Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které se v současnosti starají České dráhy. Ty mají v péči na pět stovek lokomotiv a vagonů z různých období české železnice, jejichž údržba je dlouhodobě ztrátová.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VJ

V58í61t 16J35ů22z10a

14. 11. 2018 11:19

SŽDC nezvládá svůj hlavní úkol, ale uvažují o tom, že ho budou zneužívat na muzejnictví ....

0 0
možnosti
JK

Nebya by fotografie "motorové jednotky 451"? Zdá se, že mi nějak chybí...

0 0
možnosti
MZ

40 milionů jsou marginální peníze, daleko více se prohospodaří nesmyslnou organizací řady činností ... , např. financováním činnosti personálu restauračních vozů. Pokud si restaurační vůz = hospoda na kolečkách na sebe nevydělá, tak nemá v soupravě co dělat ... a nevydělá si žádná.

1 1
možnosti
JT

J48o48s63e97f 38T38r72ö83g24l

13. 11. 2018 22:57

Zkuste si spočítat, kolik by stálo pivo, aby si na sebe restaurační vůz vydělal.

Je to prostě služba, součást komfortu vlaku.

1 1
možnosti
LP

Proč tyto ztráty nehradí stát z rozpočtu ministerstva kultury? Nebo toto převést na příspěvkovou organizaci státu, která toto bude konat? Divím se, že toto dávno nebylo vyřešeno!

1 1
možnosti
MJ

Co má stará lokomotiva společného s kulturou? A proč bych z daní platil údržbu šrotu, který nemá parametry na muzejní exponát?

0 0
možnosti
PM

Neštěstí ČD je, že funguje zároveň jako sociální ústav (včetně umelé podpory zaměstnanosti či zmíněná muzejní činnost), veřejná služba (obsluha ztrátových tratí a jejich dotace ze ziskových) i podnikatel (v konkurenci s jiným v tržním prostředí) v jednom, a výsledkem je nesmysl, takhle to nemá a nesmí (ne)fungovat....(tj. nekteré činnosti mají být převedeny nebo odděleny a fungovat transparentně a případně za jasné dotace, ne jako černá díra na peníze dnes)....

0 8
možnosti

M89a75r42t76i23n 52Š65u27l11c

12. 11. 2018 16:22

Vy o tom moc nevíte, že? ČD žádnou veřejnou službu v obsluze ztrátových tratí nevykonávají. Jezdí tam, kde si to někdo (stát, kraje) objedná a za tu objednávku jim zaplatí. Jestli platí málo, je to problém smluvního vztahu. Tratí, které jsou ziskové na komerční bázi je u nás celkem málo.

4 0
možnosti
JJ

J33a82n 30J76e26m29e94l16k32a

12. 11. 2018 12:34

No prostě stát stejně zjistí, že ČD fungovaly poměrně levně a efektivně. Protože nyní bude zvlášť platit nádraží, pokladny, časem jednotný lístek, historické vozidla atd atd. Které měl v nějakých těch 14 miliardách. Zálohy - na odtah pokažených vlaků. Hromadu regulátorů, úředníků a podobně. A hlavně zákazník se budě dost nepříjemně divit ceně jízdného a jízdě ve stoje. A také to, že se mu 2019 rozdělí lístky a možnost použít vlak na některých tratích na krajské - osobní, spěšné (často dražší) A lístky a vlaky ministerstva, lístky dopravců - rychlíky, EC a podobně. A možná zjistí, že ho v některých relacích dopravce ani nebude chtít svézt, protože, pro něj bude komerčně nezajimavý.

Zvolená defakto privatizace europoslanci za velké podpory našich a krajských politiků je špatně.

7 1
možnosti
PN

Ano, to bude veliká legrace. Třeba dnes kvůli sebevrahovi ve Vysočanech stavěl rychlík 1141 mezi Mladou Boleslaví a Všetaty jako osobní vlak, aby pobral cestující z nejedoucího/ch Os. Až bude rychlíky provozovat jiný dopravce, aby stát ušetřil pár korun, tak nic takového nečekejte. A nebo možná zastaví, ale koupíte si ještě jednu jízdenku. :-)

0 0
možnosti
JS

Pokud má ČD fungovat jako akciová společnost v tržním prostředí, tak jaksi logicky nemůže suplovat ztrátovou muzeální činnost za muzea. Je zcela logické, že si ponechá maximálně něco z reklamních nebo propagačních důvodů a zbytku se zbaví. Je na státu, zda chce pro následující generace uchovat něco z historie naší železnice, či nikoli. Tady by snad ani nebylo moudré spoléhat na na a.s. nebo nějakého soukromníka a cenné kusy by rozhodně měly být pod křídly a ochranou státu.

7 5
možnosti
MP

Spousta věcí je v soukromých sbírkách zcela bez problemů. Není důvod, aby tomu zrovna u vlaků bylo jinak.

1 0
možnosti
ES

Nič v zlom ale 40 milionov ročne je smiešna suma, šetriť treba inde.

2 4
možnosti
VK

jojo... takhle přesně v ČD k těm penězum přistupujou... a lidi obecně, pokud ovšem nejsou jejich - to jsou pak schopný čekat tři hodiny ve frontě, aby koupili o tisícovku levnější televizi...

6 1
možnosti
KN

K70a41r53e57l 73N84o56v92á49k

12. 11. 2018 10:42

ČD je provozovatel žel.dopravy,nikoliv muzejní společnost. Je rozumné,že pár nejcennějších kusů převezme NTM a zbytek se rozprodá zájemcům nebo sešrotuje.

8 6
možnosti
FK

Už dlouho jsem nečetl tak hloupý příspěvek. Takže zavřeme divadla, protože jsou dotována, zrušíme sportovní utkání ( výkonostní sport, ne profi ) protože jsou dotovány a co třeba rozprodat sbírky národního muzea co? Vždyť jeho rekonstrukce stála státní rozpočet 4 miliardy.... Nováku fakt hloupé....

3 8
možnosti
PV

30 let dráhy žily z toho , co jim tady zanechali komunisti a dneska brečí, že mají staré lokomotivy, rozpadající nádraží, staré koleje - hmm- jak je tohle možné ?

Já jen vidím kolik tratí uzavřeli, omezili počet vlaků, kdy někde vlak jede ve středu a v dubnu :-P

0 10
možnosti
RS

R24u19d82a 21S70l57a87v25í34k

12. 11. 2018 10:47

Komouši jim hlavně zanechali, rezavějící lokomotivy, hnijící vagony, chátrající nádraží a miliony dluhů.

6 1
možnosti
  • Nejčtenější

Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení v nedohlednu

13. května 2024

Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

PPF loni vykázala druhý nejvyšší zisk v historii. Míří na Západ, řekl Šmejc

14. května 2024  8:32,  aktualizováno  17:11

Skupina PPF má za sebou jeden z nejlepších finančních výsledků ve své historii. Rok 2023 uzavřela s...

Mallorkou se promenádoval turista jen v plavkách, místní už toho mají dost

14. května 2024  14:48

Po měsících protestů na Baleárských ostrovech, včetně hladovek před hotely nebo vlny graffiti,...

Pouze větší fotovoltaiky podléhají vyúčtování, uklidňuje solárníky úřad

14. května 2024  12:59

Energetický regulační úřad (ERÚ) mírní obavy z toho, že by i provozovatelé několikakilowattových...

Zájezdy na poslední chvíli budou. Letos se vyplatí počkat, věří šéf agentury

14. května 2024  11:28

Letos budou mít flexibilnější cestovatelé větší šanci ulovit dovolenou s vyšší slevou na poslední...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!