„Největší český pivovar prodal v loňském roce jak v Česku, tak v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva. Tedy meziročně téměř o milion hektolitrů víc,“ sdělila ve čtvrtek Jitka Němečková, mluvčí Plzeňského Prazdroje, který letos 31. března převzala japonská skupina Asahi.
„Na přímých i nepřímých daních jsme zaplatili pět miliard korun, což je o 0,2 miliardy korun více než v předchozím fiskálním roce,“ dodala. Podnik se dlouhodobě řadí mezi 15 největších daňových plátců v zemi.
Z pivovaru rychle do půllitru. Nové hospody zkrátí cestu od tanku k výčepu |
Roste zájem o ležáky
„Za posílením objemu loňských prodejů, kdy celková výroba piva Plzeňského Prazdroje stoupla meziročně o 5,7 procenta, stojí zejména rostoucí zájem o tradiční české ležáky, hlavně o Pilsner Urquell,“ uvedl generální ředitel Prazdroje Grant Liversage. Podle něj výrazně stoupl i zájem o Velkopopovického Kozla 11, Radegast Ryze hořká 12 a na oblibě získává také Gambrinus Plná 12. Prodeje společnosti šly v loňském roce nahoru také díky rostoucí popularitě nealkoholického birellu, a to zejména jeho ochucených variant.
V pivovarech Plzeňského Prazdroje pracují dva tisíce lidí. „Přes dalších 20 tisíc pracovních míst vytváříme nepřímo u našich dodavatelů a obchodních partnerů,“ doplnil Liversage.