- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Misto toho abysme se napojili na evropskou sit rychlovlaku, tak vytahujeme spaci vlaky z minuleho stoleti.
Vždycky to bude o ceně. Dnes se za 10 eur dá letět i do Izraele, když je klika
Ja mám na únor letenku Vídeň - Lisabon zpáteční za 30 Euro
Všeobecně bude přesun podstatné části osobní dopravy z individuální na hromadnou nutností, to je zřejmé už teď. Nejen kvůli cenám paliv a energií, nejen kvůli ekologii, ale i kapacita silnic a parkování je omezená. A nákladní přepravu čeká dřív nebo později totéž.
Nocni vlak bych klidne bral, ale odmitam pri spani sdilet male kupe s dalsimi lidmi. Kapslovy hotel na kolejich by byla presne moje volba. Bagly si hodim do kapsle a jdu si sednout do normalniho prostoru a na spani si proste vlezu do kapsle a mam sve soukromi.
A kde jste zplodili? No,nekde mezi Ústím a Děčínem :-)
Ať je cestování vlakem sebeluxusnějsí, strávit v něm s nudícími se dětmi 24 hodin je utrpení pro všechny. Byť 8 hodin prospí.
kam chcete jet 24 hodin? Ja jsem s nim jezdila z Holandska do Ceska a bylo to podstatne pohodlnejsi nez letadlem. Odpada doprava na letiste, parkovani zdarma, nebo me hodil manzel na nadrazi. Odpada check in, nemusim hlidat vahu, rozmer a pocet zavazadel. Spat musim stejne a takto jsem v klidu v patek po praci vecer sedla na vlak a rano se probudila v Usti a v 9 vystupovala v Praze. Je pravda, ze poslednich par jizd jsem jezdila v luzkovem kupe. K tomu byla karta na sprchu.
Nocne cestovanie na urovni je spravna cesta, ako dostat ludi z lietadiel moralnym sposobom. Za nemoralny povazujem zhorsenie dostupnosti lietania.
Pre mna osobne zacina dovolenka zamknutim dveri od bytu, takze sposob dopravy do dovolenkovej destinacie je pre mna rovnako dolezity, ako pobyt v samotnej destinacii. Posledne, po com tuzim, je trpiet a zazivat stres cestou z dovolenky domov. Pre mna je teda vlakova doprava na urovni velmi lakava. Ak by bolo mozne dostat sa po celej Europe v pomerne luxusnom prostredi, tak vobec cloveku neprekaza, ak to trva o nieco dlhsie.
Moja predstava je taka, ze batozinu by som odovzdal na check-ine v startovacej stanici a nasadol do vlaku, ktory by jazdil napriklad presne v 12-hodinovych intervaloch. Tym padom by som cestu mohol zacat napriklad niekedy poobede v Prahe a na druhy den doobeda by som vystupil niekde v Monaku. Tam by som mal 12 hodin na tulanie sa po meste. Nasledne by som nastupil na dalsi vlak a rano by som uz bol v Lisabone. Cestou nazad by som vystupil v inom peknom meste a mal 12 hodin na tulanie tam. Take su moje predstavy. Cela Europe pretkana hustou sietou vysokorychlostnych trati (250-350km/h) a hustou dopravou, kde medzi kazdou kombinaciou metropol by boli vypravene aspon 2 priame vlaky denne.
A potom si precitam clanok a som opat na zemi, ze do roku 2023 mozno bude fungovat spolocna sprcha vo vagonoch
v nemeckych luzkovych (ne lehatkovych) vozech sprcha byla.