- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jj, videli jsem u masek pri Corone jak to krasne a idealne fungovalo.
A jinak v clanku jsou zminovany cekajici tankery. Proc teda CEZ nekoupi dalsi plyn a nepresmerujou se do Eemshavenu kde ma CEZ pronajaty terminal a kapacitu 3 miliardy m³ plynu. Zatim ty 2 lode dovezli 204 milionu m³ kubiku plynu.
Na druhou stranu chapu ze pri soucasnem poklesu cen plynu vsichni cekaji ze to jeste dal klesne a pak nakoupi. Jenze stojici lod je jak stojici letadlo, kamion, etc. Proste nevydelava. A tak jak uz se pise par dni v zapadnim tisku lode zdvihaji kotvy a odplouvaji smer Asie. Pak si kazdej rejdar 2x rozmysli jestli obchodovat s nekym kde bude dny/tydny cekat na mori s nulovym vydelkem a nebo jestli to radsi rovnou nenasmerujou jinam.
A kam ho dá, když jsou zásobníky už prakticky plné? Kdyby ho měl kam dát, tak ho určitě koupí, ale to platí pro kohokoliv, pak by právě nebyl tak levný.
V tom clanku je velice zajimava jedna vec. Pocet lidi dodavaji plyn je omezeny a pocet dodavatelu take. Ty lodicky jedou zjednodusene receno tam kde je to pro majitele vyhodnejsi prodat. To ze teda pluji do Evropy kde jsme schopny za plyn platit cenu, ktera je pro majitele vyhodna. Musi znamenat, ze nekde kde jsou ekonomicky slabsi najednou budou mit plynu min. Takze par statu na svete co bylo zavislejch na tehle lodich musime zakonite docela rozcilovat. Pro upresneni chapu, ze majitel lode a majitel plynu nemusi byt stejna firma.
"Pro upresneni chapu, ze majitel lode a majitel plynu nemusi byt stejna firma."
V drtivy vetsine to tak je. Ty lode se pronajimaji. A kdyz se stavi novy velky tanker tak uz pred stavbou chteji mit majitele (rejdari) uzavrenou dlouholetou smlouvu o pronajmu coz je vetsinou na 15-20 let. Ta lod pak musi vydelavat a ne aby se na ni majitel chodil koukat do pristavu.