- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tím, že do funkce jmenoval člověka, za jehož působení ve stejné funkci na Slovensku nebyl zprovozněn ani 1 km dálnic jen dokresluje zdejší kocourkov. Hlavně, že půjde Andrejovi na ruku.
Stanovení ceny za projekci podílem na ceně stavby vede k brutálně předraženým stavbám.
Odstrašujícím případem budiž křižovatka SOKP na Zbraslavi nebo tunely tamtéž.
RSD mohlo nektere projektove prace zadat tam, kde jiz dlouho prokazuji, ze svou praci umi a maji potrebne technologicko-logisticke vybaveni. V okoli CR jsou jiste kvalitou praci proverene projekcni firmy pracujici pro rakousky ASFINAG nebo Nemecko. Podle srovnatelnych cen za km dalnice by mozna jeste RSD usetrilo.
Ty zahraniční firmy by za peníze, které se dávají v Čechách za projekty ani nezaply počítač.
Já si jen říkám, jak to dělali ti špatní komanči - ti prostě pořád nekecali a prostě tu D1 postavili - dnes každý týden se někde píše jak ,, budeme - uděláme - postavímě - zaměříme se ,, atd - a kde nic tu nic
Mno, když se v roce 1967 stavba D1 rozbíhala, byla možná polovina, možná i většina zemních prací i mostních konstrukcí už hotova z doby 1939-1950. Tudíž ta příprava nezabrala tolik času, přesto byl úsek do Mirošovic otevřen až roku 1974 a celý úsek Praha - Brno dokončen až v listopadu 1980.
a je to tu , připravte se na situaci kdy nebudou na nic peníze a nezbude než všechno kolem silnic zdražit nejen známku ale i povinné ručení :-) a bude se ždímat a ždímat , jinak na stavbch se nic nezmění , pracovní doba od 8.00 do 12.00 od pondělí do pátku a to pouze pokud nebude pršet zůstává nedotčená protože projekty a stavby počítají a maximální i nemožnou délkou prací aby to pořádně neslo , centimetr dálnice denně jako maximální možný výkon zůstává !
Projektujete, stavíte, jste z oboru?
Projekt za 10% z ceny liniové stavby....to je opravdu hodně.
Takže projekt opravy D1 v daném úseku za třeba 2mld bude za 200 mega? Fakt jako?
Proč ne, když pak na stavbě už nebude jediný problém a vše poběží jako po drátkách bez navýšení ceny a jediného dne zpoždění.
Nevím, proč by měl stát jít do PPP projektů, když vybírá tolik peněz na EET.
Mzda projektanta je zoufale nizka, timpadem je nizka i kvalita. Tento obor nema u nas perspektivu. Chlap rodinu neuzivi. Podobne je to ve zdravotnictvi - typicke spektrum studentu 5. rocniku: 60 procent Slovaku, 80 procent zen, budoucich lekarek. Ted uz si to rici nikdo netroufne, ale chytl jsem jednu vetu doktora Sovy ze znameho serialu na adresu dr. Cenkove: Zena nebude nikdy dobrym ortopedem..
Máte naprostou pravdu.Dělat projektanta je sakra náročné na myšlení.Znalostí a zkušeností je potřeba obrovské kvantum.Jenže bagrista je zaplacen lépe, proto všichni bagrují, ale nikdo nemyslí.
ŘSD je jeden z nejhorších tunelů v zemi. Spousta chyb je úmyslná. Kontrola naprosto nedostatečná. Naprostý tunel jsou přechody pro zveř. Například na Pražském okruhu v blízkosti dlouhých tunelů. O jejich dvojnásobné šířce proti normě ani nemluvím. Jen na těchto přechodech pro zvěř je vyhozených a vytunelovaných stovky milionů
Tak to se podívejte na dráhu. Monopol SŽDC+Sudop a pár vybraných dodavatelů a mnohonásobné překračování ceny a i termínů a nikdo to neřeší. Ale o ŘSD se povídá snad i v mateřinkách.
Problém je v tom, že většina projektantů odešla kvůli penězům z oboru. Zůstali jen nadčenci, kteří nedokáží za stanovenou lhůtu nic moc udělat. Bude trvat mnoho let než se to napraví. V zahraničí jsou projektanti, jedni z nejlépe vydělávajících lidí. U nás je to bída. Pokud má projektant méně peněz než zedník na stavbě. Tak se nemůžou lidé divit, že to trvá. Kolega například aby uživil rodinu, tak ještě zakládal zboží do regálů.
Nesmysl. Pokuse projektenat neužíví , tak je až neuvěřitelně neschopný. U nás je za slušné peníze nulová odpovědnost. Většina projektů je mizerná jak z estetického, tak funkčního hlediska. Odpovědnost nulová.