Diskuze

Evropská města se snaží regulovat elektrokoloběžky. Narážejí ale na potíže

Elektrické koloběžky jsou čím dál populárnější ve městech napříč celou Evropou. S frekvencí užívání ale stoupá i počet nehod, některé bohužel skončily i smrtí. Města se proto snaží používání vozítek regulovat. Ne vždy je to ale jednoduché.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PN

Vadí mi, že se tu míchají sdílené elektrokoloběžky a elektrokoloběžky, které mají soukromí vlastníci. Protože jezdit na vlastní elektrokoloběžce má spoustu výhod při dojíždění, kratších přesunech a kombinování s rychlejší veřejnou dopravou. Jenže na to se nemyslí. Proč třeba nemůžou vyznačit síť pruhů po silnicích nižší důležitosti, kudy mohou jezdit?

0 0
možnosti
MJ

Auto jsou špatně, koloběžky jsou špatně, na autobusy nejsou řidiči....jak se vlastně podle soudruhů máme po těch městech pohybovat?!

0 2
možnosti
JM

J55i61ř43í 41M50a74c22e48k

18. 11. 2019 8:53

Mohl byste nějak rozvést, co mají elektrické koloběžky společného se socializmem? Je to zajímavá myšlenka.

0 1
možnosti

Koloběžka jako dopr.prostredek ANO. Koloběžka jako zábava pro turisty NE. Tím bych začal. Zákony na to jsou, jen potřeba rozlišovat. Např. turisté jen organizovaně na cyklostezky... může se to zdát nespravedlivé, ale místní obyvatele je třeba chránit, což je ve světě běžné. Viz. různá opatření na omezování množství turistů.

1 1
možnosti
VF

Lidi se chovaji jak se chovaji a pak se divi ze prijde regulace

1 0
možnosti
OS

Zákaz na úrovni zákona je bohužel jediným řešením, protože jakkoliv je to skoro nemožné, cykloběžci se chovají ještě hůř, než cyklisti. Ti, když už nic jiného, aspoň neparkují ty svoje krámy tak, aby se o ně někdo přerazil.;-€

1 0
možnosti
JM

J35i92ř31í 37M41a38c21e63k

18. 11. 2019 8:54

Ono by někdy docela stačilo důsledněji vymáhat již platné zákony, tak, jak to dělají jinde, a ne jen brečet, že Praha nemá moc možností.

0 0
možnosti
PM

P90e10t63r 80M21a33r74e74š

17. 11. 2019 14:47

Do Prahy se tenhle dopravní prostředek prostě nehodí, aspoň ne do centra a širšího centra. Teďka jsem je viděl v Budapešti a to bylo úplně o něčem jiném, na těch širokých bulvárech s tím nikdo až tak obtěžován nebo ohrožován nebyl. Ovšem parkování těch Lime krámů, to je stejný mor asi všude, lidi to zahazují jak jim to upadne od ruky a je jim jedno, jak moc s tím zablokují chodník.

7 0
možnosti
JM

J29i40ř76í 27M86a98c21e85k

18. 11. 2019 8:55

Docela by stačilo, kdyby odtahová služba svážela překážející koloběžky na záchytná parkoviště, jak to dělají s auty.

0 0
možnosti
PK

P72e33t43r 34K14a72l78i90n25a

17. 11. 2019 14:26

"Prvním úkolem je rozhodnout, zda koloběžky patří na chodníky, cyklostezky nebo silnice." Tak to je třeba u jízdních kol u nás dávno jasně definováno a podívejte se, jak to vypadá v praxi. Ve větších městech jezdí víc kol po chodníku než po silnici, navíc agresivním způsobem "všichni z cesty, teď jedu já", na přechodu pro chodce si myslí, že mají přednost před vozidly atd. atd. a zajímá to snad naši slovutnou MP nebo PČR? Takže vytvářet nějaký právní rámec pro provoz e-koloběžek je zhola zbytečné...

6 0
možnosti
JJ

J18i44ř46í 38J88o16h32n

17. 11. 2019 12:50

Společnost Lime to asi umí těm správným úředníkům a radním na magistrátu správně "vysvětlit", takže "nic nejde", nebo "je málo možností". Budou vánoce....

Stejně "složité problémy" byly se segwayi. Radní Dolínek také rok řešil, jaký tvar čepice má mít jezdec na zákazové značce.

5 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
5 0
možnosti
Foto

J50i67ř14í 77E38r64b27e30n

17. 11. 2019 11:57

Copak elektrokolobezka není jednostope motorové vozidlo?

8 0
možnosti
SS

Do 1000 W výkonu není...

0 0
možnosti