- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na to je jednoduchá rada: dodavatel dostane zaplaceno v několika splátkách, první nejdříve po dvou letech provozu. Bohužel se to prodraží o úroky, ale kdo to bude platit tady?
A hlavně, proč firmy jako Eurovia vídám na silničních stavbách dodnes? Ti lidé by si neměli už nikdy ani škrtnout.
když nemáš o stavařině ani páru,tak tu ze sebe nedělej blba.
takhle to u nás chodí a ti co za to můžou, po té dálnici nejezdí, tak jim je to jedno...všechny co se na tom jakkoliv podíleli zavřít! eurovia by měla zaplatit novou dálnici, ale ať jí postaví někdo jiný
V každém případě velkou vinu na tomto šmejdu nese investor. Dovede si někdo představit soukromníka, který zadá za obrovské peníze výstavbu a nekontroluje její průběh? A protože Eurovia to věděla a byla zvyklá na takovouto práci, tak se s tím jako obvykle moc nepárala. Teď Eurovia tvrdí, že jde o politikum. Ale já jsem po té silnici jel a kromě vln jsem žádné politikum neviděl. Ostatně tatáž firma má na svědomí spadlý most a mrtvé ve Studénce.
teoreticky ani prakticky není mežné,v reálu uskutečnitelné aby při stavbě dálnice,rychl. komunikace ba ani u stavby silnice např. 1. třídy chybě tak zásadní kus nosné části podloží komunikace.To Vám přátelé zdělí každý stavař i ten poslední mladý nezkušený mistr na podobné stavě.Jde zajisté jen a pouze o politikum pro neznalé.
Politikum pro neznalé, ale silnice se vlní a vlní. Nezná politiku, mrcha jedna dálniční.
A co na to projektant...???
.
A co na to placený dozor investora...???
.
A co na to úředníci přebírající za stát stavbu...???
. NIC a VESELE SI DOMA CHROCHTAJÍ A mlaskají...
Stavební dozor? Zažil jsem jen menší stavby, ale počítám, že se to tak moc neliší.. Konkrétně: Rodinný domek kousek od Prahy, novostavba.. Měla se natahovat elektrika, druhý den, že přijde s dozorem i majitel. Tak se to zdrželo, dráty se začly tahat až ten druhý den. Hlavně, aby dole v hale byly vidět klubka fungl nových drátů patřičného průřezu. Fyzicky byl ve stěně jeden kabel, další si "rozměřovali". Majitel s dozorem přišli, viděli, odešli.. Za 5 minut se z dodávky vytáhlo klubko kabelu 0.75 a ten se tam opravdu roztatal. Na otázku, co bude, až to shoří jsem dostal dopověď: Je mi to u pr.. Tady mam podepsaný, že to je v pořádku.
No tak to objevili Ameriku. Struska se používala na Ostravsku jako náhrada za MZK (mechanicky zpevněné kamenivo) a štěrkodrť do konstrukčních vrstev vozovky zcela běžně. Vím o 4pruhové komunikaci v délce několika kilometrů, kde zcela jiná stavební firma (kterou nechci jmenovat neb ještě pořád kamarádíme) udělala přesně to samé a potom chtěli dodatečné schválení od projektanta. Když to projektant odmítl schválit se slovy "nejsem blázen" tak to dozor převzal bez schválení projektantem. A bylo vymalováno. A to je ta jedna komunikace o které vím. Osobně se DOMNÍVÁM, že u VĚTŠINY silnic a rychlostních komunikací stavěných v posledních letech na Ostravsku místo předepsaného (a drahého) kvalitního minerálního kameniva byl do konstrukčních vrstev vozovek ve skutečnosti použit odval nebo struska. Zdůrazňuji do konstrukčních vrstev, protože do vlastního tělesa násypu pod aktivní zónou je struska dobrá dost - teda pokud je objemově stabilní a nebobtná anebo pokud je zajištěno, že nepřijde do styku s vodou. Jenomže se z nějakého důvodu loví Eurovia i když máslo na hlavě tam mají všichni dodavatelé úplně stejné.
Jako do náspu je dobré prakticky cokoliv co nemění objem. Proč by měli vozit štěrk a písek přes půl republiky, když je hned vedle halda strusky a 3 haldy hlušiny z dolů. Jenže, jak správně říkáte, musí být zajištěno, že se ten objem opravdu nemění. A pokud dozor podepsal něco, co bylo zcela jinak než v projektu (a projektant to odmítl přepsat) tak by snad měl být zodpovědný za případné problémy. (A tady to je, v ČR za ně prakticky zodpovědný není)
Hlavne ze to prebral nekdo z RSD, ten asi taky dostal pekne namazano. Protoze takova dalnice nevznikne za den cili pokud tam nekdo chodi to kontrolovat, tak to musi videt.....
Ono je upřímně vcelku jedno, jestli dostal obálku, nebo byl jen líný a neobtěžoval se. Jednou to má v popisu práce, vznikla škoda patrně v řádu stamilionů, měl by za to jít do tepláků. Dnes dostane maimálně odebrané prémie.
"Je třeba zkoumat a prokázat, zda jde o příčinu nebo naopak následek zvlnění dálnice".
Tlustá vrstva kameniva zmizela díky zvlnění dálnice? Kam se hrabe David Copperfield, to se nedá srovnat!
Šutry nikam nezmizí prostě je tam ani nenasypali a nezhutnili. Stavělo se to v době kdy se vše šulilo tak snadno.
S odstupem času si začínám myslet, že kdyby tu dálnici postavili Izraelci a 20 nebo kolik let se jim to splácelo s tím že před předáním bude ta dálnice opravená tak ta suma nevypadá tak hrozně.
Může za to prý i stát?Proč?Chudák stát.Předpokládá se,že stavební firma může nedodržením norem a projektu vyrobit zmetek.Je povinností autorského dozoru projektanta a stavebního dozoru investora kontrolovat postup a kvalitu prováděných prací.Mohou za to tito tři králové-stavební firma,investor a projektant.Neobvyklý termín "bourat dálnici".Je nekvalitní jedna vrstva nebo celé těleso dálnice?V případě,že se jedná o jednu vrstvu pod vozovkou ,bylo by to zlé,ale ne katastrofální.Bylo by to něco jako GO D1.
Žák - opět lež jak vyšitá! Stát do dnešního dne silnici nepřevzal, to že se po ní jezdí, neznamená, že je oficiálně převzatá. A navíc kteří odbornící tvrdí, že se musí zbourat? Není trochu nápadné, že žádného nejmenoval? Nebo má snad na mysli Kočicu, který nemá žádné zkušenosti s dopravními stavbami, ale přesto byl jmenován do čela ŘSD jakožto "odborník"?