"Významně jsme pokročili v boji o ochranu našich známek. Ve výsledku může Anheuser-Busch prodávat své výrobky pod značkou Budweiser nebo Bud ve třiceti evropských zemích," řekl agentuře AP ředitel Anheuser-Busch International Stephen Burrows.
S tím však Budějovický Budvar nesouhlasí. "Uvedené řízení se týká pouze možnosti užívání ochranné známky Bud. S ochrannou známkou Budweiser nijak nesouvisí," uvedla právnička Budvaru Helena Lejtnarová.
Budějovický Budvar zvažuje, že rozhodnutí úřadu napadne u Soudu první instance v Lucemburku.
"Ani případné vítězství však americkému pivovaru neumožní prodávat své pivo pod označením Bud na všech evropských trzích. V řadě zemí Evropské unie již má tuto ochrannou známku zaregistrovanou Budějovický Budvar. V takovém případě má Budvar přednostní právo k využívání této známky na daném národním trhu," doplnila právnička Lejtnarová.
Budvar má značku Bud kromě Česka registrovanou například na Slovensku nebo ve Velké Británii.