Diskuze
Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně
Děkujeme za pochopení.
V58í61t 16J35ů22z10a
SŽDC nezvládá svůj hlavní úkol, ale uvažují o tom, že ho budou zneužívat na muzejnictví ....
J81a66r74e91k 91K44a35l65i74v45o32d24a
Nebya by fotografie "motorové jednotky 451"? Zdá se, že mi nějak chybí...
M26i26r98o78s83l54a22v 69Z21i73k47m70u32n47d
40 milionů jsou marginální peníze, daleko více se prohospodaří nesmyslnou organizací řady činností ... , např. financováním činnosti personálu restauračních vozů. Pokud si restaurační vůz = hospoda na kolečkách na sebe nevydělá, tak nemá v soupravě co dělat ... a nevydělá si žádná.
J48o48s63e97f 38T38r72ö83g24l
Zkuste si spočítat, kolik by stálo pivo, aby si na sebe restaurační vůz vydělal.
Je to prostě služba, součást komfortu vlaku.
L50u31c25i51a32n 93P77a95p33a27z65i30a46n
Proč tyto ztráty nehradí stát z rozpočtu ministerstva kultury? Nebo toto převést na příspěvkovou organizaci státu, která toto bude konat? Divím se, že toto dávno nebylo vyřešeno!
M25i79c76h60a22l 52J88a18r28o14š
Co má stará lokomotiva společného s kulturou? A proč bych z daní platil údržbu šrotu, který nemá parametry na muzejní exponát?
P85e12t76r17a 92M51a42l11a57k56o68v12a
Neštěstí ČD je, že funguje zároveň jako sociální ústav (včetně umelé podpory zaměstnanosti či zmíněná muzejní činnost), veřejná služba (obsluha ztrátových tratí a jejich dotace ze ziskových) i podnikatel (v konkurenci s jiným v tržním prostředí) v jednom, a výsledkem je nesmysl, takhle to nemá a nesmí (ne)fungovat....(tj. nekteré činnosti mají být převedeny nebo odděleny a fungovat transparentně a případně za jasné dotace, ne jako černá díra na peníze dnes)....
M89a75r42t76i23n 52Š65u27l11c
Vy o tom moc nevíte, že? ČD žádnou veřejnou službu v obsluze ztrátových tratí nevykonávají. Jezdí tam, kde si to někdo (stát, kraje) objedná a za tu objednávku jim zaplatí. Jestli platí málo, je to problém smluvního vztahu. Tratí, které jsou ziskové na komerční bázi je u nás celkem málo.
J33a82n 30J76e26m29e94l16k32a
No prostě stát stejně zjistí, že ČD fungovaly poměrně levně a efektivně. Protože nyní bude zvlášť platit nádraží, pokladny, časem jednotný lístek, historické vozidla atd atd. Které měl v nějakých těch 14 miliardách. Zálohy - na odtah pokažených vlaků. Hromadu regulátorů, úředníků a podobně. A hlavně zákazník se budě dost nepříjemně divit ceně jízdného a jízdě ve stoje. A také to, že se mu 2019 rozdělí lístky a možnost použít vlak na některých tratích na krajské - osobní, spěšné (často dražší) A lístky a vlaky ministerstva, lístky dopravců - rychlíky, EC a podobně. A možná zjistí, že ho v některých relacích dopravce ani nebude chtít svézt, protože, pro něj bude komerčně nezajimavý.
Zvolená defakto privatizace europoslanci za velké podpory našich a krajských politiků je špatně.
P26e54t97r 35N17o75v29o26t34n24y
Ano, to bude veliká legrace. Třeba dnes kvůli sebevrahovi ve Vysočanech stavěl rychlík 1141 mezi Mladou Boleslaví a Všetaty jako osobní vlak, aby pobral cestující z nejedoucího/ch Os. Až bude rychlíky provozovat jiný dopravce, aby stát ušetřil pár korun, tak nic takového nečekejte. A nebo možná zastaví, ale koupíte si ještě jednu jízdenku.
J45i66ř32í 17S58c32h75m55i40d14t
Pokud má ČD fungovat jako akciová společnost v tržním prostředí, tak jaksi logicky nemůže suplovat ztrátovou muzeální činnost za muzea. Je zcela logické, že si ponechá maximálně něco z reklamních nebo propagačních důvodů a zbytku se zbaví. Je na státu, zda chce pro následující generace uchovat něco z historie naší železnice, či nikoli. Tady by snad ani nebylo moudré spoléhat na na a.s. nebo nějakého soukromníka a cenné kusy by rozhodně měly být pod křídly a ochranou státu.
M61a13r36t93i62n 28P55e40c76i31n47a
Spousta věcí je v soukromých sbírkách zcela bez problemů. Není důvod, aby tomu zrovna u vlaků bylo jinak.
E39r23i14k 63S68a66n56e96t27r51i38k
Nič v zlom ale 40 milionov ročne je smiešna suma, šetriť treba inde.
V65á65c60l22a28v 92K53o48c74á27l
jojo... takhle přesně v ČD k těm penězum přistupujou... a lidi obecně, pokud ovšem nejsou jejich - to jsou pak schopný čekat tři hodiny ve frontě, aby koupili o tisícovku levnější televizi...
K70a41r53e57l 73N84o56v92á49k
ČD je provozovatel žel.dopravy,nikoliv muzejní společnost. Je rozumné,že pár nejcennějších kusů převezme NTM a zbytek se rozprodá zájemcům nebo sešrotuje.
F40r92a93n53t68i17š88e83k 17K44u61l96d37a95n
Už dlouho jsem nečetl tak hloupý příspěvek. Takže zavřeme divadla, protože jsou dotována, zrušíme sportovní utkání ( výkonostní sport, ne profi ) protože jsou dotovány a co třeba rozprodat sbírky národního muzea co? Vždyť jeho rekonstrukce stála státní rozpočet 4 miliardy.... Nováku fakt hloupé....
P67e42t22r 83V76o97n29d17r74á70č42e31k
30 let dráhy žily z toho , co jim tady zanechali komunisti a dneska brečí, že mají staré lokomotivy, rozpadající nádraží, staré koleje - hmm- jak je tohle možné
Já jen vidím kolik tratí uzavřeli, omezili počet vlaků, kdy někde vlak jede ve středu a v dubnu
R24u19d82a 21S70l57a87v25í34k
Komouši jim hlavně zanechali, rezavějící lokomotivy, hnijící vagony, chátrající nádraží a miliony dluhů.
Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení v nedohlednu
Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...
Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení
Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění
Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
PPF loni vykázala druhý nejvyšší zisk v historii. Míří na Západ, řekl Šmejc
Skupina PPF má za sebou jeden z nejlepších finančních výsledků ve své historii. Rok 2023 uzavřela s...
Mallorkou se promenádoval turista jen v plavkách, místní už toho mají dost
Po měsících protestů na Baleárských ostrovech, včetně hladovek před hotely nebo vlny graffiti,...
Pouze větší fotovoltaiky podléhají vyúčtování, uklidňuje solárníky úřad
Energetický regulační úřad (ERÚ) mírní obavy z toho, že by i provozovatelé několikakilowattových...
Zájezdy na poslední chvíli budou. Letos se vyplatí počkat, věří šéf agentury
Letos budou mít flexibilnější cestovatelé větší šanci ulovit dovolenou s vyšší slevou na poslední...