Diskuze

Velké letecké znárodňování. Země chtějí zestátňovat krachující aerolinky

Italská vláda v červnu převezme plnou kontrolu nad aerolinkami Alitalia, informoval ve čtvrtek tamní ministr průmyslu Stefano Patuanelli. Letecká společnost by jinak podle něj kvůli koronavirové krizi zkrachovala. Majetkový vstup místo finanční pomoci dopravcům, které koronavirová krize zasáhla obzvlášť tvrdě, zvažují i další země.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L43e56o42š 60Ř33e48n78č

25. 4. 2020 16:50

Trh vyřeší spoje z Čech kamkoliv. Ale je třeba si říct, že odsud budou pravděpodobně létat jen polské, německé, britské a jiné aerolinky, které přežijí pod ochranou svých států. Budoucí zisky z letecké dopravy z ČR pak půjdou do zahraničí ještě více než dnes.

0 0
možnosti
JJ

J83i37ř18í 20J89o49h33n

25. 4. 2020 9:02

LuftJarda má opět příležitost ukázat svou silnou stránku ;-D;-D;-D

Každá změna vlastnictví je zdrojem zisku pro ty, kdo jsou okolo.

1 0
možnosti
PL

Proč? Vysvětlete mi někdo proč? Vždycky jsme si myslel, že o vše se postará trh (ne hned, ale časem vždy). Pojďme si přiznat, že polovina služebních cest šla vyřešit po skype, teams apod., ale korporáty měli tolik peněz, že tyto náklady nepokládaly za důležité. Samozřejmě čest výjimkám, těm kdo podnikají na vlastní pěst a kde je pro ně min. ta první osobní schůzka důležitá pro obchod. Ale jinak právě díky změně v komunikaci v rámci firem lze snad do budoucna pokládat lety skrz Evropu kvůli meetingu u večeře za opravdu zbytečné a přežité.

4 0
možnosti
JJ

J27i72ř43í 89J83o51h74n

25. 4. 2020 9:03

Je spousta peněz páchnoucích ropou nebo drogami. Nyní je levně investují a ovládnou celé státy.

0 0
možnosti
TM

Nejsem za to zachraňovat polo-čínské aerolinky, ale když tady řve kde jaký živnostník a podnikatel který ani neodvádí daně do státní pokladny a chce státní podporu tak je v podstatě fér dát všem! Jak koliv byla státní nařízení správná, kvůli ochraně zdraví občanů tak způsobila obří ekonomické ztráty. A ti kteří byli postiženi by měli dostat podporu ať je to kdokoli.

2 4
možnosti
JH

Pane Mráčku, a teď mi povězte, jak stát pomohl třeba malým a středním podnikům z Prahy.

2 0
možnosti
MV

No je otazka jestli Luftjarda dokonci sve dilo? Nikoho jineho si v te funkci neumim predstavit

0 1
možnosti
VV

Mít fungující leteckou dopravu ve státě je strategická záležitost a tak je pochopitelné, že ji stát chce udržet.

Na druhé straně má možnost tu společnost podržet, nechat věci uležet a pak se ziskem - prodat a dát státu výdělek.

Tak to třeba udělalo pár států v minulé krizi s bankovním systémem a dnes jsou banky opět v soukromých rukách, bankovní systém se nezhroutil a stát na tom vydělal peníze.

Ne všechno se musí řešit natvrdo.

3 3
možnosti
MN

Kdy na tom stat vydelal? A pokud, tak jenom na ukor nekoho druheho, Dobry priklad je GM v USA. Stat jim nacpal 2 miliardy dolaru na zachranu, pak GM stejne zkrachovala, akcionari prisli o vse. Stat firmu prevzal (znarodnii) a po narocne sanaci casem vydal uplne nove akcie. A ted se to bude opakovat.

Firmy ktere potrebuji zachranovat od statu budou potrebovat zachranovat znovu a znovu.

4 1
možnosti
PK

Italské aerolinie mají tyto problémy již dvacet let. Jednou za rok do nich vláda napumpuje milióny a nakonec je nezachrání. Pořád se to takhle opakuje. Letos v lednu to bylo něco kolem 500 milionů.

10 0
možnosti
PB

P81a79v95e43l 82B42e21ň95o

24. 4. 2020 21:39

To taky žádné znárodňování není...;-) to už začali v USA při poslední krizi. Stát dotlačil ztrátu, kapitalistovi vrátil za hubičku... Zisk za kapitalistou, prodělek za daňovým poplatníkem...to je takový kapitalismus 3.0 v liberální demokracii..;-))

7 0
možnosti
MN

To je Socialismus 2.0

4 0
možnosti
RB

"Tak já to tedy vezmu."

Jaroslav Tvrdík

9 0
možnosti
MV

Mate stesti ze jdu kolem rikaji o me ze jsem na aerolinky odbornik

1 0
možnosti
DS

D23a83n 51S40v33o78b55o81d11a

24. 4. 2020 21:33

jasne proc ne a za par let to stat zase proda a nekdo se na tom solidne napakuje

3 0
možnosti