Diskuze
Šéf Wizz Airu: Ceny letenek budou dál klesat, poplatků přibude
Děkujeme za pochopení.
dívenka prostá
ti woe
100%ni amortizace za rok! Ti nemaš mali prostor ke snižovani ceni letenki, ale celi ocean!
Ehmuhm
internet
za 20 let, az napoji Uhry na internet, zavedou online checkin... uz se tesim
kiliannedory
Re: internet
nestraš - to by se tu tak za padesát až sto let mohli objevit i Slováci
kramora
Ten seficek si fandi
Ten pan si strasne fandi. Napr. na Charleroi letet je uplne nestesti. Letiste je vzdalene cca 100 km od Bruselu a doprava do mesta zadna, zadne autobusy nebo neco podobneho, jen drahy vlak. Navic na letisti Charleroi delaji strasny prohlidky, nemuzete mit mimo kabinoveho zavazadla u sebe nic, ani kabelku, ani treba tasticku na krku s penezi, ledvinku.
Se Skyeurope se to vyplati vic, oni opravdu letaji do poli. Navic personal jsou prevazne Madari, neprijemni.
Skyeurope je opravdu lepsi a leta primo na hlavni letiste.
stepik7
Re: Ten seficek si fandi
Charleroi je 65 km od Bruselu a jezdí odtud přímý autobus nebo lze cestovat přes Charleroi-cena je cca 10eur/os. Ze Zaventem jezdí bus za 4 eura, rozdíl není zas tak výrazný. Autobus navíc nejezdí až do centra, někdy jen k evops.institucím na Schumana,což je ještě kus cesty. Jinak cesta vlakem může být ještě levnější,záleží,jak často jezdíte do Belgie (mají velmi dobrý systém slev). Od výstupu z letadla to trvá na Zaventem v průměru cca 20 min. než se člověk dostane k autobusu, je to opravdu dost nepřehledné a prohlídky jsou podle mě naopak horší právě na Zaventem než na Charleroi, jelikož je to obrovské letiště, někdy jdou zde i půlhodinové fronty na bezp.kontrolu. Z toho plynou i častá obrovská zpoždění letadel, letiště není zřejmě na takový provoz letadel stavěné.
Pokud člověk nejede na jednodenní jednání do Bruselu a vyloženě nepospíchá, tak je Charleroi OK. V nejhorším případě člověk ušetří tak max. půl hodiny/1cestu. Jako turista nebo rezident bych proto bez obav volil Charleroi.
MychalB
Když jsme u toho, co vlastně zůstává v ceně letenky?
A má ta letenka ještě smysl?
Pro srovnání - ať už vlaková nebo autobusová doprava - jeden lístek, v jehož ceně jsou zakalkulovány: část pořizovací ceny vozidla, údržba, náklady na palivo, náklady na dopravní cestu (mýtné / poplatek za ujeté km po kolejích), náklady na personál zajišťující přepravu, náklady na příslušné služby (např. u SA ono kafe, tisk, film v ceně jízdenky...) + zisk společnosti.
U letenek dokážu jako samostatný poplatek pochopit ještě tak tu cenu za odbavení na přepážce (pokud je i jiná možnost, ale stejně tu zástupkyni let. společnosti na přepážce platím, ať pro daný let odbaví 20 nebo 100 % cestujících) a poplatek za platbu kartou. Na co je mi ovšem známa výše palivového příplatku (pokud po mně nechtějí v době odletu doplatek kvůli nárůstu oproti ceně při koupi letenky - což asi těžko), je mi záhadou. Stejně se v ceně leteckého paliva nikdo normální neorientuje.
kramora
Re: Když jsme u toho, co vlastně zůstává v ceně letenky?
On si ten pan strasne fandi. Letaji na strasne vzdalena letiste, odkud neni
vubec doprava do mest, leda draha.
Xladi
jednoduše řečeno zaplatí se stejně
Protože bez letištné taxy neodletím, bez odbavení také ne a letenka se taky musí nějak zaplatit. Letenka může stát halíř, ale co z toho když bez milionu poplatků stejně neodletím. Taky mě fascinuje jak si letecké společnosti zvykly na palivové příplatky a nezrušili je ani když stál barel 40 dolarů.
GoogleBomber
Když to nejde po dobrém...
Kdo je majitel tohoto vzdušného čaroděje? Taková expanze v době krize není normální.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...
Česká národní banka znovu snížila úroky. Hypoteční úvěry přesto nezlevňují
Premium Radní České národní banky na svém zasedání ve čtvrtek snížili úroky o půl procentního bodu. Sazba...
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Turecko utnulo obchod s Izraelem, pro něj to je diktátorské porušení dohod
Dva nejmenovaní turečtí představitelé agentuře Bloomberg sdělili, že jejich země zcela zastavila...
Gazprom je po propadu exportu poprvé za více než 20 let v hluboké ztrátě
Čisté ztráty 629 miliard rublů (161 miliard Kč) zaznamenal v loňském roce ruský plynárenský gigant...