Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Reklamní válka supermarketů: Zavádí cenové agenty a s díky rovnají ceny

  • 196
Mezi dvěma prodejci potravin se rozpoutala reklamní válka. Marketingoví stratégové řetězce Kaufland využili ve své inzerci "cenového agenta", reklamního panáčka konkurenčního Alberta. Vypůjčená figurka žárlivě poukazovala na rozdíly v cenách obou firem.

Společnost Ahold, která vlastní síť Albert, zareagovala pohotově a od pátku srovnala ceny výrobků uvedených v inzerátu na úroveň Kauflandu. Další kroky firma zvažuje. „V naší reklamní kampani jsme chtěli ukázat srovnávání cen. S tím, že Kaufland udělal protireklamu, teď nic nenaděláme.

V současnosti zvažujeme další kroky, jak na to budeme reagovat,“ uvedl mluvčí společnosti Ahold Lukáš Hora. Celá kampaň s cenovým agentem bude podle něj určitě pokračovat.

Podle Kauflandu reklama žádná etická pravidla neporušuje. „Cenové porovnání je naprosto v rámci zákonných norem. Imitující „dekorativní elementy“ jsou naprosto slušné, nezavádějící či matoucí, ale zcela odpovídající výsledku cenového porovnání a mají především informativní charakter. Jedná se o zcela regulérní postup v konkurenčním prostředí,“ uvedl mluvčí Kauflandu Michael Šperl.

cenoví agenti

Albert rozjel kampaň, jejímiž hrdiny jsou cenoví agenti. Jednoho z nich využil včera ve svém inzerátu i Kaufland. Navíc srovnal ceny výrobků a spočetl, o kolik procent je levnější. Albert zareagoval vyrovnáním cen u uvedeného zboží a poděkoval konkurenci za informace.

Na stránkách tisku se v posledních dnech objevily komiksy, v nichž skvěle vytrénovaní svalovci v těsných červených kombinézách srovnávali pro Albert ceny u konkurence. Následně vyměňovali cenovky v regálech Alberta za nižší.

Akční leták Kaufland

Navštěvujete rádi prodejny Kaufland?

Aktuální leták Kaufland a všechny nejlepší nabídky z letáků vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Reakce Kauflandu přišla ve čtvrtek. Také v jeho inzerátech se objevil agent. Pořád měl na sobě přiléhavý oblek, ale vypracované tělo mu už chybělo. Navíc poukazoval na rozdíl v cenách obou prodejců, které byly u Kauflandu nižší.

Podle reklamních odborníků není srovnávací reklama v Česku příliš běžná, navíc je i problematická. „Legální je pouze v případě, že v rámci ní jsou srovnávány srovnatelné produkty a uvedeny přesně ceny či produkty obou stran,“ říká Martin Charvát, kreativní ředitel reklamní agentury Konektor. Právo například v minulosti neporušila srovnávací reklama v případě energetických firem – ČEZ a PRE.

Za využitím motivu červeného průzkumníka z kampaně Alberta v reklamě na Kaufland vidí reklamní odborník jasný záměr. „Je to určitě za hranicí etiky, ale na druhou stranu záměrem může být vyvolat kolem kampaně diskusi, i třeba kontroverzní, a tím tak na reklamu i značku upozornit,“ uzavírá Charvát.

,