ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Generace Z chodí méně do hospod, a více do galerií, vyplývá z průzkumu

  • 38
Mezi nejoblíbenější volnočasové aktivity generace Z, tedy mladých ve věku 18–29 let, patří zábavní a umělecké zážitky, jako například návštěvy galerií, kin či hudebních představení. Zatímco dříve v Česku panovala hospodská kultura, mladí dnes na svůj volný čas pohlížejí trochu jinak, zjistil průzkum společnosti Slevomat.

„Na pivo chodí týdně s kamarády jen 12 procent z nich, jednou za měsíc pak téměř každý druhý,“ říká ředitel značky Slevomat Martin Hrubý. „Z jiných předešlých výzkumů přitom víme, že před pandemií přitom hospody navštěvovala každý týden více než čtvrtina dospělých Čechů,“ dodává.

Na předních příčkách se umístily i relaxační prodloužené víkendy. „Z našeho průzkumu vidíme, že si mladí v Česku průměrně dopřejí pět zábavních nebo uměleckých zážitků ročně,“ říká

Po čem Češi touží. Domluvit se na vánočním dárku není ostuda, říká průzkum

Zábavní nebo umělecký zážitek si alespoň jednou za tři měsíce dopřeje 40 procent zástupců české generace Z, jednou do roka pak čtyři z pěti mladých. Na prodloužený víkend nebo krátkodobý pobyt minimálně jednou ročně jede 57 procent z nich. „Minimálně jednou do roka si také necelá polovina z nich dopřeje wellness nebo péči o sebe,“ říká Hrubý.

Na degustační menu pak ročně vyrazí aspoň třetina českých Gen Z. Adrenalinový zážitek z nich minimálně jednou ročně podnikne téměř jedna čtvrtina.

Průzkum vyhotovila agentura Response Now v období 7.-12. února 2024 na vzorku 537 českých respondentů ve věku 18–29 let.

Jak často chodíte do hospody?

celkem hlasů: 790

Z vánočního průzkumu téže společnosti vyplynulo, že si Češi pod stromečkem nejvíce přáli opět najít ručně vyrobené dárky, hotovost v obálce nebo poukaz na zážitek. Jsou to právě zážitkové vouchery, které vedou i mezi generací Z. „Téměř 9 z 10 mladých Čechů zažívá pozitivní pocit při obdržení voucheru ze Slevomatu. Nejvíce pak ocení právě ty zážitkové,“ uzavírá Hrubý.