Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Reklamní válka supermarketů: Zavádí cenové agenty a s díky rovnají ceny

  2:02
Mezi dvěma prodejci potravin se rozpoutala reklamní válka. Marketingoví stratégové řetězce Kaufland využili ve své inzerci "cenového agenta", reklamního panáčka konkurenčního Alberta. Vypůjčená figurka žárlivě poukazovala na rozdíly v cenách obou firem.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Společnost Ahold, která vlastní síť Albert, zareagovala pohotově a od pátku srovnala ceny výrobků uvedených v inzerátu na úroveň Kauflandu. Další kroky firma zvažuje. „V naší reklamní kampani jsme chtěli ukázat srovnávání cen. S tím, že Kaufland udělal protireklamu, teď nic nenaděláme.

V současnosti zvažujeme další kroky, jak na to budeme reagovat,“ uvedl mluvčí společnosti Ahold Lukáš Hora. Celá kampaň s cenovým agentem bude podle něj určitě pokračovat.

Podle Kauflandu reklama žádná etická pravidla neporušuje. „Cenové porovnání je naprosto v rámci zákonných norem. Imitující „dekorativní elementy“ jsou naprosto slušné, nezavádějící či matoucí, ale zcela odpovídající výsledku cenového porovnání a mají především informativní charakter. Jedná se o zcela regulérní postup v konkurenčním prostředí,“ uvedl mluvčí Kauflandu Michael Šperl.

cenoví agenti

Albert rozjel kampaň, jejímiž hrdiny jsou cenoví agenti. Jednoho z nich využil včera ve svém inzerátu i Kaufland. Navíc srovnal ceny výrobků a spočetl, o kolik procent je levnější. Albert zareagoval vyrovnáním cen u uvedeného zboží a poděkoval konkurenci za informace.

Na stránkách tisku se v posledních dnech objevily komiksy, v nichž skvěle vytrénovaní svalovci v těsných červených kombinézách srovnávali pro Albert ceny u konkurence. Následně vyměňovali cenovky v regálech Alberta za nižší.

Akční leták Kaufland

Navštěvujete rádi prodejny Kaufland?

Aktuální leták Kaufland a všechny nejlepší nabídky z letáků vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Reakce Kauflandu přišla ve čtvrtek. Také v jeho inzerátech se objevil agent. Pořád měl na sobě přiléhavý oblek, ale vypracované tělo mu už chybělo. Navíc poukazoval na rozdíl v cenách obou prodejců, které byly u Kauflandu nižší.

Podle reklamních odborníků není srovnávací reklama v Česku příliš běžná, navíc je i problematická. „Legální je pouze v případě, že v rámci ní jsou srovnávány srovnatelné produkty a uvedeny přesně ceny či produkty obou stran,“ říká Martin Charvát, kreativní ředitel reklamní agentury Konektor. Právo například v minulosti neporušila srovnávací reklama v případě energetických firem – ČEZ a PRE.

Za využitím motivu červeného průzkumníka z kampaně Alberta v reklamě na Kaufland vidí reklamní odborník jasný záměr. „Je to určitě za hranicí etiky, ale na druhou stranu záměrem může být vyvolat kolem kampaně diskusi, i třeba kontroverzní, a tím tak na reklamu i značku upozornit,“ uzavírá Charvát.

Dojíždění do Prahy obstarají nové soupravy. Mají dva oddíly první třídy

  • Nejčtenější

Mallorkou se promenoval turista jen v plavkách, místní už toho mají dost

14. května 2024  14:48

Po měsících protestů na Baleárských ostrovech, včetně hladovek před hotely nebo vlny graffiti,...

Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení v nedohlednu

13. května 2024

Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

Muž využil mezery v systému aerolinek. Získal zdarma 58 letenek

15. května 2024

Právník Tyrone Barugh poukázal na mezeru v akční nabídce australské letecké společnosti Jetstar....

Británie si došlápne na svá zámořská území. Špinavé peníze se perou právě tam

15. května 2024  15:56

Téměř 40 procent špinavých peněz ve světě prochází buď londýnským City nebo závislými zeměmi, uvedl...

Správa železnic hledá projektanta mostu na Výtoni. Stát by měl do pěti let

15. května 2024  13:51

Správa železnic (SŽ) začala hledat projektanta pro stavbu nového železničního mostu mezi pražským...

Za peníze si štěstí koupíš. Kolik utratí swifties během turné své bohyně

15. května 2024  12:29

Zpěvačka Taylor Swiftová je celosvětový fenomén a současná nezpochybnitelná královna popu. Blížící...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Moderátorka Petra Křivková-Svoboda přišla při tragické nehodě o manžela

Moderátorka poledních zpráv televize Nova Petra Křivková-Svoboda (41) v neděli ztratila svého manžela Ondřeje Křivku...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili šablonu a vytvořili...