ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Reuters

Auta v Česku není z čeho vyrábět. Všechno naznačuje, že bude ještě hůř

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Sotva se průmysl oklepal z nejchmurnějších měsíců pandemie, přichází další rána. Automobilky odstavují montážní linky, protože nemají z čeho vyrábět. Problémem trpí i dodavatelé, ať už spolupracují s automobilkami v Česku, či v zahraničí.

Škoda Auto omezí kvůli nedostatku čipů pro palubní elektroniku na týden či dva výrobu ve všech svých tuzemských závodech. Závod v Kvasinách se zastaví celý. V automobilce Hyundai v Nošovicích ukončili kvůli výpadku v dodávkách kabeláže z Tuniska výrobu v pátek a doufají, že po víkendu už budou mít co do aut montovat. Nedostatek polovodičů přerušil v březnu na devět dní výrobní linky kolínské Toyoty.

„V plánování výroby nás omezují problémy, které vznikají při finální kompletaci automobilů. Řada zákazníků měla v květnu a červnu na dva až čtyři týdny zastavené linky nebo omezenou výrobu, protože z důvodu chybějících komponentů od ostatních dodavatelů nemohli auta vyrábět,“ říká reprezentant společností Bosch v Česku na Slovensku Milan Šlachta.

Kromě polovodičů je cítit nedostatek zdrojů v řadě oblastí, od plastových granulátů po hutní výrobky.

Petr Knappartner EY pro automobilový sektor

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se