Společnost má kromě samotných stavebních prací na trati, která prochází obtížně přístupným úsekem šumavských lesů a stoupá k nejvýše položené železniční zastávce v Česku, vytvořit i dokumentaci pro sanaci trati a následně zajistit nestabilní svah proti dalšímu pohybu.
Stavební práce v tomto úseku tak mají podle uzavřené smlouvy trvat do poloviny příštího roku. Provoz vlaků, které v současnosti nahrazují autobusy, má být obnoven do 30. listopadu, tedy ještě před začátkem nového jízdního řádu na železnici.
„Řešení spočívá v zajištění stability náspu provedením opěrných zdí. Dále z důvodu zlepšení stability dojde k posunutí koleje na horní straně náspu směrem dovnitř oblouku. Z tohoto důvodu budou nahrazeny dřevěné pražce pražci tvaru Y a bude zde zřízena bezstyková kolej,“ uvedla v deníku Zdopravy.cz mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.
Vydatné deště způsobily komplikace v železničním provozu i na jiných místech. Začátkem září se sesunul svah na železniční trať mezi Ledčí nad Sázavou a Vlastějovicemi, které cestující přezdívají Posázavský Pacifik. Od března 2017 je pak kvůli sesuvu svahu přerušený provoz na úvraťové horské železnici z Dubí u Teplic do krušnohorské Moldavy.