Novinka je nejen ekonomická, ale i ekologická. Firmám nevznikají náklady navíc, protože Knihobot díky rozsáhlé logistice Rohlíku nemusí najímat vlastní kurýry nebo doručovatele. A online prodejce potravin si tašky s knihami přidá do svých dodávek, čímž dojde ke stoprocentnímu využití kapacity kurýrů a snížení uhlíkové stopy.
„Vždy se snažíme přemýšlet nad tím, jak naše služby ještě zmaximalizovat a zákazníkům i trhu přinést zase něco nového. Co jim ušetří o trochu více času nebo jim usnadní život. A přesně o tom je naše spojení s Knihobotem,“ říká o projektu CEO Rohlíku Martin Beháň a upozorňuje tak na další rozměr projektu.
Rohlík nasazuje rychlé roboty. Ve skladu kompletují bezchybně objednávky |
Rohlík veškeré finance, které získá od Knihobotu za zajištění logistiky balíčků, věnuje charitativním organizacím. Konkrétně neziskovkám, které pomáhají samoživitelkám a samoživitelům, dětem bez domova a seniorům v nouzi. Spokojenost ze vzájemné spolupráce je i na straně Knihobotu.
„Ve všech procesech se snažíme být maximálně ekonomičtí. I proto nám dává smysl využít ke svozu službu, která na cestách k zákazníkům využije své kapacity a pomůže lidem dostat použité knihy snadno zpět do oběhu,“ komentuje Dominik Gazdoš, CEO Knihobotu.
Dva v jednom
Celý proces je pro zákazníka velmi jednoduchý. Při doručování nákupu připraví nepotřebné knihy do tašky, na kterou napíše své telefonní číslo a email. Tašku pak předá kurýrovi.
V Knihobotu zásilku knih spárují se zákazníkem a zanesou do systému. Knihobot knížky nafotí, nacení a nabídne k prodeji. Poté, co se kniha prodá, obdrží zákazník 60 procent prodejní ceny, snížené o 29 korun (manipulační poplatek).
O knihy z druhé ruky je zájem. Nakupujících stále přibývá |
Knihy bude možné odevzdat kurýrům v hlavním městě i regionech, ve kterých mají flotily Rohlík.cz zastoupení. „Jsme rádi, že naši zákazníci získají v rámci celé republiky další možnost, jak knihy do oběhu poslat, aniž by je museli balit a složitě připravovat. A věřím, že díky Rohlík.cz se dostaneme i do domácností, které nás dosud neznají,“ dodává Gazdoš.
Jednoduchost vracení knih je podle něj základním předpokladem, jak lidi naučit posílat knihy dál. To, že lidé nemusí knihy nijak balit a mohou je vracet u převzetí jídla, dělá z jejich třídění a loučení se s nimi běžnou rutinu, kterou by podle Gazdoše mělo posílání knih být.
„Cílem Rohlíku je zase neustále hledat nové cesty, jak zlepšovat každodenní život zákazníkům, zlepšovat ekologičnost svého provozu a pomáhat tam, kde je to potřeba,“ uzavírá jeho CEO Martin Beháň.
Kromě doručení knih přes kurýra společnosti Rohlík.cz mohou lidé odevzdat své knihy v pobočkách Levných knih, přes Zásilkovnu, kurýra (náklady na poštovné či dopravu hradí Knihobot) či na pobočkách na Praze 7 a 9.