neznamená úsporu počtu souprav, které musí mít, většinou to neznamnená ani úsporu stavu personálu. Pro SŽDC se nesníží náklady na údržbu trati. "Ušetří" akorát objednavatel, protože jsou platby dohodnuté podle vlakokilometrů, což je ukazatel, který má s náklady na provoz společného poměrně málo.

Pokud by byly smlouvy napsány pořádně (jakože smlouvy vzešlé z výběrových řízení snad už jsou), tak škrtnutím posledního spoje způsobí přepočet ceny za vlkm, takže objednavatel neušetří téměř nic. Podmínky soutěže (a tedy vysoutěžená cena) prostě předpokládaly určitý rozsah provozu a ty podmínky objednavatel tímto "osekáváním" porušuje.

0 0
možnosti
Foto

Jasně. Bezva. Odřízněte nás ještě důkladněji od světa. Co s námi jiného, že? Je to další rána už tak - co se železnice týče - jednoznačně nejzanedbanějšímu a nejopomíjenějšímu regionu / kraji v celé republice. Nažeňte nás do automobilů a pak se škodolibým úšklebkem sledujte, jak bouráme a nebo poslouchejte sakrování v nekonečných kolonách. Snažím se s dětmi využívat železnici jak je to jen možné (jsme z Liberce, děda z České Lípy, babička u Turnova, chalupa na Trutnovsku, mnoho kamarádů ve Frýdlantském výběžku), ale namísto zlepšování se situace rok od roku zhoršuje. Výrazně zhoršuje. A nemelte o výrazném pokroku v kvalitě dopravy na železnici, protože ten se našeho regionu absolutně netýká. Ano, tento krok mi opravdu hodně vadí (a není jediný).

2 0
možnosti
VJ

Podívejte se po čem jezdí moderní "Stadlery" na trati do Tanvaldu. Možná, že se začnete bát na této trati cestovat. Zlaté padáky na jedné straně za neschopnost, rušení na druhé straně za "šetřením". Tady byla lépe renovovaná trať pouze do Hrádku. Copak tu asi nového za ta léta dráhy přinesly? Třeba snahu o nějakou elektrifikaci a zvýšení rychlosti? Jednou za dvacet let vycházela v novinách jakási pohádka o nějakém koridoru. A i to, po novém rozhodnutí vlády už není ani pohádka. Hanba! Žije v okolí Liberce kolem 200 000 lidí a zatím tady chtějí žít. Tak jim v tom laskavě nebraňte!

2 0
možnosti
Foto

Oni nám v tom nebrání. Naopak se snaží nás tu udržet za jakoukoli cenu ;-)

0 0
možnosti
MN

Jen další rána opomíjenému severu.  Není zde práce, nízké mzdy (když už práci někdo má), soužití s nepřizpůsobivými a tím pádem znehodnocené nemovitosti. Kdo může, stěhuje se pryč.

5 0
možnosti
Foto

...a teď musí brzy, protože jinak mu ujede i poslední vlak

1 0
možnosti
OP

Liberec, třetí nějlidnatější město Čech. Na trase rychlíků je cca 40-ti tisícová Česká Lípa, Děčín 50tis. obyvatel... to nejspíš úředníky nezajímá... a co okolní obce na rychlíkové lince?

7 0
možnosti
Foto

Výborná je také návaznost spojů od padesátitisícového Jablonce. Přijedete osobákem do Liberce ("R" tady neexistují) a rychlík směr Č.L., Dc a UL Vám ujede o pár minut - kolikrát se vlaky minou v kolejišti lb nádraží - a další jede za dvě hodiny. To je teprve motivace pro cestování vlakem.

1 0
možnosti
TZ

A kdy už konečně to naše slavné ministerstvo postaví nějakou pořádnou trať do Liberce? Do té doby by tam zatím mohli propustit většinu svých úředníků, aby jsme také něco ušetřili za jejich provoz.

5 1
možnosti

A24l91a58n 21Ř36e30p37k38a

11. 9. 2013 20:01

Hmm, to by mě zajímalo, jestli náhodou někdo nedělá cestičku pro Jančuru;-) Napřed spoje zrušit a pak je s velkou slávou obnovit a to sice s novými vlaky, ale samozřejmě i vyšší peníze od státu. :-P

6 0
možnosti
DS

Stačí vyhlásit tendr, a ČD nikdo nebude bránit se přihlásit.

0 0
možnosti
Foto

J38i86ř70í 46E30r26b46e77n

11. 9. 2013 17:10

"Růstem cen energií se některé spoje nevyplácely" - hm, stát už desítky let ignoruje železniční potřeby liberecké aglomerace a dosud tam ani nenatahal troleje - tak jak tedy může cena energií mít vliv na ekonomiku naftového hydrodynamického pohonu? Jo, kdyby šlo o dieselelektrické vozy, pak by člověk pochopil, že nějaký idiot s funkcí na MDS viděl slovo elektrický a začal škrtat...

11 2
možnosti
MM

A ona se nafta za léta nezvyšlovala? Krom toho, do vlaku je počítáno vše - od uklízečky, až po osvětlení na zastávkách ;-)

5 2
možnosti
JP

dálnice z prahy tam vede, ti co o tom rozhodli víc nepotřebují

10 0
možnosti
MM

Bohužel to tak vypadá :-(

7 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum

25. dubna 2024

Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!