- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Trh vyřeší spoje z Čech kamkoliv. Ale je třeba si říct, že odsud budou pravděpodobně létat jen polské, německé, britské a jiné aerolinky, které přežijí pod ochranou svých států. Budoucí zisky z letecké dopravy z ČR pak půjdou do zahraničí ještě více než dnes.
LuftJarda má opět příležitost ukázat svou silnou stránku
Každá změna vlastnictví je zdrojem zisku pro ty, kdo jsou okolo.
Proč? Vysvětlete mi někdo proč? Vždycky jsme si myslel, že o vše se postará trh (ne hned, ale časem vždy). Pojďme si přiznat, že polovina služebních cest šla vyřešit po skype, teams apod., ale korporáty měli tolik peněz, že tyto náklady nepokládaly za důležité. Samozřejmě čest výjimkám, těm kdo podnikají na vlastní pěst a kde je pro ně min. ta první osobní schůzka důležitá pro obchod. Ale jinak právě díky změně v komunikaci v rámci firem lze snad do budoucna pokládat lety skrz Evropu kvůli meetingu u večeře za opravdu zbytečné a přežité.
Je spousta peněz páchnoucích ropou nebo drogami. Nyní je levně investují a ovládnou celé státy.
Nejsem za to zachraňovat polo-čínské aerolinky, ale když tady řve kde jaký živnostník a podnikatel který ani neodvádí daně do státní pokladny a chce státní podporu tak je v podstatě fér dát všem! Jak koliv byla státní nařízení správná, kvůli ochraně zdraví občanů tak způsobila obří ekonomické ztráty. A ti kteří byli postiženi by měli dostat podporu ať je to kdokoli.
Pane Mráčku, a teď mi povězte, jak stát pomohl třeba malým a středním podnikům z Prahy.
No je otazka jestli Luftjarda dokonci sve dilo? Nikoho jineho si v te funkci neumim predstavit
Mít fungující leteckou dopravu ve státě je strategická záležitost a tak je pochopitelné, že ji stát chce udržet.
Na druhé straně má možnost tu společnost podržet, nechat věci uležet a pak se ziskem - prodat a dát státu výdělek.
Tak to třeba udělalo pár států v minulé krizi s bankovním systémem a dnes jsou banky opět v soukromých rukách, bankovní systém se nezhroutil a stát na tom vydělal peníze.
Ne všechno se musí řešit natvrdo.
Kdy na tom stat vydelal? A pokud, tak jenom na ukor nekoho druheho, Dobry priklad je GM v USA. Stat jim nacpal 2 miliardy dolaru na zachranu, pak GM stejne zkrachovala, akcionari prisli o vse. Stat firmu prevzal (znarodnii) a po narocne sanaci casem vydal uplne nove akcie. A ted se to bude opakovat.
Firmy ktere potrebuji zachranovat od statu budou potrebovat zachranovat znovu a znovu.
Italské aerolinie mají tyto problémy již dvacet let. Jednou za rok do nich vláda napumpuje milióny a nakonec je nezachrání. Pořád se to takhle opakuje. Letos v lednu to bylo něco kolem 500 milionů.
To taky žádné znárodňování není...;-) to už začali v USA při poslední krizi. Stát dotlačil ztrátu, kapitalistovi vrátil za hubičku... Zisk za kapitalistou, prodělek za daňovým poplatníkem...to je takový kapitalismus 3.0 v liberální demokracii..;-))
Mate stesti ze jdu kolem rikaji o me ze jsem na aerolinky odbornik
jasne proc ne a za par let to stat zase proda a nekdo se na tom solidne napakuje