- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vadí mi, že se tu míchají sdílené elektrokoloběžky a elektrokoloběžky, které mají soukromí vlastníci. Protože jezdit na vlastní elektrokoloběžce má spoustu výhod při dojíždění, kratších přesunech a kombinování s rychlejší veřejnou dopravou. Jenže na to se nemyslí. Proč třeba nemůžou vyznačit síť pruhů po silnicích nižší důležitosti, kudy mohou jezdit?
Auto jsou špatně, koloběžky jsou špatně, na autobusy nejsou řidiči....jak se vlastně podle soudruhů máme po těch městech pohybovat?!
Mohl byste nějak rozvést, co mají elektrické koloběžky společného se socializmem? Je to zajímavá myšlenka.
Koloběžka jako dopr.prostredek ANO. Koloběžka jako zábava pro turisty NE. Tím bych začal. Zákony na to jsou, jen potřeba rozlišovat. Např. turisté jen organizovaně na cyklostezky... může se to zdát nespravedlivé, ale místní obyvatele je třeba chránit, což je ve světě běžné. Viz. různá opatření na omezování množství turistů.
Lidi se chovaji jak se chovaji a pak se divi ze prijde regulace
Zákaz na úrovni zákona je bohužel jediným řešením, protože jakkoliv je to skoro nemožné, cykloběžci se chovají ještě hůř, než cyklisti. Ti, když už nic jiného, aspoň neparkují ty svoje krámy tak, aby se o ně někdo přerazil.
Ono by někdy docela stačilo důsledněji vymáhat již platné zákony, tak, jak to dělají jinde, a ne jen brečet, že Praha nemá moc možností.
Do Prahy se tenhle dopravní prostředek prostě nehodí, aspoň ne do centra a širšího centra. Teďka jsem je viděl v Budapešti a to bylo úplně o něčem jiném, na těch širokých bulvárech s tím nikdo až tak obtěžován nebo ohrožován nebyl. Ovšem parkování těch Lime krámů, to je stejný mor asi všude, lidi to zahazují jak jim to upadne od ruky a je jim jedno, jak moc s tím zablokují chodník.
Docela by stačilo, kdyby odtahová služba svážela překážející koloběžky na záchytná parkoviště, jak to dělají s auty.
"Prvním úkolem je rozhodnout, zda koloběžky patří na chodníky, cyklostezky nebo silnice." Tak to je třeba u jízdních kol u nás dávno jasně definováno a podívejte se, jak to vypadá v praxi. Ve větších městech jezdí víc kol po chodníku než po silnici, navíc agresivním způsobem "všichni z cesty, teď jedu já", na přechodu pro chodce si myslí, že mají přednost před vozidly atd. atd. a zajímá to snad naši slovutnou MP nebo PČR? Takže vytvářet nějaký právní rámec pro provoz e-koloběžek je zhola zbytečné...
Společnost Lime to asi umí těm správným úředníkům a radním na magistrátu správně "vysvětlit", takže "nic nejde", nebo "je málo možností". Budou vánoce....
Stejně "složité problémy" byly se segwayi. Radní Dolínek také rok řešil, jaký tvar čepice má mít jezdec na zákazové značce.
Copak elektrokolobezka není jednostope motorové vozidlo?