- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Připravené subjekty vidí v elektromobilitě velkou budoucnost již nyní. Ten kdo není připraven (VW ; Škoda) a nebo se mu to nehodí do krámu (plynařské loby) bude elektromobilitu kritizovat nebo její rozvoj miminálně zpomalovat.
No tak VW (celý koncern) pořád dokola omílá jak bude do pár let lídrem elektromobility a do roku 2025 že vytáhnou prodeje na 3 miliony ročně....
To rozhodně nevadí...jde o totální hloupost a slepou uličku.
Zlaté benzínaky
Zásadní problém je v možnosti dobíjení vlastně ve všech velkokapacitních garážích, které neexistují.
Pro každý nový bytový dům musí být předpisy daný počet parkovacích stání - elektrický rozvod a zásuvku nemají ani jedno. Takže pokud nemáte domek s vlastní garáží, tak nemůžete mít elektromobil, protože nemáte kde doma dobíjet.
Z důvodu spravedlnosti a rovných podmínek na trhu by měl každý dostat dotace na cokoli
Když vezmu celkové náklady, tak to stále považuji za slepou cestu.
Drahé auto (bez dotací), drahá infrastruktura. Vlastně ne úplně laciný provoz; jak dlouho vydrží baterky, za kolik jejich výměna??
A vidite nejakou jinou cestu, ktera by byla levnejsi? Protoze je docela zrejme ze na benzin na veky jezdit nemuzeme...
..."vázne i přes finanční pobídky"... Proboha proč pobídky? Když se v devadesátých letech v podstatě vytvářena dnešní síť benzínek (to co zbylo po socialismu fakt nebylo nic moc) tak snad dostával někdo nějaké pobídky?
Jo, pobidky byly docela bezne.....
Benzín má energetickou hustotu něco přes 10 kWh/kg. Tomu se akumulátory neblíží ani řádově (mají desítky, max 200 Wh/kg).
A dokud se tohle nevyřeší, je elektromobil dopravní prostředek, ovšem ne skutečná alternativa ke spalovacímu motoru.
V blízké budoucnosti určitě nevyřeší ! Před hodinou jsem mluvil s šéfkou nanokarbonu co dělá výzkum v této oblasti a jezdí po světě - nic se nikde ve výzkumu nehýbe - určitě nelze očekávat nějaký posun.
Tady jsou hezky popsané nevýhody vodíku. https://futureofworking.com/10-advantages-and-disadvantages-of-hydrogen-fuel-cells/
Pro všechny odpůrce eletromobility. Ona neexistuje žádná smysluplná alternativa. Ropa v tomto století dojde, množsví C02 v atmosféře vlivem spalování fosilních paliv je nejvyšší za posledních 800 tisíc let a strmě roste. Na globálním oteplování se už drtivá většina vědců shodne, na tom jaký to bude mít vliv na lidsko se můžeme jen dohadovat, ale nic příjemného to asi nebude. Vodík má zatím hodně nevyřešených problémů, LPG se vyrábí z ropy a CNG vyžaduje velké nádrže a jeho nejbližším producentem je Norsko a Rusko. Navíc jako celosvětová náhrada není vhodná. Být závislý na Rusku, do taky není žádné terno. Všechny další alternativy jsou v plenkách. Elektromobilita se zatím jeví jako nejvyzrálejší alternativa k ropě, ať se vám to nelíbí sebevíc. Skeptici sice namítnou, že elektřina se vyrábí spalováním uhlí, ale to se postupně mění ve prospěch obnovitelných zdrojů. Pouště za 6 hodin přijmou tolik sluneční energie, jako lidstvo spotřebuje za celý rok. Pokud má lidská civilizace přežít, nemáme moc na výběr a musíme se naučit energii ze slunce využívat efektivněji. Zmíněné Holandsko má hodně elektrodobíječek, ale taky má spoustu větrnných elekráren, z nichž ty auta nabíjí. Až začne ropa zdražovat, kdo myslíte, že se bude víc smát?:-)
Ropa dochází každý den už druhé století, pane Podlešáku. Zbytek vaší agitky nebudu komentovat.
Elektromobil je krok do slepé uličky. Dobíjení miliónu vozidel v podmínkách našich měst a panelákových sídlišť je chiméra. Perspektivu má pouze vodík. Tankování bez problému, Skladování taky. Ve výfuku voda.
Jo jo, elektroauta jsou neprekonatelny problem, ale auta na vodik, ktere maji problemu vice a nesrovnatelne vetsich rozmeru, ty jsou uplne v pohode :-D
Neco jako - nadzvukove dopravni letadlo je nesmyslne drahe, lepsi by bylo se dopravovat na mezikontinentalnich raktech, ty jsou praktictejsi...