Diskuze

Dálnice D3 povede přes Posázaví. Hotovo by mohlo být v roce 2028

Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) si stojí za tím, že dálnice D3 na jih Čech by měla vést přes Posázaví. Řekl to na úterním setkání středočeských starostů v Praze. Alternativní řešení v podobě zvýšení kapacity silnice I/3 by podle něj bylo sice levnější, ale vznikly by problémy mimo jiné na dálnici D1. Z I/3 by se podle ministra navíc nikdy nedala udělat plnohodnotná dálnice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

Neni to preklep? Nema tam byt 'hotovo v roce 2082?'

3 0
možnosti
Foto

������

0 0
možnosti
PN

P42a57v38e20l 81N82o68v15á94k

15. 9. 2020 16:19

Nejvíc mě fascinujou lidi, co proti tomu protestují a ohánějí se tím, že to naruší Posázaví. Přitom Posázaví je dlouhé desítky kilometrů a těch pěkných úseků je tam mraky. A tady bude jeden dálniční most, který bude viditelný a "naruší" tu pěknost na jednom úseku na jakou vzdálenost, jednoho kilometru, dvou? A o škodičích typu starosta Jesenice a jemu podobní, o těch radši nemluvím.

Podívejte se sakra do rakouských Alp - je tam krásně i přes dálnice co tam všude jsou.

Takže táhněte všichni aktivisti do míst kam se podívá jen celník a proboha už to dostavte.

9 3
možnosti
JT

J69o67s52e72f 38T70r88ö46g87l

16. 9. 2020 11:26

Ano. Podívejte se do Opárenského údolí, když je člověk dost ignorant tak může dálniční most s D8 i přehlídnout. Přes Posázaví má být obdobný, jen krapet delší.

Jinak Posázaví není ani CHKO a chataři je dost devastováno...

1 1
možnosti
JT

J55o30s72e85f 47T33r18ö12g64l

15. 9. 2020 13:47

Varianta přes Posázaví prošla hodnocením EIA jako přijatelná. Klíčový problém se skrývá v napojení do Prahy. Většina dopravy na dálnicích u Prahy směřuje do Prahy, tranzitu, který pojede po okruhu, je jen cca 30-40%. A tady je zakopán pes, protože od D3 není v plánu žádná radiála (původně plánovaná Krčská kolem IKEMu byla vyškrtnuta, není projednatelná). Alternativou je Vestecká radiála, která by převedla dopravu na D1 kratší cestou (fakticky původní zamítnutou trasou okruhu), je proti ní ale logicky velký odpor. Pokud nebude komplet v tunelu, je pravděpodobně také neprosaditelná. Zbývá tedy současná silnice I/602 (Vídeňská), která je dvoupruhová a už teď je cca dvojnásobně přetížená příměstskou dopravou a zácpy jsou tu na denním pořádku.

Pokud se postaví D3 a nepostaví se Vestecká spojka, bude to tu ještě horší a část lidí bude i nadále jezdit po I/3 a D1, které se navíc časem odlehčí, až bude dostavěna D35. I ta Vestecká spojka nakonec převede dopravy zpět sem. Z tohoto pohledu se alternativa se zkapacitněním I/3 nejeví úplně nesmyslná.

1 3
možnosti

Zkapacitnění I/3 naráží na to, že D1 má hned u jejího napojení přes 70 000 aut za den a dále i přes 80 000. A nevím, jak tu byste zkapacitnil.

1 0
možnosti
VF

Tak to je vtip roku, ještě malují kudy to povede a prej za 4 roky staví. D11 se řeší roky a hotovo má být taky 2028 a to bych řekl má náskok

5 0
možnosti
Foto

J89i85ř72í 79E14r49b21e38n

15. 9. 2020 15:51

Už se nemaluje, trasa je víceméně daná...

Pro úsek Pha-Jílové: V prosinci 2016 byla dokončena dokumentace pro územní rozhodnutí a probíhá inženýrská činnost související s vydáním rozhodnutí o umístění stavby. Dne 31. 10. 2018 byla podána žádost o vydání územního rozhodnutí. Předpoklad získání nepravomocného ÚR je do 12/2021.

V další fázi přípravy byly realizovány doplňující hydrogeologické průzkumy pro předběžný GTP (od 01/2019 do 11/2019) a také probíhá příprava realizace podrobných geotechnických průzkumů pro DSP. Probíhá řízení o výjimkách podle § 56 ZOPK. KÚ Plzeňského kraje vydal Rozhodnutí o výjimkách 18. 5. 2020. K vydanému rozhodnutí bylo doručeno 11 odvolání, probíhá odvolací řízení.

0 0
možnosti
VC

Korekce. Hotovo bude v roce 2058. Tak jak je zvykem.

4 0
možnosti
VD

Už se ví, jaký úseky přes Posázaví připadají v úvahu?

1 1
možnosti