„Z lidského ohledu tak již nic nestojí v cestě tomu, aby letiště 31. října otevřelo,“ řekl ministr Daldrup. Letiště ve čtvrtek od vrchního úřadu pro letecký provoz pro spolkové země Berlín a Braniborsko dostalo povolení ke zprovoznění areálu a také osvědčení provozovatele.
Oba doklady jsou pro otevření nezbytné. Již na konci dubna získalo letiště od stavebního úřadu povolení k užívání Terminálu 1, který je centrem nového leteckého uzlu. Uvedení letiště do provozu bylo původně plánováno na rok 2011, termín byl později několikrát odložen.
„Letiště Willyho Brandta je jedním z nejvýznamnějších infrastrukturních projektů Německa,“ řekl ministr dopravy Braniborska Beerman. Dodal, že letiště je klíčové pro rozvoj regionu.
Před týdnem letiště oznámilo, že hotov je také Terminál 2, který s kapacitou šest milionů cestujících ročně bude sloužit jako rozšíření Terminálu 1. Prozatím ale bude otevřen jen Terminál 1, neboť jeho roční kapacita 27 milionů cestujících je v nynější koronavirové krizi podle Daldrupa dostačující. Zprovoznění dvojky se tak předpokládá nejdříve na jaře příštího roku.
Nové letiště, které leží na jihu německé metropole na braniborském území, se začalo budovat před 14 lety. Kvůli problémům s včasným dokončením se ale stalo symbolem neschopnosti politiků dotahovat velké stavební projekty. Letiště do budoucna nahradí dvojici stávajících berlínských vzdušných přístavů - Tegel a Schönefeld.